BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 07:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 520i Przegrzewanie silnika?? PILNE!!!
PostNapisane: 17 marca 2009, 15:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: GorzĂłw wlkp
Do wczoraj było wszystko ok a mianowicie wczoraj wieczorem zauwazyłem ze wskaznik temp doszedł na czerwone pole i dzisiaj z rana dolałem troszke wody i popekały mi weze. Wymieniłem je uzupełniłem wode w zbiorniczku odpowietrzyłem układ i dalej jest to samo. O co tu chodzi??? Prosze pomuzcie, Nie wiem Nawet w którym miejscu znajduje sie termostat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 15:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
A jaki masz motor kolego???
M20 czy M50???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 15:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: GorzĂłw wlkp
M50 2.0 bez wanosa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 16:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Obrazek

Sprawdź czy nagrzewa się chłodnica i wszystkie węże od niej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 16:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: GorzĂłw wlkp
ok za godzinke sie odezwe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 18:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: GorzĂłw wlkp
Odpowietrzyłem jeszcze raz układ chłodzenia i sporo wody mi tam jeszcze weszło juz sie sytuacja poprawiła ale i tak kreska chwilowo podchodzi mi pod czerwone pole troszke wiecej niz na 3/4 i spowrotem troszke sie obniza a wczesniej trzymała sie na połowie. Czy to jest normalne?? Moze dla tego ze układ chłodzi woda a nie płyn?? Co ty na to Przemas?? A wszystkiewęże są ciepłe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 18:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Zapal auto,odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego przy chłodnicy i dawaj lekko gazu,jeśli woda cofa się od termostatu,możesz go wykluczyć . Może być wirnik na pompie wody. Temp. powinna stać na połowie. Nie ma znaczenia czy płyn czy woda.
Sprawdź sobie to co napisałem. A jeszcze wiskoza może byc przyczyną. Sprawdź czy sie luźno obraca,pokręć i zobacz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 18:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: GorzĂłw wlkp
A wiec termostat moge wykluczyc. Jeszcze bym prosił o info w którym miejscu znajduje sie ten wirnik na pompie i jak to sprawdzic i co to jest wiskoza. Nie wiem czy to wazne ale wiatrak chłodzący chłodnice obraca sie cały czas w tym samym tępie obojetnie czy silnik ciepły czy zimny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 19:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
lakosta9 napisał(a):
co to jest wiskoza. Nie wiem czy to wazne ale wiatrak chłodzący chłodnice obraca sie cały czas w tym samym tępie obojetnie czy silnik ciepły czy zimny.

Tu masz opisane jak dziala visco
Działanie sprzęgła jest oparte na szwedzkim patencie wykorzystującym zmiany lepkości specjalnego oleju silikonowego (oleju wiskotycznego) w zależności od temperatury. Przy bardzo niskiej temperaturze olej wiskotyczny jest w stanie skupienia zbliżonym do ciekłego i eliminuje połączenie między okładzinami sprzęgła. Przy wysokiej temperaturze olej zestala się umożliwiając pełne połączenie. Pomiędzy tymi dwoma przypadkami, w zależności od temperatury olej wiskotyczny zmienia swoją lepkość, płynnie wpływając na tarcie i poślizg pomiędzy elementami poszczególnych części składowych sprzęgła to jest płytkami umieszczonymi przemiennie.
Dlatego wiatrak raz kreci sie szybko a raz wolno

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 19:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: lipno
Moje BMW: e34 touring
Kod silnika: m50b25
wiskoza to jest własnie ten "wiatrak" jest on zamocowany na pompie wody


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: GorzĂłw wlkp
czyli jeżeli kręci się cały czas wolno bez wzgłedu na to czy silnik jest ciepły czy zimny to raczej bedzie to ale jak to sprawdzić żeby być w stu procentach pewnym żeby nie wyżucać kasy na zbędne częsci?? Są na to jakieś sposoby??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: układ chłodzenia bmw...wrażliwy na nieszczelności
PostNapisane: 17 marca 2009, 21:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: OstrĂłw
Miałem ten sam problem...walczyłem z nim jakies 3 miesiące....dopóki nie przegrzałem całkiem silnika....no niestety głowaci do planowania i remont....co sie później okazało....a miałem podobne sytacje m.in. pekanie przewodów i skoki temperatury która dochodziła do ponad 100 stopni a w samochodzi ogrzewanie jak w lodówce...a wiek wracając do sedna sprawy....zawaliła dysza opowietrzająca układ chłodzenia, umieszczona w chłodnicy która z biegiem lat (a biorąc pod uwagę niestety juz sporą wiekowość modelu E34) uległa zużuciu które doprowadzało do nieszczelności układu który w konsekwencji sprawiał iż auto sie przegrzewało...wykręciłem zużyty odpowietrznik a w jego miejsce wkręciłem zwykłą śrubę uszczelnioną taśmą hydrauliczna i jak ręką odjął...powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 00:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 16
Lokalizacja: gÂłogow
Moje BMW: e30
Kod silnika: m50b25
Stawiam na Wiskoze...jest to jak wyzej kolega opisal, a umieszczone jest miedzy silnikiem a chlodnica....i zamontowany jest na niej podajze u CIebie na 4y sruby wentylator przy chlo9dnicy::)pzodr

_________________
Narazie swiezak z moim rodzinnym kombi :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 13:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: GorzĂłw wlkp
ok jak zrobie to dam znac czy to żeczywiście była wiskoza. a tymczasem dzieki za wskazówki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL