BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 14:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] M50B25 podwójny wydech, kwestia sondy lambda
PostNapisane: 14 marca 2009, 00:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam,

Jak wiadomo w M50B25 jest podwójny wydech, 6 garów zostało podzielone na dwie trójki. Wymysliłem sobie ostanio, że może by tak puścić 2 rury wydechu przez całe auto nigdzie po drodze ich że soba nie łącząc, a na końcu podpiąc je do osobnych tłumików końcowych.
Niestety w tym pomysle jest jedno małe ale...przy tym silniku jest tylko jedna sonda lambda, a wydechów bedzie 2. Z tego wynika, ze badana bedzie tylko jedna część spalin, a druga bedzie przepływała bez badania na zawartośći tlenu.

Mam nadzieje że mój tok rozumowania jest dośc jasny.
Pytanie brzmi, jak dołożyc drugą sondę lambda? Albo mogę zostawić jedną sonde żeby badała tylko jedną trókę garów, ale jaki to bedzie miało wpływ na prace silnika??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 00:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Sosnowiec
Prośba do moderatora aby usunął jeden temat. nie wiem dlaczego wrzucilo sie dwa razy. Dziekuję i przeraszam za kłopot :zawstydzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 00:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 116
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E36 325i
Kod silnika: M50B25
Jak koniecznie chcesz przelot to ja bym proponowal Ci zostawic tak jak jest z ta sonda bo namieszasz i bedzie klopot :) wywal tlumiki srodkowe a zamiast kata daj tlumik przelotowy albo cos co bedzie puszka rozprezna i bedzie gucio bo same proste rury spowoduja ze kultura samej jazdy sie strasznie pogorszy, bedzie trzeslo cala buda a dzwiek moze byc metaliczny tak ma moj kolega. I jak jechalem jego beja to mialem schizy ze nie rowno chodzi a to tylko wydech dawal takie zludzenie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 01:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Sosnowiec
tylko że ja nie chce przelotu. Chodzi o walory dźwiękowe :] . Tłumiki końcowe będą chodzic naprzemiennie i powinien byc efekt podobny do silnika w układzie V :hyhy: . I przy takim założeniu one musza być osobne od samej glowicy po 2 tłumik końcowe.

Mam juz na swoim koncie jeden skonstuowany przelot w e30 M40B16 i końcowym tłumikiem ultera. i nigdy więcej tego błędu nie powtórzę :P . tłumiki środkowe będą lub katalizatory ale 2 nie jeden.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 11:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 116
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E36 325i
Kod silnika: M50B25
Szkoda ze nie mam dostepu do kanalu bo mam wydech zrobiony przez FK Automotive i jest bulgocik :) niestety nie mam fotki calego wydechu tylko od baranow po kata :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 14:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1381
Lokalizacja: Jaworzno
To pokaż jak to gra chociaż :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 15:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Sosnowiec
czyli JCVD wiesz o co mi chodzi. właśnie chce uzyskać bulgocik, dlatego wlasnie chce puscic je osobno. Ale zgadzam sie z Marks2004 żebys zapodał jak to gada.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 20:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Zastanawiam sie jakie walory dzwiekowe beda na 2 strumienicach i koncowym tlumiku seria bez srodkowego tlumika i kata....

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Sosnowiec
Ben_sage napisał(a):
Zastanawiam sie jakie walory dzwiekowe beda na 2 strumienicach i koncowym tlumiku seria bez srodkowego tlumika i kata....


Myśle że auto bedzie sie "darło", a na dodatek dojdzie dokuczliwy metaliczny dźwięk przy odpuszczaniu gazu. ale to tylko moje przypuszczenie. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 21:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Sosnowiec
ale wracając do tematu czy może mi ktos powiedziec jak rozwiązac problem o który pytalem na początku tego tematu :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 10:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 116
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E36 325i
Kod silnika: M50B25
Jakosc nie jest za dobra ale prosze mysle ze nienajgorzej ;)

http://www.youtube.com/watch?v=gexMPVrgjxM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 16:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
biedna bunia...

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 19:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 116
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E36 325i
Kod silnika: M50B25
no biedna ze zakrecilem nia w ten sposob 2 razy odkad ja mam. Kup benzyniaka ze szpera tez bedziesz chcial od czasu do czasu pokrecic...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 01:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
teraz przymiezam sie do 330D :)

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL