BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 18:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2009, 23:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):

Silniki mierzone bez osprzętu "po bokach" typu przepływomierze, przewody od filtrów powietrza etc. Na długość oczywiście z wentylatorami.

M120.982:

szerokość około 76 cm, długość około 86 cm

M73:

szerokość około 66 cm, długość około 79 cm


Czy M120.982 wejdzie do E38? Biorąc pod uwagę że szerokość między górnymi mocowaniami amortyzatorów w E38 wynosi 75 cm nie ma takiej możliwości. Dla porównania w MB W140 ta szerokość to równe 100 cm.

Różnica całkowitej szerokości między błotnikami wynosi 10 cm.


ja to widze tak- jesli M120 jest 10cm szerszy niz M73, to musi wejsc w E38, bo nawet bez pomiarow widac, ze znajdziemy po 5cm z kazdej strony w " szerz". Mierzyłes odległosc w E38 " od kielicha do kielicha " :D ?

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2009, 23:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Frank napisał(a):
stones1 napisał(a):

Silniki mierzone bez osprzętu "po bokach" typu przepływomierze, przewody od filtrów powietrza etc. Na długość oczywiście z wentylatorami.

M120.982:

szerokość około 76 cm, długość około 86 cm

M73:

szerokość około 66 cm, długość około 79 cm


Czy M120.982 wejdzie do E38? Biorąc pod uwagę że szerokość między górnymi mocowaniami amortyzatorów w E38 wynosi 75 cm nie ma takiej możliwości. Dla porównania w MB W140 ta szerokość to równe 100 cm.

Różnica całkowitej szerokości między błotnikami wynosi 10 cm.


ja to widze tak- jesli M120 jest 10cm szerszy niz M73, to musi wejsc w E38, bo nawet bez pomiarow widac, ze znajdziemy po 5cm z kazdej strony w " szerz". Mierzyłes odległosc w E38 " od kielicha do kielicha " :D ?




Uaktualniłem post na poprzedniej stronie.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2009, 23:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
no tak, mi chodziło o te 86 cm zaznaczone na czerwono. W przypadku swapa nalezałoby nieco zmniejszyc to zwezenie komory, istotnie.

Co do mocy w V16... gdyby 8.0 miało taki wspołczynnik jak debiutujace 408 konne V12, to miałoby 544 koni.. jak na tamte czasy byłoby to sporo. O wersjach AMG nie ma co debatowac bo wiadomo, ze np 9.3 V16 AMG miałoby jesze wiecej mocy. Problemem byc moze jednak było , oprocz rozmiarow, odprowadzanie ciepła z tego silnika i utrzymanie długiej zywotnosci strasznie długich głowic.

Miejmy nadzieje jednak,ze seryjne auto z V16 w koncu sie pojawi :)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 00:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Frank, masz już tylko jedną rękę ?


:cwaniak:



A mówiąc całkiem poważnie o V16 - na przykładzie e32 z chłodzeniem w bagażniku i mocach V12tek z w140 uważam że uznano ten pomysł za przerost formy nad treścią. Jeśli zarzucono go w "złotych latach" jestem pewny że już nigdy nie zobaczymy europejskiego silnika V16.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 6 lutego 2009, 00:05 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 00:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
Frank, wciąż masz już tylko jedną rękę ?


mam obie, bo chyba nie powiesz,ze włozenie M120 do E38 jest niemozliwe ? :)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 00:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Oczywiście że jest niemożliwe. Chyba że pozbędziemy się McPhersonów, ale wtedy może być mały problem z zawieszeniem.

Zwróć uwagę - różnica szerokości silników to około 10 cm i o tyle samo jest szerzej w w140 między błotnikami względem E38. Druga ważna rzecz - tam gdzie E38 ma 75 cm wolnej przestrzeni, W140 ma aż 100 cm. Pamiętaj że tuż za tym 75 cm jest serwo hamulców w e38, a już i tak liczę że cały osprzęt M120 został by zamontowany np. przed silnikiem, a nie z boku jak w w140.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 00:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
no to teraz popatrz na komorę E36 i powiedz jak ALpina tam włozyła V8, ktore od M73 wezsze nie jest ( tyle,ze swoją szerokosc ukrywa na dole, a V12 pokazuje ją na 1 rzut oka )

wiadomo,ze taki swap to nie plug and play, ale wszystko da sie zrobic.

Chociaz cos mi sie wydaje,ze nikt takiego swapa jeszcze nie robił :rotfl:

takze nasza dyskusja i tak jest troche jałowa, spierajac sie o kwestie rozmieszczenia osprzetu. Tak czy inaczej miedzy kielichami E38 ma 86 cm i o to mi chodziło. A samo wyprofilowanie sciany grodziowej czy połozenie serwa hamulcow , to są rzeczy do przerobienia.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 00:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Ja mam te dwa samochody w garażu i stwierdzam że 86 cm między kielichami nie oznacza nic (MB ma aż 100 cm by pomieścić ten szerszy o 10 cm silnik), ponieważ 10 cm głębiej i niżej jest mniej szerokości niż szerokość M120 mierzona u góry.



Nie wiem jak Alpina mieści V8 w e36, nie widziałem, nie mierzyłem, ale jest to jednak o wiele krótszy silnik od V12 więc pewnie jest większe pole manewru.


O osprzęcie mówie w tym sensie że już bez niego M120 się nie zmieści..... No nic są wymiary, są zdjęcia, ja dodatkowo od 1,5 roku oglądam te dwie komory silnikowe. Każdy wyciągnie wnioski. Dla mnie są one jasne.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 00:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
Ja mam te dwa samochody w garażu i stwierdzam że 86 cm między kielichami nie oznacza nic (MB ma aż 100 cm by pomieścić ten szerszy o 10 cm silnik), ponieważ 10 cm głębiej i niżej jest mniej szerokości niż szerokość M120 mierzona u góry.



Nie wiem jak Alpina mieści V8 w e36, nie widziałem, nie mierzyłem, ale jest to jednak o wiele krótszy silnik od V12 więc pewnie jest większe pole manewru.


O osprzęcie mówie w tym sensie że już bez niego M120 się nie zmieści..... No nic są wymiary, są zdjęcia, ja dodatkowo od 1,5 roku oglądam te dwie komory silnikowe. Każdy wyciągnie wnioski. Dla mnie są one jasne.


moze jest na forum ktos , kto zajmuje sie swapami to sie dodatkowo wypowie, na temat tego " mission impossible" .

w R129 tez sie M120 miesci a tam miedzy błotnikami szerzej niz w E38 byc nie moze, bo samo auto jest sporo wezsze.
Dla mnie łatwiej , patrzac na zdjecia i pomiary, jest pomyslec o swapie M120 do E38 niz o swapie M70 do E30.

Wnioski są jasne , racja.


P.S.
Ja jutro zmierze swoj krociutki silnik i sprawdzimy o ile jest krotszy , od o wiele dłuzszego M73 :ok:

Dziwnym trafem jednak M73 wchodzi spokojnie do relatywnie małego E39. Nie tak dawno była nawet taka 554i na allegro.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 00:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
R129 jest o 5 cm węższe od E38, za to c140 jest szersze od e38 tylko o 5 cm, a mimo to pod maską różnica w szerokości jest o wiele większa niż te 5 cm. Dlaczego? Bo MB nie ma McPhersonów dlatego nic nie ogranicza wspomnianych wcześniej 100 cm kontra 86 cm zwężających się aż do 75 cm. Myślę że w tym sęk, bo między błotnikami w140 jest szersze tylko o 10 cm, a inne wymiary komory silnika różnią się o wiele bardziej.

A czy V8 jest krótsze od V12? :oczami: dłuższe raczej nie jest. Z moich pomiarów wynika że V16 było by o około 20 cm dłuższe od M120. Przy 86 cm M120 uważam że 20 cm to duża różnica, biorąc pod uwagę miejsce w komorze silnika. W tym sensie mówię - v8 dzięki znacznie mniejszej (pewnie około 20 cm różnicy) długości daje większe pole do manewru.
Jeśli chodzi o e39 z M73 - nie starałem się stwierdzić czy M73 wejdzie do e39 i nie zabieram głosu w takiej dyskusji. Sprawdziłem czy M120 weszło by do E38 i uzyskałem odpowiedź dlaczego w e38 nie zastosowano V12 48V.



600SL:

Obrazek

jak widać niczym nieograniczona na szerokość komora silnika, podobnie jak w w140. W e38 znacznie zwęża przestrzeń inne rozwiązanie mocowania amortyzatorów i sprężyn.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 02:51 
Maćku, ale zauważ, że kształt, zabudowanie, przestrzeń itd. jest rozplanowana tak w E38, by akurat miał się zmieścić M73.

Gdyby miał się zmieścić M120 w E38- również jestem przekonany, że byłoby to możliwe, może nie koniecznie w warsztacie przez swaperów, ale grono inżynierów- myślę, że poradziliby sobie z tym problemem zmieniając w najgorszym wypadku kilka pierdółek.

Poza tym:

stones1 napisał(a):
uzyskałem odpowiedź dlaczego w e38 nie zastosowano V12 48V.


Moim zdaniem nie można na tej podstawie takich wniosków wyciągać. W końcu 48V jednostka BMW nie musiałaby mieć dokładnie takich wymiarów jak M120.

Gdyby chcieli taki silnik zrobić i wsadzić do E38, myślę, że bez problemu byłoby to możliwe.

Poza tym, jeszcze jest E31:

Obrazek

Mi się wydaje, ze było by to możliwe, nawet patrząc pod maskę E38

Obrazek


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 03:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
WIdac, ze w E31 miejsca jest pod dostatkiem , bo kielichy są o wiele drobniejsze, a pod wzgledem przestrzeni wzdłuz komory- mnóstwo :)

ale wracajac do E38- nie piszmy co jest mozliwe a co nie, gdy jezdzi 126p z silnikiem V8, a o tak banalnych swapach jak M70 V12 w E30,ktore ma kolega z bmw klub poznań juz nie bede wspominał. SKoro wszystko rozbija sie o to zwezenie w E38, nalezy je poszerzyc i tyle. A duzo poszerzac nie trzeba, skoro brakuje na starcie 1cm.

a co do M73 w E39 ( zbaczajac z tematu)- tu nie ma nad czym dyskutować -takie auto istnieje i jezdzi. Tłumacze jedynie,ze skoro miałby byc o 20cm dłuzszy od M62, to w zyciu by sie tam nie zmiescił, bo 20cm zapasu u siebie nie widze na długosc. V8 nie musi byc proporcjonalnie krotszy. Liczy sie przeciez nie tylko liczba cylindrow, ale takze ich rozmiar i odstepy pomiedzy nimi. Zresztą zrobie pomiary jutro i powrocimy do dyskusji. ciekaw jestem teraz jak wypadaja wymiary komory i silnika w 544 wzgledem 754 :)
dobrej nocy

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Ostatnio edytowano 6 lutego 2009, 03:30 przez Frank, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 03:06 
Ja w takim razie pomierzę M40 po sesji, jak mi się skończy i Wam udowodnię, że M40 nie wejdzie do C140 :[






:rotfl: :rotfl:

tymczasem:

554

Obrazek

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7165861


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 15:32 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
wymiary M62 B44 - długosc - ( liczac z wiatrakiem, jak w poprzednich pomiarach ) - 76cm
szerokosc - 70 cm

odległosc miedzy kielichami - 89 cm

zwezenie przy scianie grodziowej - 74 cm , przy czym obejrzałem auto od spodu, od gory , z boku lewego i prawego i mozna to zwezenie w E39 bez zadnego problemu poszerzyc, gdyz nie ma absolutnie nic wspolnego z zawieszeniem auta.

P.S. Dostałem dzis priv od jednego z userow, ktory smiał sie,ze jestesmy chyba jedynym forum, gdzie spierają sie, czy V12 z MB wejdzie do BMW :rotfl: :P

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 21:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: Zdolny Śląsk ;)
może dwa takie? http://www.joemonster.org/filmy/5726/Na ... -silnik-V8
;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 18:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 261
Lokalizacja: UK
Skoro byla tu kiedys mowa o "Goldfish'u" (kiedys tam zanim zaczela sie wojna pomiedzy fanami BMW a MB ;) ) to pewnie i to zaciekawi niejednego!

Goldfish

Scan z miesiecznika BMWCar - troche kiepska jakosc ale i tak da sie poczytac! :hyhy:

_________________
Zobacz moja Biala Dame ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 22:19 
Aper, :padam: :padam: :padam:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 00:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Świetny artykuł :ok: . To co mnie zdziwiło to przód tego e32. Spodziewałem się maski i nerek co najmniej tak dużych jak w 750 ;) .

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 02:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
o kurna.... to potwierdza wreszcie,ze ten smieszny rysuneczek to czysta fikcja... 767iL miało wąski grill :zdziwko:

ale ,ze miało rowniez 6 biegowego manuala z 850i ...szok !! :zdziwko:

ja chce to auto !!!!! :D

BMW konserwatywnie podawało 6.0s do setki i predkosc maksymalną ponad 282 km/h...

ponownie, jak w przypadku M8, wielka szkoda,ze to auto nie weszło do produkcji...

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mercedes 800SEL / 800 SEC V16 [W140]
PostNapisane: 19 września 2010, 23:42 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
http://www.zorro.milk-maid.de/scans/e32_v16.pdf

kolejny artykol na ten temat

stary temat ale poprostu dopisuje bo nie chcialem zakaldac nowegopostu

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL