BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 21:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] problem z termometrem temp. zew.
PostNapisane: 6 marca 2009, 14:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: BiaÂłka TatrzaĂąska
witam wszystkich

mam problem z termometrem temp zew. w moim 316i compact 2000
ostatnio rozładował mi się akumulator...po naładowaniu okazało sie ze świeci sie kontrolka awarii silnika i termometr pokazuje -40 st.C pojechałem więc na diagnostykę...awarie mi mechanik skasował ale na termometr nic nie poradził...i tak od 3 dni term. pokazuje raz -40 raz -39,5 raz -37,5 -25 a później znów -40...czemu tak się dzieje?
bardzo proszę o pomoc
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 14:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
a może kable nie łączą?. może czujnik, a dokładnie wtyczki podłączenia są zabrudzone i podczas drgań się rozłącza i pokazuje -40st. ja bym zaczął od przeczyszczenia/sprawdzenia podłączenia kabla bo u mnie miałem podobny problem.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 15:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: BiaÂłka TatrzaĂąska
a gdzie jest czujnik temperatury?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 15:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
w tunelu chłodzącym tarczę hamulcową od strony kierowcy. oczywiście o ile posiadasz takie tunele. czujnik jest włożony od strony silnika w ten tunel. jest koloru żółtego.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 11:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: BiaÂłka TatrzaĂąska
wielkie dzieki barteke36 miałeś racje czujnik nie był dokładnie wciśnięty...a z rozładowanym akumulatorem to nie miało nic wspólnego

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 01:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46 325i 2003r.
Mozecie strzelic fotke dokladnie gdzie to jest? Ja tez mam temperature -37 ciagle i na pewno cos jest nie tak. Jeden czujnik mam wyciagniety wlasnie w tym miejscu gdzie mowicie i jest zolty, ale nie widze miejsca gdzie mialbym go wsadzic.

Po 2 ile kosztuje taki czujnik, bo najpewniej jest wyjety bo nie dzialal. Tak juz mialem jak kupilem :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 08:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 522
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e46 328ci
Ja mam to samo w e39. Ktos wie gdzie jest ten czujnik?

_________________
viewtopic.php?t=45082


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 09:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
nie wiem czy ci to pomoże ale daję przykładową aukcję na której znajduje się tunel, w którym powinien być włożony czyjnik temperatury(prawy na zdjęciu , miejsce włożenia czujnika widoczne).
http://moto.allegro.pl/item575723452_bm ... mulca.html

tunele te są zamontowane między zderzakiem, a nadkolem. powinno to być łatwe do zauważenia. chyba, że w takie tunele wasze auto nie jest zaopatrzone.

jeżeli chodzi o czujnik temperatury to wównież podaję przykładowy link do aukcji:
http://moto.allegro.pl/item568250903_cz ... 2_e34.html

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 11:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46 325i 2003r.
Ja chyba takiego tunelu nie mam, przynajmniej nie widziałem.

On jest widoczny jak sie maske otworzy, czy trzeba sie polozyc pod samochodem?

Za czujnik dzieki, ale potrzebuje jeszcze ta wtyczke w ktora sie wklada czujnik, poniewaz jeden z 2 kabelkow do niej dochodzacych urwal sie przy samej wtyczce i nie mam jak go przylutowac, przyczepic cokolwiek. Ma ktos moze? ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 11:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: BiaÂłka TatrzaĂąska
u mnie czujnik był przyczepiony do zderzaka od wewnetrznej strony więc może spróbuj się położyć i poszukać w tamtych rejonach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 11:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
tunel jest / powinien być na wysokości zderzaka.w zderzaku jest kratka, przez które wlatuje powietrze właśnie do tych tuneli. jeżeli chodzi o kabel to nie wiem. u mnie też się tak urwało, to bardziej rozebrałem wtyczkę, tak, że miałem jakieś 5mm kabla i to tego udało mi się podłączyć. zalutowałem i jest ok. jeżeli nie masz takich tuneli to musisz szukać gdzieś w komorze silnika, przy zderzaku . nikt ci nie podpowie dokładnie, gdzie go masz , jeżeli nie posiadasz tych tuneli bo to kwestia pomysłowości poprzedniego właściciela, gdzie go umieścił.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 16:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46 325i 2003r.
Mam te tunele dolotowe, tylko one sa przy samej ziemi i nie mialem sie jak polozyc pod samochodem zerknac czy jest miejsce na czujnik :].

Moze zrobie tak jak Ty, ze zeskrobie ta oslonke i jakos postaram sie kabelki polaczyc, wtedy okaze sie czy czujnik w ogole dziala, jak nie to zakupie nowy ;]. Pzdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 16:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
no możesz popróbować. jak już wyjmiesz go to go dokładnie przeczyść, bo pewnie jest troche piachu na nim i w nim, popsikaj później np wd40, i pamiętaj, że po poprawnym podłączeniu minie troche czasu zanim komputer wskaże ci poprawną temperaturę. trzeba czekać.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 19:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Panowie szukajcie trochę na forum a nie zadajecie w kółko te same pytania. W e39 czujnik temperatury zewnętrznej jest z prawej a nie z lewej strony jak w bmw serii 3. Było już o tym mowa z 10 razy przynajmniej.
Co za czasy :cenzura: :cenzura: :cenzura: :cenzura:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 23:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: Rotterdam
Moje BMW: F10
Kod silnika: N53B30
ja miałem podobny problem kable troszkę skruszały :hyhy: i można je taż przedłużyć innym kablem a na końcówkach zamontować okrągłe wtyczki żeńskie odpowiedniej grubości do pinów :D to taka prowizorka ale skuteczna! pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 23:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46 325i 2003r.
Czy ten czujnik musi być w tym tunelu? Czy jest to zrobione po to aby zbierał jak najbardziej realną informacje o temperaturze? Może być umieszczony gdzie indziej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 10:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Szczerze to nie mam zielonego pojęcia czemu tam jest umieszczony, a nie gdzie indziej. Najwidoczniej konstruktorzy stwierdzili że to miejsce jest do tego najlepsze. Z resztą Audi czy VW też je montuje w okolicach przedniego zderzaka więc chyba coś w tym jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 10:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
wydaje mi się, że tylko i wyłącznie jest tam umieszczony właśnie po to, aby wskazywał jak najbardziej realna temperaturę. możesz umieścić termometr blisko wlotów w zderzaku, bo tam będzie w miarę realnie pokazywał.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 10:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46 325i 2003r.
Pytam dlatego iz polozylem sie pod samochodem i widze ze sa miejsca na te tunele, ale ich tam nie ma ani z jednej ani z drugiej :D. Dlatego poki nie kupie ich to musze gdzies go wlozyc. Pewnie tam jest miejsca gdzie cieplo z silnika juz nie dochodzi i z innych elementow i nie wplywa nic na wartosc realnej temperatury. Ja poki co bede musial umiescic gdzies pod maska luzem pewnie i bedzie zle wskazywalo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 10:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Jak ja miałem w osłoniętym miejscu za zderzakiem to łapał temperaturę od silnika. Rano przy odpaleniu było OK a po 10km już 10* więcej.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL