BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 czerwca 2025, 13:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] podniesienie zawieszenia tyl
PostNapisane: 22 marca 2009, 18:18 
Witam.
Posiadam bmw e36 325 td. Wydaje mi sie ze w moim bmw tyl jest troche nizej niz przod (moze nawet wiecej niz troche). Roznica wynosi na oko ze 20mm. Nie wyglada to wg mnie za ladnie. Chcialbym troche to zmienic i podniesc tyl. Z tego co sie orientuje sprezyny z tylu mam standard. Czy mozna dostac sprezyny dluzsze niz standard? Slyszalem tez o wkladkach, ktore wklada sie pod sprezyne i tym samym podnosi wysokosc auta. Mozecie cos podpowiedziec? Dzieki za pomoc!:)


Ostatnio edytowano 22 marca 2009, 18:45 przez smirnoff23, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 18:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
a nie lepiej obnizyc troche przod :hyhy:

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 18:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
wymień sprężyny na nowe, stare najwyraźniej mają już dość

PS. a na przyszłość pisz tematy zgodnie z regulaminem :!:

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 19:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Wkładki to zły pomysł. Sprężyny dłuższe lub o grubszym zwoju mają jedynie sens gdy wozisz często ciężkie rzeczy w bagażniku lub ciągasz przyczepę. Inaczej samochód stanie się bardzo nadsterowny. Polecam (o ile rzeczywiście tył siedzi) kupno nowych, standardowych sprężyn. W końcu gdy Twoje BMW było nowe nie potrzebowało wzmacnianych sprężyn by tył nie siedział..

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 19:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 159
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 320i 86
Auto może stoi prawidłowo. Zależy co się mierzy. Pewnie patrzyłeś na odległość opony od błotnika a trzeba zmierzyć odległość karoserii od podłoża.

_________________
ZJAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: podniesienie zawieszenia tyl
PostNapisane: 22 marca 2009, 23:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
smirnoff23 napisał(a):
Wydaje mi sie ze w moim bmw tyl jest troche nizej niz przod (moze nawet wiecej niz troche). Roznica wynosi na oko ze 20mm
w kazdym e36 z seryjnym zawieszeniem tyl na oko siedzi nizej jak przod wiec nie masz sie czym martiwc :P :P

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 13:08 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 23
Lokalizacja: DG
Moje BMW: Dresowóz coupe
Kod silnika: M50B20
owszem siedzi siedzi.. problem w tym ze mi np siedzi nierówno. prawy tył troche nizej niz lewy.. pomijam fakt ze standardowo tylnie opony niemal wchodza w nadkola a przod ma przerwe z 7 cm ;]

wymienic na standart? generalnie myslalem czy by trochu nie utwardzic.. bo buja sie strasznie na boki przy energicznym kreceniu.. mozecie poradzic co warto wsadzic zeby bylo cacy? moze przod na glebe? no i tez czym i jak? bo nieznam sie kompletnie ;]

z drugiej strony twarda gleba na polskie drogi to srednie rozwiazanie mi sie wydaje... :|

pozdro

_________________
SZAŁU NI MA!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 14:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Ja załozylem sprezyny na tył GH i jest teraz bardzo dobrze.Tył samochodu podniosł sie znacznie ;) .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 16:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 45
Lokalizacja: Włocławek
a czemu wkładki pod sprężyny to zły pomysł??? ja właśnie myślę nad poszukaniem takiego czegoś żeby troszeczke podwyższyć tył bo troszeczke mi oponki obcierają o nadkola a takto by było git :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 16:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Cytuj:
a czemu wkładki pod sprężyny to zły pomysł??? ja właśnie myślę nad poszukaniem takiego czegoś żeby troszeczke podwyższyć tył bo troszeczke mi oponki obcierają o nadkola a takto by było git :)


TO jest gówno...po pierwsze samochód ma gorsza amortyzacje przez zmniejszenie ilosci zwoji które pracuja podczas jazdy oraz jazda na takim czyms przypomina ze masz kołki a nie springi :hyhy: Kup nowe sprezyny i bedzie po problemie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 23:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
beavis, wsadz orginalne sprezyny( ale w coupe chyba orginalnie byly jakies ala sportowe, moj znajomy mial niebieskie i autko zaje.... sie zachowywalo) wiec wymien na jakie trzeba i bedzie git. no chyba ze masz jeszcze amory padniete.

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 06:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
zawsze tył inaczej wygląda niż przód bo koła pracują tylko pionowo wiec się chowają do nadkoli a przednie koła są skrętne wiec i kształt nadkola jest całkiem inny wiec zobacz jaka jest odległośc od nadkola po obu stronach i sprawdx czy nie masz czasem peknietej jednej sprężyny dlatego masz różnice w tyle na wysopkości nie patrzy się na odległość od koła tylko nadkole -podłoże wiec ja bym nie panikował bo zepsujesz efekt wizualny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] podniesienie zawieszenia tyl
PostNapisane: 17 maja 2011, 21:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: 316i
Kod silnika: M40B18
Witam
Mam takie pytanko,a mianowicie bije mi w tylnym lewym kole przy wjechaniu w dziure na drodze,nawet przy małej prętkości:(
czy wystarczy wymienić sprężyny na nowe i czy moge kupić jakiś troche dłuższe żeby auto troszkę podnieśc,jak tak to jakie polecacie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL