BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 14:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Nierówna praca silnika m20b20, pomocy
PostNapisane: 19 marca 2009, 20:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E34
Kod silnika: m20b20
Witam!

Mam problem z silnikiem m20b20. Problem polega na przerywaniu silnika, czuć to wyraźnie przy przyspieszaniu. Wrażenie jakby silnik nie palił na wszystkie cylindry.

Podejrzewałem zbyt bogatą mieszankę, ponieważ świece po inspekcji były czarne i zalane.

Dziś byłem na diagnostyce komputerowej w czasie rzeczywistym.
Proszę zerknąć na zdjęcia:

http://www.photoblog.com/KrisParker/2009/03/19/

Pierwsze przedstawia odczyt spalin.
Samochód mieści się w normie.Tak stwierdził odczytujący.
Na pozostałych zdjęciach widać wykresy obrotów silnika, napięcia akumulatora i sondy lambda.
Czy odczyt z lambdy jest właściwy?
Sądzę że nie, ale nie posiadam takiego doświadczenia by to na pewno zweryfikować.

Dodam że lambda jest nowa. Ma około miesiąca.

Proszę o pomoc!!!


Ostatnio edytowano 19 marca 2009, 22:10 przez kris.wawa, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik m20b20 problemy z sondą lambda, zobacz wykres
PostNapisane: 19 marca 2009, 20:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
kris.wawa napisał(a):
Witam!

Mam problem z silnikiem m20b20. Problem polega na przerywaniu silnika, czuć to wyraźnie przy przyspieszaniu. Wrażenie jakby silnik nie palił na wszystkie cylindry.

Podejrzewałem zbyt bogatą mieszankę, ponieważ świece po inspekcji były czarne i zalane.

Dziś byłem na diagnostyce komputerowej w czasie rzeczywistym.
Proszę zerknąć na zdjęcia:

http://www.photoblog.com/KrisParker/2009/03/19/

Pierwsze przedstawia odczyt spalin.
Samochód mieści się w normie.Tak stwierdził odczytujący.
Na pozostałych zdjęciach widać wykresy obrotów silnika, napięcia akumulatora i sondy lambda.
Widać wyraźnie że lambda ma niewłaściwy odczyt. Skacze jak chce.
Problem polega na tym że lambda jest nowa. I nie mam pojęcia co może powodować taki jej odczyt.

Proszę o pomoc!!!


A sondę kupiłeś nową w sklepie i dedykowaną czy uniwersalną ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 20:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E34
Kod silnika: m20b20
Z tego co pamiętam to uniwersalną.
A czy uniwersalna jest gorsza?
Czy może tak szwankować?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 20:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
kris.wawa napisał(a):
Z tego co pamiętam to uniwersalną.
A czy uniwersalna jest gorsza?
Czy może tak szwankować?


Podobno właśnie niektóre uniwersalne nie do końca chcą współpracować, słyszałem o takich przypadkach.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 21:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E34
Kod silnika: m20b20
To co tu zrobić? może to mit?
Ja podejrzewam że to skutek jakiejś innej awarii.
Ale mogę się mylić.
Jutro zadzwonię do kolesia co montował sondę i się dowiem dokładnie jaka to była.

A może masz jakąś starą, ale sprawną sondę pożyczyć? by się wyjaśniło.

A powiedz, skoro mam taki poszarpany odczyt to jak odłączę to powinno być lepiej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2009, 09:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
kris.wawa napisał(a):
To co tu zrobić? może to mit?
Ja podejrzewam że to skutek jakiejś innej awarii.
Ale mogę się mylić.
Jutro zadzwonię do kolesia co montował sondę i się dowiem dokładnie jaka to była.

A może masz jakąś starą, ale sprawną sondę pożyczyć? by się wyjaśniło.

A powiedz, skoro mam taki poszarpany odczyt to jak odłączę to powinno być lepiej?


Niestety żadnej sondy zapasowej nie mam, nie masz gazu ? Ile ci pali benzyny ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2009, 09:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
A sprawdzales przeplywomierz ??

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2009, 16:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E34
Kod silnika: m20b20
Co do przyczyn sprawdzone mam już:

1. Czujnik temp. sinika
2. Przepływomierz
3. Sonda tak jak na wykresie do którego link umieściłem chodzi. Jest nowa, ale nie potrafię zweryfikować czy działa prawidłowo, nie umiem zweryfikować prawidłowości wykresu :-(
4. Czujnik położenia przepustnicy
5. Zawór podawania pary benzyny
6. Silnik krokowy powietrza wolnych obrotów
7. przewody łączące Ecu z wymienionymi czujnikami
8. świece, kopuła, kable, cewka
9. Wtryski, których poprawności działania nie jestem pewien również, bo nie mam porównania ze sprawnymi.

Dziś lub jutro udam się na pomiar ciśnienia paliwa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2009, 16:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: GÂłogĂłw dolnyÂślÂąsk
ja mam podobny problem i tez zastanawiam się nad sondą ale musze pierw podskoczyć na kompa swiece mam nowe cewki i faje sprawne a silnik przerywa zwłaszcza jest to odczuwalne na lpg zastanawia mnie jeszcze czy to nie może być jakieś lewe powietrze i jeszcze jedno pare dni temu zapaliła mi się wiadomość check cośtam to ma cos wspulnego??

_________________
byÂła 518 jest 525 troszke dopieszcze i bedzie ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2009, 09:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E34
Kod silnika: m20b20
Check engine?

sonda lambda pewnie.

Wiesz z gazem to jest tak że przysparza on wiele problemów.
Ja go nie mam. Jeżdżę na PB puki co ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2009, 09:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E34
a może to czujnik Halla ? może czujnik położenia wału ? czy na wolnych obrotach silnik fiksuje ? czy po odpięciu krokowca na wolnych obrotach silnik gaśnie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2009, 14:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: GÂłogĂłw dolnyÂślÂąsk
na wolnych silnik tez troche kuleje i jeszcze co zauważyłem to czasami przełancza mi z plg na paliwo przewaznie jak zdejme noge z gazu (skrzynia automat) a mam takie pytanie gdzie jest ten krokowiec i jak on wyglada to po odepnięciu powinien zgasnąć czy kakie inne objawy

_________________
byÂła 518 jest 525 troszke dopieszcze i bedzie ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL