BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] M20 - twardzsze sprezyny pod zawory
PostNapisane: 7 sierpnia 2007, 21:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 342
Lokalizacja: Nysa
Moje BMW: 330d
Kod silnika: M57N
ktos wie gdzie takie dostane?

_________________
Walka z bezprawiem fotoradarowym i ręcznych mierników prędkości typu Ultralyte 20-20 100LR i Iskra-1


Ostatnio edytowano 9 marca 2009, 08:50 przez Enzo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 23:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
a po co takie ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 23:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
DanielsDS napisał(a):
a po co takie ??


Co by niżej siedziała.



















:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 00:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
:D

Bo mi stukają zawory i to bardzo mocno na wolnych obrotach nie slychac silnika tylko stuk.stuk.stuk.stuk.stuk.stuk. Pojechałem na regulację zaworów na środkowych cylindrach luz był dużo za duży na reszcie tez był zły, ustawione zostalo 0.25 na letnim silniku. Nie stuka ani trochę mniej, mechanik powiedział ze sprężynki sie pewnie wyrobily jak wymienie bedzie ok.
Ale tak na logike to jak sprezyna mniej odbija to zawor z mniejszą siłą sie zamyka i nie powienien stukać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 12:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
To troche nie tak jak mowisz :) Sprezyna zaworowa do tego klepania nic nie ma i daj sobie spokoj z nimi :)

Wyreguluj dobrze zawory. Jesli mechanik nie potrafi tego zrobic - zmien mechanika. I wez pod uwage, ze to nie nowy silnik, i nie ustawi sie tego poprawnie szczelinomierzem plaskim, wypadaloby przeszlifowac dzwigienki, bo moga byc wybite i nie ustawisz tego dobrze.

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 14:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
DanielsDS napisał(a):
:D

Bo mi stukają zawory i to bardzo mocno na wolnych obrotach nie slychac silnika tylko stuk.stuk.stuk.stuk.stuk.stuk. Pojechałem na regulację zaworów na środkowych cylindrach luz był dużo za duży na reszcie tez był zły, ustawione zostalo 0.25 na letnim silniku. Nie stuka ani trochę mniej, mechanik powiedział ze sprężynki sie pewnie wyrobily jak wymienie bedzie ok.
Ale tak na logike to jak sprezyna mniej odbija to zawor z mniejszą siłą sie zamyka i nie powienien stukać.


A wałek i dźwigienki masz w idealnym stanie ? Bo ja obstawiam że krzywki i popychacze są już wytarte i żadna regulacja nie pomoże a do tego na letnim silniku się luzu nie ustawia jeżeli chce się mieć pewność że będzie to dobrze zrobione.

Kucu napisał(a):
I wez pod uwage, ze to nie nowy silnik, i nie ustawi sie tego poprawnie szczelinomierzem plaskim


A jakim ? We wszystkich M20 sie tak ustawia i jakoś daje radę.

Kucu napisał(a):
, wypadaloby przeszlifowac dzwigienki, bo moga byc wybite i nie ustawisz tego dobrze.


Ale ciężko o fachowca który ci powie jaki luz potem ustawiać po przeszlifowaniu.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 21:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
No tak, ale jesli dzwigienke masz wybita od zaworu, to nie spradzisz ile jest juz zuzyta zeby dodat ta wielkosc do luzu ktory regulujesz, po prostu szczelinomierz jest szerszy od trzonka zaworu, a zuzycie zazwyczaj nie jest szersze niz sam trzonek - bo to on je powoduje. Czy nie mam racji?

Co do tego szlifowania, jesli zeszlifujesz ja po prostu o pewna wartosc zachowujac pozostale prametry, to ustawiasz tak jak producent przewidzial, bo chodzi tylko o to zeby wyrownac powierzchnie - wlasnie w celu unikniecia tego bledu pomiarowego o ktorym wspomnialem wczesniej.

Oczywiscie moge sie mylic, nie rozbieralem nigdy M20, wiec pisze na podstawie tego co widzialem w innych silnikach.

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 10:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Kucu napisał(a):

Oczywiscie moge sie mylic, nie rozbieralem nigdy M20, wiec pisze na podstawie tego co widzialem w innych silnikach.


Echhh... Dlatego ja się nie udzielam w tematach o M50/2/4 skoro nie wiem jak one działają.

Kucu napisał(a):
No tak, ale jesli dzwigienke masz wybita od zaworu, to nie spradzisz ile jest juz zuzyta zeby dodat ta wielkosc do luzu ktory regulujesz, po prostu szczelinomierz jest szerszy od trzonka zaworu, a zuzycie zazwyczaj nie jest szersze niz sam trzonek - bo to on je powoduje. Czy nie mam racji?


Nie masz racji.

Kucu napisał(a):
Co do tego szlifowania, jesli zeszlifujesz ja po prostu o pewna wartosc zachowujac pozostale prametry, to ustawiasz tak jak producent przewidzial, bo chodzi tylko o to zeby wyrownac powierzchnie - wlasnie w celu unikniecia tego bledu pomiarowego o ktorym wspomnialem wczesniej.


Znowu nie masz racji.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 18:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
W takim razie wyprowadz mnie z błędu proszę :)

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 18:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Dźwigienka nie jest wybita od zaworu tylko jeżeli już wytarta od wałka. Trzonek zaworu styka się z mimośrodem który jest w dźwigience i to nim regulujemy luz. Bardzo rzadko ten mimośród jest na tyle zużyty aby wymagał wymiany w 99% to wałek jest wytarty lub "kopyto" popychacza.

Jeżeli zeszlifujesz "kopyto" dźwigienki to zbierzesz z niej jakąś ilość materiału i o tą ilość trzeba by wtedy zacieśnić luz przy ustawianiu bo inaczej będzie klepać.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 18:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Czyli myslelismy o tym samym, z tym ze ja jako ze nie widzialem wnetrznosci tego silnika zle to ująłem.

Dzieki za wyjasnienie

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 17:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
Bobby_Valentino napisał(a):
Jeżeli zeszlifujesz "kopyto" dźwigienki to zbierzesz z niej jakąś ilość materiału


a kopyta się równo nie zużywają przecież wałek jest od nich szerszy i jak mam węższy szczlinomierz od kopyta to chyba zużycie nie ma wpływu na prawidłowy pomiar i stukac nie powinno,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 17:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
DanielsDS napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
Jeżeli zeszlifujesz "kopyto" dźwigienki to zbierzesz z niej jakąś ilość materiału


a kopyta się równo nie zużywają przecież wałek jest od nich szerszy i jak mam węższy szczlinomierz od kopyta to chyba zużycie nie ma wpływu na prawidłowy pomiar i stukac nie powinno,


Dość dokładnie to opisałem, przeczytaj sobie jeszcze raz bo nie zrozumiałeś o co w tym chodzi :ok:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 00:04 
tak przy okazji sprostuję:

Cytuj:
a po co takie ??


Twardsze sprężyny zaworowe montuje się do sportu. W wyczynowych silnikach zależy nam na tym, by zawory jak najwięcej w czasie swojego otwarcia wydawały ładunku do cylindra, dlatego w takim silniku wznios krzywki jest bardzo ostry. Szybko się otwiera, szybko zamyka (duży wsp. wypełnienia krzywki, przekłada się również na duży wsp. napełnienia cylindra). Szybkie otwieranie, duże przyspieszenia powodują duże siły bezwładności, które mogłyby spowodować, że np. zawór wyleci z gniazda zaworowego, twarde sprężyny natomiast pochłaniają te siły bezwładności grzybka.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 10:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
Bobby_Valentino napisał(a):
a kopyta się równo nie zużywają przecież wałek jest od nich szerszy


miało być równo, a nie nie równo.

wałek mam w stanie bardzo dobrym nie czuje żadnych wyrobień.

wczoraj na zimnym silniku wyregulowałem wszystkie na 0.25 i jest dużo ciszej, ale dalej stukają.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 11:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
DanielsDS napisał(a):
Bobby_Valentino napisał(a):
a kopyta się równo nie zużywają przecież wałek jest od nich szerszy


miało być równo, a nie nie równo.

wałek mam w stanie bardzo dobrym nie czuje żadnych wyrobień.

wczoraj na zimnym silniku wyregulowałem wszystkie na 0.25 i jest dużo ciszej, ale dalej stukają.


No to wyrobione są popychacze, mimośrody albo trzonki zaworów. Ja zawsze ustawiam luz tak ciasno że szczelinomierz się z dużym trudem wyciąga spod mimośrodu.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 15:11 
DanielsDS napisał(a):
wałek mam w stanie bardzo dobrym nie czuje żadnych wyrobień.


jak to sprawdzałeś?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 16:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
Fryderyk napisał(a):
jak to sprawdzałeś?


czuc pod palcem tak zwane "RAKI"

choć nie znaczy że jesli ich nie ma to kzywki maja odpowiednia wysokosc

ale z regułu pojawiaja sie "RAKI"

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 17:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
///ESIU napisał(a):
Fryderyk napisał(a):
jak to sprawdzałeś?


czuc pod palcem tak zwane "RAKI"

choć nie znaczy że jesli ich nie ma to kzywki maja odpowiednia wysokosc

ale z regułu pojawiaja sie "RAKI"


hehe takiego określenia to jeszcze nie słyszałem :)

U mnie to wyglądało tak:
Obrazek


Obrazek

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 17:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
Bobby_Valentino napisał(a):
hehe takiego określenia to jeszcze nie słyszałem :)


to popularne pojecie w branży

Bobby_Valentino, Ty własnie masz te "raki" czyli takie ostre załamanie kzywki

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL