BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 17:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] wspomaganie kierownicy - jakby się zacierało...
PostNapisane: 13 marca 2009, 16:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: katowice
witam,
prosze o wsparcie w temacie - mam problem ze wspomaganiem kierownicy w e36 1.8 IS Coupe, otóż czasem jak kręcę na postoju, zwłaszcza przy maks. skręcaniu, lecz nie tylko, kierownicę "łapie" tak jakby coś nawalało, jak dodam gazu to jest lepiej, ponadto mam wrażenie, że generalnie kierownica chodzi ciężej, niż kiedyś, a jeżdże już moja bmką parę lat, czy może to być pompa czy jeszcze coś ponadto - pasek albo maglownica?


Ostatnio edytowano 13 marca 2009, 22:09 przez grzesiu1978, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 16:17 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2168
Lokalizacja: WOT
Moje BMW: E46
A sprawdzałeś poziom oleju do wspomagania?

_________________
Compi, czyli historia o tym jak dołożyć M-Pakiet i jeździć 1,6 na 18stkach

Coupe, czyli historia o tym jak kupić seryjne auto i nie dać się zwariować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 16:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Po wymianie oleju na nowy poprawi się, nowy olej ATF ale po spuszczeniu dobrze by było przepłukac układ, albo zalac nowym olejem i po kilku dniach jeszcze raz zalac nowy olej,koszt niewielki a efekty duże,ja tak w swojej zrobiłem i jest ok.Zeby spuścic olej musisz odkręcic śrubę od węża ciśnieniowego na maglownicy i na zgaszonym silniku kręcic kierą od lewej do praweji po zalaniu nowego oleju też kręcic od lewej do prawej uzupełnic olej i zapalic silnik.Na początku będzie głośno chodzic pompa ale jak się odpowietrzy to się uspokoji ,a po zapaleniu silnika pomału kręcisz kierą w lewo i prawo ale nie do oporu odrazu,na końcu uzupełniasz olej według bagnetu z miarką na zakrętce.Pozdro.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 16:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
A zapomniałem potrzebujesz około 1 litry oleju, ja kupiłem 3 litry i na dwie wymiany i jeszcze coś tam zostało.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 22:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
ja miałem i mam podobnie, zaczeło sie od tego że coraz cięzej kierownica chodziła , dolewałem co jakiś czzas płynu i sie uspokają na pewnien czas. ale w końcu wjechałem na kanał i na zapalonym silniku starszy kręcił kierownicą i na yższych obrotach było widać jak olej cieknie w pobliżu koła pasowego od pompy, aż wkońcu cos mi teraz w przekładni właśńie "chyta" kierownice i dopiero po dodaniu gazu i silniejszym przekrecnieu "puszcza" te objawy to jak w miejscu nawracam

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 18:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
moze byc za luzno naciagniety pasek,ja tak miałem.cfaniak zmien uszczelniacz wałka na pompie za kółkiem pasowym to ci przestanie ciec


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 21:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
a kolego reza gdzie można dokupić taki uszczelniacz, bo pytałem sie w sklepach i ASO, i nie mają

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 21:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
a jaka masz pompe wspomagania?bo jak ZF to wszystkie pompy ZF maja taki sam uszczelniacz bez wzgledu na model auta i dostaniesz go w wiekszosci sklepów z czesciami.nie jest to jakas teoria tylko fakt,zmieniałem ten uszczelniacz u siebie w e36 318i m40.wydaje mi sie ze do innych pomp tez sa chyba takie uszczelniacze.a jak nie to znajdz jakis sklep z oringami,uszczelniaczami itd. moze cos sie dopasuje.ja za ten uszczelniacz zapłaciłem 25zł,naciągnąłem dobrze pasek i wspomaganie smiga jak nówka:)w poniedziałek bede w sklepie z czesciami do bmw w którym brałem ten uszczelniacz i sie dowiem czy maja do innych lub czy ten uszczelniacz pasuje do innych.


Ostatnio edytowano 14 marca 2009, 21:45 przez reza, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: gdzies tam gdzie brak glopkow
ja mam klopot ze na zimnym mi skrzypi a jak sie nagrzeje przestaje chodzi ciezej niz wczesniej nawet po dolaniu oleju wiem na 1000% ze to przekladnia pada ale Twoj opis objawow mowi mi ze to najpewniej pasek ktory sie slizga po rolkach ze starosci i pompa sa winne najpierw zmien pasek i napinacz na NOWE orginalna pompa 280 w aso a pasek Confitech continental(jak orginal) ok 100 jak to nie pomoze zajmij sie pompa;D

klik POMOGL;DD

_________________
bmw E36 316


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 01:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
tak tanio , mi w ASO powiedzilei 1300 PLN za pompe

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 10:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: gdzies tam gdzie brak glopkow
woww sorry mialo byyc orginalny napinacz;D spiacy bylem...pompa sam nie wiem jakie ceny ale w aso boje sie spytac;D

_________________
bmw E36 316


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 13:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
reza ja mam taką pompe
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=15

ZF, więc skoro mówisz że wszystkie są takie same, to napisałbyś jakie wymiary miał ten uszczelniacz i jak byś mógł fotke wkleić starego jeśli go gdzieś jeszcze masz

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL