BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 17:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] SWAP z 320i na 325i bez vanosów
PostNapisane: 8 marca 2009, 17:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Polska
No wlasnie jakie roznice sa pomiedzy 320 a 325 ? w sensie osiagów ? wiem ile katalogowo ale pytanie kieruje do tych co jezdzili 2.0 a wsiedli na 2.5 192 KM

oba bez vanosa, za tydzien niecaly w mojej 320 bedzie juz siedzial 325 bez vanosa czyli mb50b25 :P zdecydowalem sie na Swapa co by wiadomo auto lepiej sie odpychalo

w 2.0 brakuje mi tej mocy jak sciagam sie z jakimis vagami tdi poczipowanymi na 130/140/150KM jada rowno ze mna ja albo ledwo Co moge im odjechac a silniejsze 150 konne juz odjeżdżają mi... szukalem 328 trafilem piekna 320 no i tak zostało....poza tym kocham moc dlatego decyzja o SWAPIE na 192 KM

tak samo w trasie ladnie sie buja moje 2.0 ale tez mi brakuje tego depniecia i uczucia ze kark leci w tyl w całym zakresie deptania...

Uprzedze pytanie dlaczego 2.8 nie wkładam, ano dlatego ze w przyszłosci za 2-3 lata chciałbym z auta zrobic zabawke - uturbic a jak wiadomo m50b25 ma kute korbowody fabrycznie i do turbo i zabaw na torze jest jak znalazl.... natomiast 2.8 ma ALU blok co go wyklucza :niepewny:


MOJE PYTANIE BEDE CZUL ZNACZNA ROZNICE ?
pytam bo zdecydowalem sie na swapa a nigdy 2.5 nie jezdzilem ale ten ktory mi to bedzie robil mowi ze roznica jest kolosalna, moja 320i wkreca sie superowo od 4000obr dopiero...
kazdy natomiast mi mowi ze tak jak moja idzie od 4000 obrotow 2.5 zaczyna tak isc od 2000 a po 4000 dopiero sie zaczyna zabawa ;)

czekam na konkretne odpowiedzi jakie to roznice czy odczuwalne itp pozdrawiam !! :)


Ostatnio edytowano 8 marca 2009, 23:45 przez lluukkaasss, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 19:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
kolego ja robiłem u siebie swapa z m50b20 na m50b25 bez wanosów i nie żałuje bo róznica jest kolosalna tylko że ja mam e34 a prowadziłem taką 3kę z motorem 2,5 i powiem ci że prawdziwy szatan tylko problemy z zatrzymaniem ma większe niż z rozpędzaniem,powodzonka i miłych wrażeń


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 20:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Polska
z nowym silnikiem od razu wsiadają nacinane i wiercone tarcze albo ATE albo BREMBO MAX :hyhy:
jestem zapobiegliwy :hyhy:

swoja droga nie licze spalania jezdzac bmw w 6 garach ale jakas roznice z ciekawosci odczułes ? czysta ciekawosc ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 23:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
lluukkaasss napisał(a):
m20b25 jest zakuwany fabrycznie


Czy przypadkiem kupiłem coś dobrego nie wiedząc o tym ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 23:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Polska
"jak turbo to tylko M50B25, ten silnik ma kute korby"

przy wszystkich innych silnikach potrzebna jest ingerencja w silnik

silnik m50b20 nie ma kutych korbowodów, a m50b25 ma a jego podzespoły po odprężeniu wytrzymuja spokojnie 400 KM :hyhy:

cytat kolegw z forum pozwolilem sobie wkleić :super:


Ostatnio edytowano 8 marca 2009, 23:39 przez lluukkaasss, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 23:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
to popraw błąd bo w pierwszym poście napisales ze m20b25 jest zakuty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 23:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Polska
No i przy okazji tego tematu taki fajny zestaw znalazlem Twin turbo do takiego m50b25 :D
:szok:
http://www.allegro.pl/item573781542_zes ... m3_z4.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 23:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Polska
DanielsDS, dobrze napisaem bynajmniejkorby mialem na mysli

m50b25 ma kute korby fabrycznie jest najlepszym silnikiem pod turbo :ok:


ale wracam do tematu m50b25 , kto ma taki silnik niech mi powie jak to jedzie ;)


Ostatnio edytowano 8 marca 2009, 23:42 przez lluukkaasss, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 23:41 
lluukkaasss napisał(a):
DanielsDS, dobrze napisaem

m50b25 ma kute korby fabrycznie jest najlepszym silnikiem pod turbo :ok:


źle. m50 i m20 to nie to samo :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 23:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Polska
kurde Panowie zadne m20 !!! pomylilem sie zwykla literowka chodzi mi o motor m50b25 czyli 2.5 24v bez vanosa z e36.... ;)

nie mialem na mysli silnika m20 z e30 przeciez bo posiadam e36 ;)

literowka wybaczcie :ok:


Ostatnio edytowano 8 marca 2009, 23:47 przez lluukkaasss, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 23:46 
wybaczamy :super:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 23:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Polska
Ale wracam do tematu m50b25 , kto ma taki silnik niech mi powie jak to jedzie w porownaniu do 2.0 150 KM :)

niech wypowiedza sie Ci ktorzy jezdzili oboma tymi silnikami to niby 42 KM roznicy ....

szukam potwierdzenia czy dobrze robia swapujac moja mala :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 00:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: CMG
Teraz mam m50b20 ale w e34 i... wiesz jak to jedzie... Opisałeś to w pierwszym poście ;) Mój ojciec miał m50b25, też w e34. No i sprawa wygląda tak, że nie ma porównania. 42 KM to dużo i nie dużo ale jednak robią swoje. M50b25 lepiej się zwija w niższym zakresie obrotów niż m50b20. I to jest największy argument dla silnika 2,5 w porównaniu z 2,0 :) Też się zastanawiam nad swapem na m50b25 :hyhy: :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 00:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Polska
czyli w e36 powinno latać :ok:

z pewnoscia opisze wrażenia za tydzień , wlasnie brakuje mi mocy od doluw moim 2.0 powyzej 4000 jest niezle ale i tak mogloby byc lepiej i bedzie mam nadzieje ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 07:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
Ja jeżdziłem wcześniej E36 m50b20 bez vanosa i po przesiadce na m50b25 stwierdziłem, że dwa litry to naprawde porażka.
M50b25 wcale nie jedzie w porównaniu z 2,5. z tym że teraz mam z vanosem...
Sęk w tym, na ile Ci to wystarczy??
Mi po 3 miesiącach się już znudziło bo jak wiadomo mocy z czasem robi się mało...
Po tych 3 miechach podciągnęłem swoje auto na 214km i 261Nm i już mi się znowu podobała jazda. No ale teraz znowu zaczyna się robić mało:(

Ostatnio przewiozłem kumpla który ma 323 z 97r, czyli 2,5 170km no i nie mógł wyjść z podziwu ze tak coupeta z 93r może tak zap...pszać. Po przejażdzce chyba ze dwie godziny się zachwycał. No ale z czasem mi robi się znów mało... też bedziesz tak miał :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 08:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Polska
kazzik_yo, mamy ta sama chore o nazwie "mało" no ale poki co 2.5 192 KM w coupe z 1992 w moim wypadku mysle ze da mi frajde i moc na jakis czas :super:
tym bardziej ze 3 miesiace smigam juz 2.0 bez vanosa 150 KM ;)
a pozniej sie zobaczy pewnie bede kombinowal jak Ty :)

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL