BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 04:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wytarłem wałek po 400 km
PostNapisane: 1 stycznia 2007, 20:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: Pomorskie
WITAM.MAM MALY PROBLEM.JAKIES 2 TYG TEMU WYMIENILEM W SWOIM 318 E36 WALEK ROZRZADU DZWIGIENKI ZAWOROWE I MAGISTRALE OLEJOWA.SILNICZEK CHODZIL SWIETNIE ALE DO CZASU.TYDZIEN TEMY WYMIENILEM POPYCHACZE I PO PRZEJECHANIU OK 400 KM SILNIK ZACZAL PALIC MI NA 3 "GARY".MYSLALEM ZE TO MOZE WINA KABLI ,KOPÓLKI LUB PALCA I WYMIENILEM WSZYSTKO NA NOWE.NIESTETY NIC TO NIE POMOGLO.PO ZDJECIU POKRYWY ZAWORÓW ZAUWAZYLEM ZE NA 1 CYLINDRZE(PIERWSZYM OD KABINY)WALEK I DZWIGIENKA JEST WYTARTA OK 1mm ALE NIE NA GRZYBKU LECZ NA PRZECIWNEJ STRONIE.CZY JEST MOZLIWE ZE WADLIWY POPYCHACZ MOGL SPOWODOWAC COS TAKIEGO?PROSZE O POMOC OSOBE KTÓRA SPOTKALA SIE KIEDYS Z CZYMS PODOBNYM LUB MOZE O CZYMS TAKIM SLYSZALA.JEZDZE NA OLEJU BP 10W40 A CZESI SA FIRM MOTIVE.
POZDRAWIAM


Ostatnio edytowano 1 stycznia 2007, 21:18 przez cypi91, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2007, 20:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Ja tak miałem.
Tylko u mnie obeszło się jedynie na zrytej dźwigni. 1 Cylinder. Ten przy kabinie, to 4 cylinder. Po wymianie wszystkiego było zalane '10w40' no i się zryło. Do m40 radzę lać tylko 5w40. Ja taki leję, mam 230 tyś przebiegu. jest teraz ok.

Musisz kupić nowy popychacz, dźwignie i warto dać wałek do regeneracji, żeby naprawili tą krzywke.

p.s
wyłacz caps lock jak piszesz i tytułuj poprawnie temat

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2007, 20:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
na początek wyłącz capslock.
skoro jest wytarty "od dupy strony"(tak zrozumiałem Twój opis) to znaczy że coś wadzi mu ale nic nie przychodzi mi do głowy co by mogło tam trzeć....chuba że żle zrozumiałem to co pisałeś a najpewniej tak jest bo to co napisałem to bardzo mało prawdopodobne mi sie zdaje....poczekamy aż wypowie sią ktoś znający się na rzeczy a nie ja :hyhy:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2007, 21:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: GÂłogĂłw
Witam, jestem tutaj nowy, ale postanowiłem odrazu dorucić swoje 3 grosze :) Według mnie i mojego serwisanta który sie zajmuje BMW w tych motorkach dość częste były przypadki zapchania sie magirstali olejowej. Co z tego, że ją wymieniłeś, wystarczyła zmiana oleju troche nagaru dostało sie tu i tam i dupa nie było odpowiedniego smarowania. Żeby nie być gołosłownym powiem, że także mam motorek M40 i jeżdze na 10W/40 firmy Havoline - cały czas ten sam olej, jeszcze Niemka od której auto kupowałem mówiła że na nim jeździła i serwisowała auto w tym samym warsztacie (wpisy w książce serwisowej) - i u mnie na przykład po każdej wymianie oleju na świeży odzywają sie popyhacze hydrauliczne - charakterystycznie stukają, ale zanim dojade z serwisu do domu ( około 100 km ) uspokajają sie :)

Tak z ciekawości miał ktoś podobne sytuacje ?? Napiszcie, mam motorek 1,8 M40 1991rok , przebieg 178 tyś.km ( bankowo ) , automat .

_________________
Pozdrawiam BawariaE36

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2007, 21:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: Pomorskie
No wlasnie magistrala poszla na pierwszy ogien i na pewno byla drozna.
Tylko dlaczego walek nie jest wytarty na calej powierzchni tego cylindra?
Grzybek jest nienaruszony.Dodam ze przed zmiana popychaczy walek byl jak nowy na calej powierzchni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2007, 21:30 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
KOLEGO NA 99% ODWROTNIE ZAMONTOWALES MAGISTRALE I OLEJ LECIAL NA POKRYWE ZAWOROW A NIE NA WALEK.POPULARNY BLAD PRZY SKLADANIU M40. BZDURY O OLEJU ZE PO 400KM WYCIERA WALEK WSTAW MIEDZY BAJKI. 10w40 bedzie wporzadku. Kyokushin robil u siebie plukanke dosyc agresywna i zwala wine na olej ale popychacz przytkal mu jakis syfek po plukaniu.Owszem jezeli masz zdrowy silnik i dosyc czysty bez tony syfu w srodku mozesz lac syntetyk.jezeli nie jestes pewien jego stanu lej tylko polsyntetyk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2007, 21:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Co by nie było fabryka zaleca 5w40. Znam ludzi którzy mieli lane 'od nowości' 5w40 i nie słyszeli o 'wałkowych' problemach.
Ci co lali/leją 10w40 najczęściej mają już 2 lub 3 wałek.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2007, 21:46 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
ci co lataja na 15w40 z tesco maja 2 walek. od 10w wzwyz nic sie nie dzieje.byle lac porzadne 10w a nie "Tesco Olej"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2007, 21:51 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Kornelu :) ci co mają 15 to już mają kolekcje wałków i zastanawiają się 'za co'.
jak fabryka każe lać 5 to sie nie kombinuje tylko się leje 5.
jakby 10 był dobry, ludzie by nie wymieniali wałków.
skoro ci co jeżdżą na 5 nie wymieniają wałków znaczy że 5 jest dobry.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL