BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 19:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Szpera
PostNapisane: 13 lutego 2009, 12:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 157
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: Klekot coupe
Witam ponownie.
Jako ze jest troche grosza auto sie zmienia. po dluzszym wgladzie w temat swapa narazie pozostaje przy 328. Teraz moje pytanie bedzie dotyczyc szpery. Chcialbym takowa zamontowac. I nie wiem co mam brac. Jak doczytalem sie na forum sa rozne wielkosci roznie wplywajace na osiagi. Mi zalezy na jak najleprzym przyspieszeniu tak do 150-170. No i tu pytanie, jaka mam wybrac no i ile bedzie mnie to kosztowac razem z zalozeniem? No i jescze co z ta kontrola trakcja. Czy po zalozeniu szpery bede musial sie z nia pozegnac czy bedzie mi dalej sluzyc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 14:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 157
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: Klekot coupe
i jak pomoze ktos?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 15:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
najczesciej montuje sie szpere 3.15, zyskasz troche na przyspieszeniu montujac taka.

Zakup szpery - 800 - 1500 zl
zaciesnienie 300 zl (polecam to zrobic - zadna uzywka nie bedzie tak mocna jak fabryczna a tu malym kosztem wzmocnisz szpere)
olej 100 zl
montaz 100 zł



kontrola trakcji ? jesli chcesz miec szpere to uwazam ze chcesz ja wykorzystywac, poza tym nie masz wielkiej mocy tak wiec kontrola trakcji jest zbedna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Szpera
PostNapisane: 13 lutego 2009, 15:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 529
Lokalizacja: zach-pom
PalMac napisał(a):
Jak doczytalem sie na forum sa rozne wielkosci roznie wplywajace na osiagi. Mi zalezy na jak najleprzym przyspieszeniu tak do 150-170. No i tu pytanie, jaka mam wybrac no i ile bedzie mnie to kosztowac razem z zalozeniem? No i jescze co z ta kontrola trakcja. Czy po zalozeniu szpery bede musial sie z nia pozegnac czy bedzie mi dalej sluzyc.


W przełożeniu ci nie pomoge bo to musialbys popytac raczej ludzi ktorzy mają 328 i jakie maja przelozenia i odczucia. Co do przełożen to ogolnie im mniejsze tym wiekszy v-max , im większe tym lepsza przyśpiecha i krótsze biegi. Ogólnie jesli auto ci słuzy na codzien i do jazdy po trasie to nie brałbym za krótkiego przełozenia bo wtedy na 5tce jazda nie jest zbyt ekonomiczna i komfortowa (halas silnika naprzyklad) . Szpera + załozenie moze cie kosztować myśle około 1000-1200zł . Można tez samemu łatwo ja zmieniec bo nie jest to żadna filozofia , wystarczy ciepły garaż i kanał i troche narzędzi. Jeśli chodzi o kontrole trakcji to szpera nie ma z nią nic wspolnego.

_________________
Obrazek
Oto moja czarnulka , [you] zobacz i ocen mini sesja z glebÂą i 18' str.6
e46 320Ci
e30 kiler 3xx


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 15:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 529
Lokalizacja: zach-pom
qrax napisał(a):
olej 100 zl


Własnie zapomnialem dodać , tak jak napisal qrax jeszcze olej około 100 zł - jest to ważne by wlać do szpery przeznaczony do tego olej by jej nie zajechac :)

_________________
Obrazek
Oto moja czarnulka , [you] zobacz i ocen mini sesja z glebÂą i 18' str.6
e46 320Ci
e30 kiler 3xx


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 16:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 157
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: Klekot coupe
a co myslicie o szperze 3.46? jest ktos kto ma takie cudo? prosil bym o opinie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 18:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
PalMac napisał(a):
a co myslicie o szperze 3.46? jest ktos kto ma takie cudo? prosil bym o opinie


a co tu duzo myslec? Auto bedzie bardziej dynamiczne jesli ci to odpowiada to zakladaj


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 04:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 157
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: Klekot coupe
chodzi mi o to ze samochodem jezdze na codzien i nie wiem czy nie bedzie mi to sprawiqc problemow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 13:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Zmniejszy sie V-max ale zyskasz na przyspieszeniu na poszczegolnych biegach. Jesli nie jezdzisz codziennie samochodem w stylu jakbys go przed chwila ukradl, to mozesz smialo brac ta szpere ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 14:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Lokalizacja: WrocÂław
a co sadziecie o zaspawaniu ? półśrodek-głupota polaczona z dewastowaniem auta? czy moze skuteczna i rownie dobra metoda ?

domyslam sie ze w zimie, to co dodanie gazu - bok :) w deszczu pewnie tez przy nieumiejetnym operowaniu gazem :wstyd:


mialem Mercedesa W124 Coupe 3.0 i posiadal on elektroszpere (ASD - Anti Slip Differential)
czyli jak tylko jedno kolo krecilo - od razu zalaczal sie i ciagnal na oba - niesamowicie przydatna rzecz gdy startujesz na skrzyzowaniu na mokrym - oba kola ciagna jednoczesnie - w polaczeniu z 255 z tylu - start-bajka :hyhy:

:hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 16:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1764
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, S55, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
PalMac napisał(a):
a co myslicie o szperze 3.46? jest ktos kto ma takie cudo? prosil bym o opinie


Nie słyszałem o takim przełożeniu w e36, jedyne jakie znam to 3.45, które zdaje sie seryjnie występowało w e36 320i. Tu problemem mogłaby byc tzw mała głowa, ponieważ e36 do 320i włącznie miały dyfer na małej głowie, natomiast 323, 325, 328 i m3 miały juz duza głowe. Niestety te na małej głowie łatwiej jest zajechac, szczegolnie jezeli ma sie troche wiecej mocy. Kolejnym problemem jest to, ze przelozenie 3.45 to juz chyba lekki hardcore na codzien, ja zmieniałem z seryjnego 2.93 na zeszperowane 3.15 i kazdy bieg skrocil sie o ok. 10-15 km/h, wiec na 3.45 trójke odcinałoby pewnie w okolicach 115 - 120 km/h


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 16:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
hard_styler napisał(a):
posiadal on elektroszpere (ASD - Anti Slip Differential)


-> AUTOMATIC LOCKING DIFFERENTIAL (ASD)

ale masz racje, wielu uzytkownikow mesiow uzywa tego błędnego określenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 17:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: SZY
Moje BMW: E36 Touring M-Pac
Kod silnika: M52B25
hard_styler napisał(a):
a co sadziecie o zaspawaniu ? półśrodek-głupota polaczona z dewastowaniem auta? czy moze skuteczna i rownie dobra metoda ?

domyslam sie ze w zimie, to co dodanie gazu - bok :) w deszczu pewnie tez przy nieumiejetnym operowaniu gazem :wstyd:


mialem Mercedesa W124 Coupe 3.0 i posiadal on elektroszpere (ASD - Anti Slip Differential)
czyli jak tylko jedno kolo krecilo - od razu zalaczal sie i ciagnal na oba - niesamowicie przydatna rzecz gdy startujesz na skrzyzowaniu na mokrym - oba kola ciagna jednoczesnie - w polaczeniu z 255 z tylu - start-bajka :hyhy:

:hyhy:



Zaspawanie odpada, jesli chce sie autem jezdzic na codzien (niszczy opony i cezko byloby manewrowac takim wynalazkiem) jesli juz zaspawywac, to zwykly most (bo zeszperowanego szkoda)

Kontrola trakcji nadal bedzie Ci sluzyla, samochod na sniegu lub lodzie jest troszke mniej stabilny niz na zwyklym moscie przy wlaczanym ASC, ale nie jest to nic strasznego, leciutka kontra zawsze zalatwia sprawe.

Generalnie goraco polecam polaczenie szpery i ASC.

Dobrze byloby tez kupic szpere z pewnego zrodla, lepiej zaplacic troche wiecej, i otrzymac w zamian porzadny towar. Wiem co mowie bo sam kupilem szpere, ktora lekko rzęzi przy wolnym pokonywaniu zakretow. Na moje szczescie, mam mozliwosc oddania tego badziewia, a nastepna szpera 3.15 (w dodatku zaciesniona) juz do mnie jedzie. Na razie nie moge polecic, panow od ktorych zakupilem most (bo jeszcze, go nie mam) ale niedlugo bede mogl powiedziec cos wiecej. (Generalnie firma wydaje sie byc solidna, i niedroga)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=23460


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL