BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 16:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Sadza na świecach, zalane,zbyt bogata mieszanka?
PostNapisane: 8 marca 2009, 18:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E34
Kod silnika: m20b20
Witam kolegów!

Chciałem poradzić się bardziej doświadczonych w naprawach BMW.
Otóż mam E34 520i 89;. Problem mam z nierówną praca silnika. Raz pracuje równo, a zaraz nie. Wrażenie jakby gubił zapłon.
Sprawdziłem już:

- Cewkę
- przewody
- świece
- przepływomierz
- sondę lambda
- krokowy zawór wolnych obrotów
- czujnik temp
- czujnik poł. przepustnicy

Po inspekcji świeć wyszło że są okopcone na czarno i zalane paliwem.
Czy ktoś z kolegów ma pomysł dlaczego? Co można jeszcze sprawdzić? n a co zwrócić uwagę?

Wszelkie podpowiedzi mile widziane.

Pozdrawiam!


Ostatnio edytowano 9 marca 2009, 09:00 przez kris.wawa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Sadza na świecach, zalane,zbyt bogata mieszanka?
PostNapisane: 8 marca 2009, 19:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
kris.wawa napisał(a):
Witam kolegów!

Chciałem poradzić się bardziej doświadczonych w naprawach BMW.
Otóż mam E34 520i 89;. Problem mam z nierówną praca silnika. Raz pracuje równo, a zaraz nie. Wrażenie jakby gubił zapłon.
Sprawdziłem już:

- Cewkę
- przewody
- świece
- przepływomierz
- sondę lambda
- krokowy zawór wolnych obrotów
- czujnik temp
- czujnik poł. przepustnicy

Po inspekcji świeć wyszło że są okopcone na czarno i zalane paliwem.
Czy ktoś z kolegów ma pomysł dlaczego? Co można jeszcze sprawdzić? n a co zwrócić uwagę?

Wszelkie podpowiedzi mile widziane.

Pozdrawiam!


Może cały czas pracuje na ssaniu bo ma walnięty czujnik temperatury ? Leją wtryski albo padła lambda... Zaczął więcej palić ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 19:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E34
Kod silnika: m20b20
Ciężko mi powiedzieć nie miałem jeszcze jak sprawdzić.
Bo usterka występuje od niedawna. A nie jeżdżę dużo.

Lambda jest zmieniona więc nie sądzę. Poza tym dokonałem jej pomiaru i ciągle wskazuje wysokie wartości, tylko na chwilę jak puszcze gaz to wskaże niższa a tak czy na obrotach jałowych czy na wyższych nie ma wielkiej różnicy.

Co do czujnika temp. Mierzyłem go omomierzem i zimny rzeczywiście miał inną oporność,
ale na ciepłym według książki 400omów. Więc zmieścił się w granicy.

Ja podejrzewam że leją wtryski, tylko dlaczego?
i co może jeszce wpływac na to że leją?

Zauważyłem że na zimnym silniku jest jakby lepiej. Ale tylko przez bardzo krótką chwilę.
Np. przed chwilą przestawiałem auto i chodziło ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 11:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
kris.wawa napisał(a):
Ciężko mi powiedzieć nie miałem jeszcze jak sprawdzić.
Bo usterka występuje od niedawna. A nie jeżdżę dużo.

Lambda jest zmieniona więc nie sądzę. Poza tym dokonałem jej pomiaru i ciągle wskazuje wysokie wartości, tylko na chwilę jak puszcze gaz to wskaże niższa a tak czy na obrotach jałowych czy na wyższych nie ma wielkiej różnicy.

Co do czujnika temp. Mierzyłem go omomierzem i zimny rzeczywiście miał inną oporność,
ale na ciepłym według książki 400omów. Więc zmieścił się w granicy.

Ja podejrzewam że leją wtryski, tylko dlaczego?
i co może jeszce wpływac na to że leją?

Zauważyłem że na zimnym silniku jest jakby lepiej. Ale tylko przez bardzo krótką chwilę.
Np. przed chwilą przestawiałem auto i chodziło ok.


To sprawdź wtryski w takim razie i komputer, może coś z nim nie tak.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL