BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 01:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Odchudzanie koła zamachowego
PostNapisane: 11 marca 2009, 21:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Witam
W związku z kończącym sie sprzegłem zastanawiam sie nad odchudzenieniem dwumasa w mojej e36.Z tego co sie doczytalem na innych forach nie jest to takie złe, a wrecz jest to niezłe rozwiazanie na przyspieszenie fury.Szybciej sie bedzie wkrecała na obroty oraz lepsze bedzie wykorzystanie mocy silnika na asfalcie.Mysle nad oddaniem koła zamachowego do Radzikowskiego w Warszawie.Co o tym myslicie? ;)


Ostatnio edytowano 11 marca 2009, 22:16 przez pszczolek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Odchudzanie koła zamachowego
PostNapisane: 11 marca 2009, 21:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
pszczolek napisał(a):
Witam
W związku z kończącym sie sprzegłem zastanawiam sie nad odchudzenieniem dwumasa w mojej e36.Z tego co sie doczytalem na innych forach nie jest to takie złe, a wrecz jest to niezłe rozwiazanie na przyspieszenie fury.Szybciej sie bedzie wkrecała na obroty oraz lepsze bedzie wykorzystanie mocy silnika na asfalcie.Mysle nad oddaniem koła zamachowego do Radzikowskiego w Warszawie.Co o tym myslicie? ;)


Działaj ! A najlepiej zrób pomiary na hamowni przed i po, to tylko 50zł. Wtedy będziesz wiedział ile to dało naprawdę.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 21:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Na hamowni sie tego nie sprawdzi poniewaz liczba kucy i momentu sie prawie nie zmienia.Natomiast przyspieszenie jest odczuwalne i to podobno znacznie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 21:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
pszczolek napisał(a):
Na hamowni sie tego nie sprawdzi poniewaz liczba kucy i momentu sie prawie nie zmienia.Natomiast przyspieszenie jest odczuwalne i to podobno znacznie.


hehehe Dobre :) Czyli skąd się weźmie to przyspieszenie ? Kosmiczna siła zacznie napędzać twój samochód :)

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 21:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Hehe cudowne sily zaczna dzialac :)
Po odchudzeniu kola zamachowego auto bedzie lepiej wkercac sie na obroty, ale i szybciej z nich spadac - wez to pod uwage.
A czy nie jest tak, ze ten zabieg poprawia przebieg mocy, ale pogarsza sie moment obrotowy w dolnym zakresie obrotowym?

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 21:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
pszczolek napisał(a):
Na hamowni sie tego nie sprawdzi poniewaz liczba kucy i momentu sie prawie nie zmienia.Natomiast przyspieszenie jest odczuwalne i to podobno znacznie.

To tak jak z chipami i stozkami z allegro :hyhy: :rotfl:

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 21:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Kucu napisał(a):
Hehe cudowne sily zaczna dzialac :)
Po odchudzeniu kola zamachowego auto bedzie lepiej wkercac sie na obroty, ale i szybciej z nich spadac - wez to pod uwage.
A czy nie jest tak, ze ten zabieg poprawia przebieg mocy, ale pogarsza sie moment obrotowy w dolnym zakresie obrotowym?


Poprawia Nm a spadają kuce.

Kucu napisał(a):
pszczolek napisał(a):
Na hamowni sie tego nie sprawdzi poniewaz liczba kucy i momentu sie prawie nie zmienia.Natomiast przyspieszenie jest odczuwalne i to podobno znacznie.

To tak jak z chipami i stozkami z allegro :hyhy: :rotfl:


hahahah dobre :rotfl:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 21:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
ohooo pamietam ten Zabieg w MOjej HONDZIE CRX :)

Oto co mogę ja się wypowiedziec na ten temat Ja POLECAM
Jest gościu na Allegro co toczy koła zamachowe.Wysłałem mu moje kółko od Hondy Waga własna 8,2kg stoczył mi około 34% bezpiecznie.Jaki rezultat .Pięknie było .Różnica była przynajmniej przeze mnie odczuwalna dośc mocno A jeździłem tym Autem codziennie do robotki ..trzeba było tylko lekko obroty podnieść delikatnie z 900 na 1000 bo lekko się zachał.Zmniejszajac mase bezwładności koła zamachowego Silnik o wiele lepiej pracuje.
A i spalanie też lekko idzie w dół bo nie zurzywa takiej mocy na rozpędzenie Go.
Paliłem się zawsze na Słynna FIDANZE która waży bagatela 3,8 kg Ale sciągał je znajomy z Forum z EBAY z U.S.A za 600zł ale do tego odrazu trzeba było i spiec wsadzić.
No ale w BMW napewno się przyda z tego co widze masz silnik 2.0 więc się opłaca. :)

_________________
Najpierw byłem młodszy miałem e36 -3jeczkę teram jestem ciut starszy i zbieram na E38- piękna 7meczkę
Nie ma Aut nie bitych- są tylko ładnie klepane i malowane :)
Czy 124 Decybele to dużo.... haha NIE ;] Następny stopień to 140dc ale to z nowszymi Rockofordami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 21:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
A jakie sa skutki uboczne tego zabiegu? Procz np. lekkiego falowania obrotow biegu jalowego?

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 22:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 323i Sedan
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96815
radzę poczytać:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=24440&st=0

_________________
Kliknij na obrazek i zobacz moje auto!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 22:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
Kucu, wiesz co szybciej zajedziesz sprzęgło.tak było U nas w Hondach Crx na forum

A to dlatego że inaczej jest odprowadzane Ciepło..bardziej się grzała
2 sprawa to taka że był raz przypadek u chłopaka z Katowicach .
Otóż miał on Vteca z Soft turbo . jak pamietam 210 koni w Crxie bez przerabianie silnika
Wszyscy Ahaaa li na te silnik bo był pięknie zrobiony.I przetoczył koło.A wszyscy ku pisali by kupił Fidanze własnie wyczynową i Stage 1 spiek sprzęgła.
Nie posłuchał...Na zawodach na 1/4 m jak zapiął 3 i dowalił do 9,5 tysiaka przez 40 metrów to po chwili w masce wyjeba**** mega dziure i powietrza olej a wraz z nim szczątki przetoczonego BADZIEWNIE KOŁA ... do czego zmierzam ten zabieg trzeba robić u kogoś kto sie na tym zna .Kto wie ile % można sciągnąć z danego koła.
A tak to tylko zawsze problem sprzęgła i obroty :)

_________________
Najpierw byłem młodszy miałem e36 -3jeczkę teram jestem ciut starszy i zbieram na E38- piękna 7meczkę
Nie ma Aut nie bitych- są tylko ładnie klepane i malowane :)
Czy 124 Decybele to dużo.... haha NIE ;] Następny stopień to 140dc ale to z nowszymi Rockofordami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 22:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
Radek_ZG, u nasz na tyle osób nikt nie wyważał wału Po co ?? wał jest wyważony już to koło ma być wyważone by nie rzucało ;/

_________________
Najpierw byłem młodszy miałem e36 -3jeczkę teram jestem ciut starszy i zbieram na E38- piękna 7meczkę
Nie ma Aut nie bitych- są tylko ładnie klepane i malowane :)
Czy 124 Decybele to dużo.... haha NIE ;] Następny stopień to 140dc ale to z nowszymi Rockofordami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 22:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
http://forum.apmotorsport.pl/printview. ... 17db572406
Przeczytajcie to bardzo ciekawy artykuł
Ja osobiscie to zrobie bo widze w tym wiecej + niz -
A Radzikowski jezeli chodzi o sprzegła to nie ma sobie równych ;)

Jestem tylko ciekawy ile sciagnie z tego dwumasa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 22:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
no wiadomo ze jak sie kolo u kowala przetoczy to mozna sie tego spodziewac... Ale zakladajac ze mamy przetoczone kolo z jakiejs bezpiecznej do usuniecia warstwy materialu, a nastepnie wywazone dynamiczne z walem.
plusy:
lepszy przebieg momentu
a minusy? przeciez jakies musza byc

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 22:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
nie wiem jaka jest waga koła ale chyba maximum wogule to 41%
Ale średnio sciąga sie od 25% do 36% Słuchaj zawsze to cos lżej dla Silnika.

PS znalazłem gościa u którego ja Robiłem ten z Allegro

http://moto.allegro.pl/item577707137_tu ... 4mili.html

_________________
Najpierw byłem młodszy miałem e36 -3jeczkę teram jestem ciut starszy i zbieram na E38- piękna 7meczkę
Nie ma Aut nie bitych- są tylko ładnie klepane i malowane :)
Czy 124 Decybele to dużo.... haha NIE ;] Następny stopień to 140dc ale to z nowszymi Rockofordami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 22:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
A tez go znalazłem tylko ze musiałbym wysłac do niego swoje koło a tutaj w Wawie mam juz zakład na miejscu.Zbierają zbedne kilogramy orazy wywazaja dynamicznie w cenie 140zł :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 22:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
gdyby to "lzej dla silnika" mialo same plusy to juz z fabryki by tak wyjezdzalo...

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 22:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Z fabryki dlatego to tak wyjezdza zeby blondyneczka w szpilkach miała dobrze.. :rotfl:
A po za tym to nie ja pierwszy to robie,wiec jakby nie było z tym halo to nie byłoby takich opinii na innych forach :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 22:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
pszczolek napisał(a):
Z fabryki dlatego to tak wyjezdza zeby blondyneczka w szpilkach miała dobrze.. :rotfl:
A po za tym to nie ja pierwszy to robie,wiec jakby nie było z tym halo to nie byłoby takich opinii na innych forach :]


dla blondyneczek w szpilkach pozostaje 1.6... (nie ujmujac nic kobietom)
mi sie wydaje ze beda troche wieksze wibracje, i chyba jednak jakies minimalne przeciazenia negatywnie wplywajace na ukl. korbowo tlokowy i jego trwalosc (nie osiągi!!) pamietajmy, ze polowa ludzi z niejednego Forum nie ma o tym zielonego pojecia, a modyfikujac w ten sposob zamach malo kto patrzy na trwalosc silnika a na osiagi.
Ja pytam jak to sie ma do trwalosci jednostki napedowej

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 22:43 
koło zamachowe eliminuje drgania i magazynuje energię mechaniczną.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL