BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 17:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] Chip AC Schnitzer, a inne
PostNapisane: 20 marca 2009, 22:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: KrakĂłw
Cześć wszystkim,


jest to mój pierwszy post na tym forum więc witam serdecznie innych użytkowników i miłośników samochodów marki BMW :)

Posiadam 320D E90(rok 2006), z pełnym pakietem AC Schnitzer. Jedyne czego mi brakuje to właśnie te 200HP, które gwarantuje Schnitzer.

Teraz zastanawiam się, gdyż program/komputer AC Schnitzera kosztuje ok.4500zł. Moje pytanie jest takie: W jaki sposób wygląda modyfikacja elektroniczna tego silnika przez AC Schnitzer? Czy jest to tylko wgranie innego oprogramowania, czy może coś więcej? Czy opłaca mi się wydawać tyle pieniędzy, jeżeli tyle samo mocy gwarantuje każda firma tuningowa za ponad 2 razy mniejsze pieniądze.

Jeżeli taki, to jaką firmą moglibyście polecić w okolicach Krakowa?

Wydaje mi się, że to odpowiednie miejsce na takie pytanie:)


Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc,


Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2009, 23:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
tomusxs napisał(a):
Teraz zastanawiam się, gdyż program/komputer AC Schnitzera kosztuje ok.4500zł. Moje pytanie jest takie: W jaki sposób wygląda modyfikacja elektroniczna tego silnika przez AC Schnitzer? Czy jest to tylko wgranie innego oprogramowania, czy może coś więcej? Czy opłaca mi się wydawać tyle pieniędzy, jeżeli tyle samo mocy gwarantuje każda firma tuningowa za ponad 2 razy mniejsze pieniądze.


Jest to tylko podpiecie chipa do komputera sterujacego, 15 min roboty. Generalnie masz wtedy gwarancje od ACS, i to jest najwieksza zaleta. Ale ja jednak zrobilbym program, najlepiej w Masters Tuning w Warszawie. Daleko od Krakowa, ale chyba najlepiej ogarniaja BMW w Polsce, i sporo ich juz robili.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2009, 00:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
robiąc chip tuning, nie fabryczny to chyba traci się gwarancje :kwasny:
ale jak ktoś już i tak jej nie ma to śmiało można robić :]

swoją drogą to ciekawe jak te "nowsze" silniki będą się sprawowały na chipach :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2009, 06:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: KrakĂłw
///M_ichał napisał(a):
tomusxs napisał(a):
Teraz zastanawiam się, gdyż program/komputer AC Schnitzera kosztuje ok.4500zł. Moje pytanie jest takie: W jaki sposób wygląda modyfikacja elektroniczna tego silnika przez AC Schnitzer? Czy jest to tylko wgranie innego oprogramowania, czy może coś więcej? Czy opłaca mi się wydawać tyle pieniędzy, jeżeli tyle samo mocy gwarantuje każda firma tuningowa za ponad 2 razy mniejsze pieniądze.


Jest to tylko podpiecie chipa do komputera sterujacego, 15 min roboty. Generalnie masz wtedy gwarancje od ACS, i to jest najwieksza zaleta. Ale ja jednak zrobilbym program, najlepiej w Masters Tuning w Warszawie. Daleko od Krakowa, ale chyba najlepiej ogarniaja BMW w Polsce, i sporo ich juz robili.


Generalnie samochód jest już po gwarancji, no chyba że AC Schnitzer daje mi gwarancję, że nic się nie stanie z tym silnikiem:)

Przejmuje się tym troche, bo brat miał nie miłe doświadczenia w E46 z v-techem, co spowodowało olbrzymie wydatki.


A tak w ogóle ktoś z was podnosił moc w tych silniczkach 163KM? Jak to poprawiło osiągi? Dla mnie ogólnie motywacją do zrobienia chip tuningu jest to, że na lot mam felgi 19 cali od Schnitzera i ten samochód po prostu się toczy, a nie jedzie na tak dużych kołach ;/
A boje się troche o samochód bo ma przejechane dopiero 13.000KM :)



Pozdrawiam,
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2009, 07:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 581
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
Bezstresoowo zachipuj.
Będziesz miał 185 - 200 KM i ok. 400Nm. Przejechałem po chipie 60 tys km i nic się nie dzieje.
Kliknij w podpisie na moje E91 - jest tam wykres. A filmik tu http://www.youtube.com/watch?v=LFa_Id6dxpA
Nie sugeruj się startem, było mokro i oszczędzam sprzęgło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2009, 11:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: KrakĂłw
Rufios napisał(a):
Bezstresoowo zachipuj.
Będziesz miał 185 - 200 KM i ok. 400Nm. Przejechałem po chipie 60 tys km i nic się nie dzieje.
Kliknij w podpisie na moje E91 - jest tam wykres. A filmik tu http://www.youtube.com/watch?v=LFa_Id6dxpA
Nie sugeruj się startem, było mokro i oszczędzam sprzęgło.



Dzięki za informacje :) a dlaczego moc podniosłeś tak delikatnie? To był Twój wybór, czy po prostu firma tuningowa nie podjęła się podniesienia o więcej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2009, 11:24 
MaTiMa napisał(a):
swoją drogą to ciekawe jak te "nowsze" silniki będą się sprawowały na chipach :hyhy:


nie przejdą żadnego testu emisji spalin. tak się będą sprawowały.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2009, 12:11 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 581
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
tomusxs napisał(a):
Dzięki za informacje :) a dlaczego moc podniosłeś tak delikatnie? To był Twój wybór, czy po prostu firma tuningowa nie podjęła się podniesienia o więcej?


Miałem 161KM zamiast 163 brakowało 2KM. Ze 161 na 185KM - przyrost mam 15%.
Pierwsze programy były za mocne 215 i i bodajże 205. Podejrzewam że 195 -200 KM byłoby też sporo.
Dlatego mam na 185KM i zero dymienia. Może kilka koni więcej by się przydało


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2009, 18:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Smialo rob program. My mamy chip ACS, ale glownie ze wzgledu na automat i gwarancje ktora udzielil ACS. Roznica miedzy seria a chipem (200 KM) duza. Jedyny minus to mocne dymienie przy mocnym przyspieszaniu. Jak masz filtr czastek to nie bedzie dymic. Ja na twoim miejscu zrobilbym program u Mastersa, z tego co czytam to jest najlepszy w Polsce jezeli chodzi o BMW. O v-tech tez slyszalem sporo negatywnych opini.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2009, 19:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: KrakĂłw
///M_ichał napisał(a):
Smialo rob program. My mamy chip ACS, ale glownie ze wzgledu na automat i gwarancje ktora udzielil ACS. Roznica miedzy seria a chipem (200 KM) duza. Jedyny minus to mocne dymienie przy mocnym przyspieszaniu. Jak masz filtr czastek to nie bedzie dymic. Ja na twoim miejscu zrobilbym program u Mastersa, z tego co czytam to jest najlepszy w Polsce jezeli chodzi o BMW. O v-tech tez slyszalem sporo negatywnych opini.



Pamiętasz może ile płaciłeś za ten program Schnitzera?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 14:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
nie zastanawiaj się, rób wirusa i ciesz się "nowym autem" :)

...po co aż do warszawy, dużo bliżej masz compsport w bielsku, jedź do nich i po problemie. ja i kilku moich kumpli robiliśmy już tam parę furek i wszystko ok. znawcy tematu wiedzą że robią to b.dobrze.


ps. tak na marginesie chip ac schnitzera to wg. mnie lipa - wiem wiem zaraz będę obrzucany błotem ale powiedzcie mi jak może to być dobry program skoro każdy silnik jest inny i każdy reaguje na program inaczej (jeden osiągnie więcej KM inny mniej) a ten właśnie ac schnitzera to przychodzi już zaprogramowany komputer który się tylko podmienia za oryginalny.

czyli był on programowany na konkretnym jednym modelu, później wgrany do setek komputerów i teraz sprzedawany. program robiony w porządnej firmie to masz pewność że jest robiony "custom" czyli pod twój silnik...

pozdro

_________________
320d po wirusie: 202KM i 406Nm

"JeÂśli BĂłg byÂłby za przednim napĂŞdem, chodzilibyÂśmy na rekach" :D


Go¶æ oceñ moj± LALKÊ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 11:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: warszawa
tomusxs napisał(a):
A tak w ogóle ktoś z was podnosił moc w tych silniczkach 163KM? Jak to poprawiło osiągi?


U mnie okazało się, że zamiast 163hp było 154hp (!), ale ostatecznie panowie z Masters Tuning dali mu 185hp / 400 Nm (i polecili nie lać vervy :) ) różnica w osiągach jest wyraźna.

na razie zrobilem 10k km i wszystko jest cacy. troche się zastanawiam czy moze przerzucic sie na chipa od ACS, ale podejrzewam że poprawa będzie niewielka a z drugiej strony dedykowany program od MT pewnie jest milszy dla silnika. chyba szkoda wyrzucac 4.5k pln.
eh, przydałoby się jeszcze parę koni, ale dla diesla to chyba już nie można wiele więcej zrobić..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 11:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
nestor napisał(a):
U mnie okazało się, że zamiast 163hp było 154hp (!), ale ostatecznie panowie z Masters Tuning dali mu 185hp / 400 Nm (i polecili nie lać vervy ) różnica w osiągach jest wyraźna.


To ciekawe, bo generalnie te silniki spokojnie trzymaja serie, albo maja nawet male gratisy. Przy jakiej temperaturze hamowales auto?

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 13:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: WT
Mastersa nie polecam... Ostatnio znajomy polecil mi jakas malo mi znana firme 44tuning.pl i z tego co slyszalem wychodza ladne liczby po ich wirusie, daja gwarancje i max moment nie jest jak w mastersie w przedziale 1500-1750 i pozniej nic tylko jest ladnie rozlozony

_________________
MĂłj turasek:
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=469 ... dbe#469656
202KM 418NM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 14:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 581
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
Dlaczego nie polecasz mastersa?
U siebie mam od 1800 do 3200 obr 370Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 16:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: WT
Widzisz u Ciebie moze jest ok ale kilku moich znajomych skarzylo sie na strzal niutkow tak samo moj stary w x5 ma strzala w malym przedziale ale ja nikogo nie odciagam od zamiaru zrobienia chip u mastersa bo jest to firma, ktora wie co robi tylko ze nieraz widocznie nie do konca udaje sie osiagnac to co sie chcialo

_________________
MĂłj turasek:
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=469 ... dbe#469656
202KM 418NM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 14:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: warszawa
///M_ichał napisał(a):
nestor napisał(a):
U mnie okazało się, że zamiast 163hp było 154hp (!), ale ostatecznie panowie z Masters Tuning dali mu 185hp / 400 Nm (i polecili nie lać vervy ) różnica w osiągach jest wyraźna.


To ciekawe, bo generalnie te silniki spokojnie trzymaja serie, albo maja nawet male gratisy. Przy jakiej temperaturze hamowales auto?


Chipowałem latem, więc było ciepło, bardzo ciepło. A co do przebiegu momentu, to ostatecznie mam 400Nm ale w bardzo wąskim przedziale (taki wybój na wykresie;). Ma to jakieś znaczenie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 16:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
nestor napisał(a):
tomusxs napisał(a):
(i polecili nie lać vervy :) )


A cos z verva jest nie tak??

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL