BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 21:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 10:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
Mam 266kk bynajmniej na liczniku:) i stuka mi panewka

czym grozi stukająca panewka??

czy można wyciągnąć tłoki ściągając miskę olej??

czy żeby ściągnąć miskę trzeba podnieść silnik??

czy stukająca panewka ma wpływ na osiągi??

jak spr na który szlif mam kupić panewki??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 11:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
pitekantrop napisał(a):
60 zł panewy kolbenschmidt (z rabatem)

To chyba za 2 sztuki - na jedna korbę :) lub rabatem 85% :)

Po pierwsze, skoro zadajesz takie pytania - to lepiej nie zabieraj sie za to sam :)

1. Stukajaca panewka grozi obroceniem sie, utrata cisnienia oleju, uszkodzeniem wału korbowego
2. Nie. Zeby wyjac tloki musisz zdjac glowice i miske olejowa.
3. Nie wiem. Ale tak czy tak, zeby szlifowac wal muszisz go wyjac, a zeby wyjac wał - muszisz wymontowac silnik z auta.
4. Tak ma wplyw na osiagi
5. Muszisz oddac wal do szlifierza, ktory go pomierzy i bedzie wiedzial jaki szlif zrobic i jakie panewki kupic. W garazu tego raczej nie zmierzysz.

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 14:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
oprócz panewek co trzeba jeszcze kupić??

w katalogu Intercarsu jest komplet panewek KS 170zł 0.5mm i STD za 350zł.

0.5 to pierwszy szlif czy drugi ??
może się okazać ze szlif jest nie potrzebny czy jak już stuka to bez szlifu sie nie obejdzie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 18:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
zalezy czy sa duze rysy a jak jest owal to juz szlif konieczny!
jeżeli tylko panewka sie skończyła i po pomiarach i ogledzinach korba jest ok to zakładasz komplet nowych panewek i to bez wydzierania silnika z fury! tylko podnosisz lekko silnik odkrecacsz mise i zakładasz! aczkolwiek to znam takiego typa co ma calibre i korbe mu tak zjechało jakby płubiem przeorał to zamiast dac na szlif to kazał tylko nowe panewki mechanikowi założyc... :wstyd:

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 22:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
A jak sprawdzic czy wał nie ma owalu nie wyjmując go z auta?

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 17:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
suwmiarka i ogień! :) :D

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 18:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 53
Posty: 383
Lokalizacja: Piaseczno/Bogatki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
nie suwmiarka tylko mikrometr ma pokazywać w setnych częściach milimetra a otwory cylindrów średnicówką

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 21:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
Jaki jest mniejwiecej koszt samej robocizny wymiany panewek wraz z wyjęciem wału nie licząc szlifu ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 22:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
U mnie stuka identycznie jak na filmiku, czy to da sie jeszcze naprawić. Bo tu: http://www.forum.maxbimmer.pl/topics19/ ... vt3280.htm
czytam to wszyscy mówią ze silnik to trup.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 00:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
Samochód jest juz w warsztacie u znajomego koszt samej robocizny duzo mniejszy niż słyszałem w 2warsztach(1500zł), wał jest do szlifu.

Mam pytanie jakie firmy produkują panewki do M20B25: KS, GLYCO i....??
Czy jak jest napisane komplet panewek to oznacza to ze to jest komplet panewek korbowodowych i komplet panewek głównych??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 08:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
Panowie !!! jesli silnik zaczyna stukac to MOTOR STOP-mozna sobie narobic wiecej klopotow niz to stukanie -jesli stuki wystepuja z okolicy miski olejowej to korbowody lub podpora walu -na sworzniu tlokowym i na walkach rozrzadu to stuki u gory - jak by nie patrzec trza zdiagnozowac jesli ktos nie ma doswiadczenia tego nie uczyni a metoda na srubokret ?kazdy ma swoje jakies tam triki-ale pewne jest ze musi ta diagnoze postawic mechanik-wal po pzejechaniu 250000 km musi byc przeszlifowany bo na 100% ma lekki owal a zalozenie na niego bez szlifu nowych panewek to naprawa dorazna stuki wroca -jesli widoczne golym okiem rowki szlif - jaki nr szlifu to oceni szlifierz bowiem on mierzy najglebsze rowki i czasami szlif nie wyda bo wal za mocno podjechany -dlaczego motor stop- ano bo opilki tzw kompozycje z walu ciagnie pompa i rozsyla je z olejem wszedzie gdzie olej w motorze powinien byc-stad chyba zrozumiale ze stop-po remoncie olej obowiazkowo swiezy nie cedzony przez sitka bo jw -silnik przeczyszczony -przedmuchany robote te musi robic ktos kto ma pojecie -dociagac sruby odpowiednimi momentami tam gdzie instr napraw mowi musza byc nowe -pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 08:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
kpl naprawczy zwiera te i te ale moze byc np.kpl tylko korbowodowych


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2009, 00:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
Ile km trzeba zrobić by panewki i wał się dotarły??
Samochód ma mi służyć do driftu wiec potem będzie ogień.
Czy zmienić jakoś szybciej olej po dotarciu czy standardowo po 10tys??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL