BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AUDIO] E38 - Poprawa naglosnienia
PostNapisane: 21 marca 2009, 20:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Mam niemaly dylemat. Jakosc dzwieku przy seryjnym naglosnieniu BMW jest dosc kiepska i nie da sie glosniej posluchac muzyki.

Na chwile obecna zakupilem 2 zestawy glosnikowHertz DSK 130 - 13" + tweater zestaw odesparowany.
Odczucia po zamontowaniu tego zestawu:
- duza poprawa jakosci dzwieku wyzszych tonow, dzwiek czystrzy, mniej znieksztalcen
- o wiele mniej basu. Bas jest slyszalny przy malej glosnosci, ale tak czy inaczej po dluzszym odsluchu jest go zdecydowanie za malo, a wysokie tony bola w uszach.

Zdaje sobie sprawe, ze seryjne radio jest zbyt slabe i bede musial kupic wzmacniacz. Jednak wczoraj na krotko podpielismy z Pyza wzmacniacz na przednie glosniki. Basu jest troszke wiecej ale w moim odczuciu caly czas za malo. Za malo mam namysli porownanie do seryjnego naglosnienia, ktore bylo przed zmiana.
Teraz pojawia sie pytanie: co zrobic aby uzyskac wiecej basu?
Skrzynka raczej nie wchodzi w gre, poniewaz mam butle gazu w bagazniku i tunel na narty jest w 4/5 zasloniety, wydaje mi sie ze skrzynka nie spelni swojego zadania.
Moje wymagania nie sa zbyt wysokie, potrzebuje ladnego basu, do codziennego sluchania, czasami troche glosniej. Masazu plecow nie potrzebuje.

Wzmacniacz kupie tak czy inaczej, niezaleznie od rozwiazan, ktore wpadly mi do glowy.
Opcje:
1. Dac sobie spokoj i podlaczyc wzmacniacz pod aktualne glosniki - lepiej nie bedzie.
2. Wymiana glosnikow przednich/tylnych na glosniki podobnej klasy cenowej tylko innej firmy, ktore zagraja lepiej bas. Ew. wymiana tylnych glosnikow na lepsza jakosc (przod scena wysoka, tyl bas).
3. Wymiana przednich glosnikow na wyzszej klasy (cos do 400-450pln)
Sprzedawca proponowal mi glosniki Hertz ESK 130.3. Moja wiedza na temat car-audio opiera sie tylko o czesc teoretyczna z internetu. Sporo osob twierdzi, ze Hertze graja bardziej wysokie tony, mniej basu. Jednak nie wiem czy dotyczy sie to rowniez wyzej wymienionych. Jakie glosniki innych marek polecilibyscie?
4. Opcja najbardziej abstrakcyjna. Dlatego bede bral ja pod uwage w ostatecznosci.
Wymiana przednich glosnikow na glosniki lepszej/podobnej klasy ale 16", wywalenie plastikowej obudowy trzymajacej glosnik, dopasowanie nowej "obudowy" z MDF pod owy glosnik, wygluszenie drzwi matami. Niestety koszt o wiele wyzszy od poprzenich opcji oraz potrzeba duzo wiecej czasu na montaz itp.

Takze podsumowujac, potrzebuje troche wiecej basu. Wzmacniacz oraz okablowanie napewno bede wrzucal do samochodu. Prosze Was o podpowiedz, ktora opcja bedzie dla mnie najkorzystniejsza cenowo/jakosciowo. Licze rowniez na inne cenne pomysly oraz uwagi.

P.S Wymiana radia na nieseryjne nie wchodzi w gre, chce zostac przy oryginale.

Sory za taki dlugi temat oraz dziekuje tym, ktorzy dotrwali do konca :)

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 00:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: mazowieckie/łódzkie
Moje BMW: G31
Kod silnika: B47
Jedyne sensowne wyjście w Twoim przypadku jak chcesz mieć ori radio i nie pruć auta to dorobienie wyjścia a na wzmacniacz (jeśli nie masz), podpiecie przodu pod wzmak i na tył gdzieś upchnąc dobry subik 8". Niektórym markowym przetwornikom wystarczaja obudowy 6-8l aby już wyprodukować przyzwoity bas. A takie pudełko to byś pewnie gdzieś upchnął.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 09:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Cytuj:
Jedyne sensowne wyjście w Twoim przypadku jak chcesz mieć ori radio i nie pruć auta to dorobienie wyjścia a na wzmacniacz (jeśli nie masz), podpiecie przodu pod wzmak i na tył gdzieś upchnąc dobry subik 8". Niektórym markowym przetwornikom wystarczaja obudowy 6-8l aby już wyprodukować przyzwoity bas. A takie pudełko to byś pewnie gdzieś upchnął.


Nie wiem czy przeczytales caly moj post, ale napisalem, ze subwoofer raczej nie wchodzi w gre poniewaz mam butle z gazem w bagazniku, ktora przeslania prawie calkowicie tunel na narty. Bagaznik w E38 jest calkiem dobrze odizolowany od kabiny i sadze, ze trzababy bardzo mocnego suba zeby bas byl odczowalny. Chyba, ze chodzilo Ci o drzwi tylne ale jakos sobie tego nie wyobrazam...

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 14:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Mongooes ja proponuje zrobić dobre wygłuszenie drzwi, dobry zestaw odseparowany (warto pomęczyć się nad montażem 16-ek), koniecznie na MDF-ie bo plastikowe komory za specjalnie niskich tonów nie przeniosą. Oczywiście bez wzmaka się nie obejdzie, radio rzecz jasna seryjne. Zerknij jak ja u siebie to zrobiłem (link w podpisie). Po zrobieniu samego frontu (bez suba) grał on lepiej i dawał więcej basu niż 10 oryginalnych głośników z oryginalnym subwooferem razem wziętych, które były seryjnie.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 16:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
A czy są jakieś głośniki 13" które dadzą odczówalnie więcej basu niż te co ma Piotrek czyli Hertz DSK 130 ??

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 17:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: mazowieckie/łódzkie
Moje BMW: G31
Kod silnika: B47
mongooes napisał(a):
Cytuj:
Jedyne sensowne wyjście w Twoim przypadku jak chcesz mieć ori radio i nie pruć auta to dorobienie wyjścia a na wzmacniacz (jeśli nie masz), podpiecie przodu pod wzmak i na tył gdzieś upchnąc dobry subik 8". Niektórym markowym przetwornikom wystarczaja obudowy 6-8l aby już wyprodukować przyzwoity bas. A takie pudełko to byś pewnie gdzieś upchnął.


Nie wiem czy przeczytales caly moj post, ale napisalem, ze subwoofer raczej nie wchodzi w gre poniewaz mam butle z gazem w bagazniku, ktora przeslania prawie calkowicie tunel na narty. Bagaznik w E38 jest calkiem dobrze odizolowany od kabiny i sadze, ze trzababy bardzo mocnego suba zeby bas byl odczowalny. Chyba, ze chodzilo Ci o drzwi tylne ale jakos sobie tego nie wyobrazam...


Bardzo dobrze Cię zrozumiałem.
Tu masz przykład głosnika, którego jak ktoś sie uprze to wepchnie pod siedzenie w 5l obudowie: http://www.autosound.pl/earthquakesws8-p-1943.html
Nie znam dokładnie budowy 7-ki więc nie do końca mogę proponować konkretne rozwiązania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 19:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 401
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: E30
Kod silnika: M40B16
4 rozwiązanie najlepsze. Rób panele MDF, wygłuszaj drzwi. Kup przyzwoitej klasy głośniki i wzmacniacz, a nie pożałujesz. Radio nawet bym zostawił standardowe.

_________________
Obrazek

"Gdyby Bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: EÂłk
13cm w tak małych plastikowych panelach nie mają prawa dobrze zagrać. Jedynym wyjściem jest przeróbka na głośniki 16,5cm, dobry montaż i porządne wygłuszenie drzwi.
Jeśli koniecznie musisz zostać przy seryjnym radiu to daj je dla elektronika w celu wyprowadzenia bezpśredniego sygnału RCA. Do tego wzmak i już powienieneś być zadowolony :)

_________________
http://www.tuninginside.pl
czĂŞÂści samochodowe, car audio


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 21:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Cobi, liczylem na Twoja wypowiedz. Opcja 4, czyli 16tki w panelu MDF byla zaczerpnieta z Twojej przerobki audio w E39. Tak jak napisalem wzmacniacz bedzie tak czy inaczej. Moj budzet nie jest wysoki ale postaram sie o w miare dobre komponenty.
Czy moglbys odpowiedziec na kilka pytan na podstawie swojej przebudowy?
1. Czy trzeba jakos przerabiac boczek drzwi pod glosniki 16"?
2. Jak wyglada schemat kabli? adapter z glosnikowych na rca zalozyles przy radiu czy przed samym wzmacniaczem? Jezeli przy radiu to ile m potrzeba na przeprowadzenie na tyl?
3. Pisales, ze wystarczylo 15m kabla glosnikowego. To jest dlugosc od wzmacniacza do przednich glosnikow x 2? Ktoredy prowadziles kable?
4. Wygluszanie drzwi. Czy zostawiles oryginalna pianke/gabke i przykryles ja matami?
Zaczynam sie coraz bardziej przymierzac do takiej operacji, boje sie tylko, zeby efekt nie byl zbyt mizerny do wykonanej pracy.

kwiatus19, juz zaskoczylem o co Ci chodzilo. Myslalem, ze mowisz o skrzynce w bagazniku. Wydaje mi sie, ze pod siedzeniami jest troche malo miejsca, do tego dochodza pasazerowie, ktorzy chcac nie chcac trzymaja stopy pod siedzeniem. Czytalem troche o glosnikach "podsiedzeniowych", z opinii wynikalo, ze cena nie wspolgra z jakoscia (oczywiscie nie mowie o plastikowych skrzynkach typu buszmann :D ).


Koledzy z 7er.pl podpowiadaja, zeby wstawic suba w bagaznik i wywiercic kilka dziur w polce. Im wiecej pomyslow tym wiekszy metlik.


ANDREW E36 napisał(a):
A czy są jakieś głośniki 13" które dadzą odczówalnie więcej basu niż te co ma Piotrek czyli Hertz DSK 130 ??

Ty cwaniaczku nie kombinuj tylko bierz odemnie jeden zestaw! A tak na serio to w tej samej klasie glosniki Helix graja podobno bardziej miekko.
P.S przy twoim zestawieniu nie potrzebujesz basu na przodzie. Z przodu scena srednia i wysoka, z tylu bas.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Ostatnio edytowano 22 marca 2009, 23:31 przez Piotrek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 21:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
krs napisał(a):
Jeśli koniecznie musisz zostać przy seryjnym radiu to daj je dla elektronika w celu wyprowadzenia bezpśredniego sygnału RCA. Do tego wzmak i już powienieneś być zadowolony :)

Czy duza jest roznica pomiedzy przerobieniem radia, a adpaterem kabel glosnikowy -> RCA?
Rozumiem, ze taka przerobka polega na "wpieciu" sie przed wzmacniaczem radia?

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 22:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Mozesz sprobowac takiej opcji:
Pierwsza sprawa - wzmacniacz. Obojetnie na jaka kombinacje glosnikow bys sie nie zdecydowal, wzmacniacz bedzie lepszy niz napedzanie glosnikow z radia. Tak wiec od montazu zewnetrznego wzmacniacza proponuje ci zaczać.

Nie znam seryjnego audio w e38, ale co do problemu ze znikajacym basem - nasunelo mi sie cos takiego:
istnieja fabryczne jednostki, ktore dostosowuja tak barwe dzwieku, aby zapewnic czysty dzwiek przy jak najwyzszym poziomie glosnosci - wiec przy podkrecaniu wyzej, obcinane sa niskie tony. Byc moze tak jest w e38 - tak sadze po twoim opisie. Zastosowanie oddzielnego wzmacniacza moze wiec pomoc na ta dolegliwosc.

Jesli nadal bedzie niezadowalajaco - wykorzystasz obecne glosniki, ale zamontujesz je tak ze beda graly w calej objetosci drzwi. Z tego co widzialem w e38 glosniki sa zamontowane w puszkach. Pozbadz sie wiec ich. Bedzie trzeba wykonac podstawe z MDF przykreconą do blachy. Jesli te zabiegi pomoga, dolozysz do tego wytlumienie drzwi - wiadomo bedzie lepiej.

Jest tez mozliwosc, ktore nie wykluczam - ze nadal bedzie slabo. W koncu to glosniki 13cm. Wtedy pozostanie zmiana glosnikow na 165mm, sprobowalbym je upchnac w oryginalne miejsca - trzeba zobaczyc czy sie zmieszcza. Chyba ze liczysz sie z modyfikacja boczka, wtedy mozna to zrobic tak jak to powinno byc, wiec glosnik nizej, podstawa z MDF i panel w drzwi. Plus tej operacji bedzie taki, ze bedziesz mogl kupic zestaw 3 drozny i upchniesz swobodnie wszystkie glosniki. Powinno byc miło :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 22:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
qrax napisał(a):
Nie znam seryjnego audio w e38, ale co do problemu ze znikajacym basem - nasunelo mi sie cos takiego:
istnieja fabryczne jednostki, ktore dostosowuja tak barwe dzwieku, aby zapewnic czysty dzwiek przy jak najwyzszym poziomie glosnosci - wiec przy podkrecaniu wyzej, obcinane sa niskie tony. Byc moze tak jest w e38 - tak sadze po twoim opisie. Zastosowanie oddzielnego wzmacniacza moze wiec pomoc na ta dolegliwosc.

Zle sie okreslilem. Bas jest ale jest gorszy niz byl przy seryjnych glosnikach. Po podlaczeniu na chwile zewnetrznego wzmacniacza glosnik zaczal lepiej pracowac ale jak dla mnie nie bylo to jeszcze zadowalajace.

qrax napisał(a):
Wtedy pozostanie zmiana glosnikow na 165mm, sprobowalbym je upchnac w oryginalne miejsca - trzeba zobaczyc czy sie zmieszcza. Chyba ze liczysz sie z modyfikacja boczka, wtedy mozna to zrobic tak jak to powinno byc, wiec glosnik nizej, podstawa z MDF i panel w drzwi.

Moje mysli sa coraz blizsze tego rozwiazania. Moze bez modyfikacji boczka ale 16", MDF, wygluszenie drzwi.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 22:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Dobry zestaw przedni tak jak pisze Cobi potrafi wytworzyc przyzwoity bas, a jesli masz super zestaw przedni ;) większość słuchających bedzie myślało ze masz suba - tak mam u siebie. Swoja drogą z DSK cudow nie uzyskasz, wiec moze od razu jakis fajny zestaw 3 drozny kup 165 mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 22:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
qrax napisał(a):
Swoja drogą z DSK cudow nie uzyskasz, wiec moze od razu jakis fajny zestaw 3 drozny kup 165 mm

Myslalem raczej o 2 droznym, tak aby upchnac glosnik pod tapicerke bez przerabiania boczkow. Jakie glosniki bys polecil?

Jezeli zdecydowalbym sie na 16" to celuje w takie glosniki:
http://www.allegro.pl/item587756616_dls ... r_dls.html
http://www.allegro.pl/item579811760_inf ... atisy.html
http://www.allegro.pl/item590410077_hif ... c_usa.html
http://www.allegro.pl/item586625504_her ... ielce.html
Co Wy na to?
Do Hertzow sie troche zrazilem. Powyzej 500pln bedzie dla mnie juz troche za drogo.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 23:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
mongooes napisał(a):
Cobi, liczylem na Twoja wypowiedz. Opcja 4, czyli 16tki w panelu MDF byla zaczerpnieta z Twojej przerobki audio w E39.


Cieszę się że na coś się przydałem :)

mongooes napisał(a):
1. Czy trzeba jakos przerabiac boczek drzwi pod glosniki 16"?


W e39 boczków nie dotykałem, nie wiem jak jest w e38 ale myślę że podobnie.

mongooes napisał(a):
2. Jak wyglada schemat kabli? adapter z glosnikowych na rca zalozyles przy radiu czy przed samym wzmacniaczem? Jezeli przy radiu to ile m potrzeba na przeprowadzenie na tyl?


Założyłem na kable idące z radia do seryjnego wzmaka, mam seryjną navi więc u mnie radio jest z tyłu w bagażniku (z przodu jest tylko sterowanie) więc gotowy kabel 1,5 m RCA wystarczył. U Ciebie radio jest z przodu więc może pomyśl nad upchnięciem wzmaka gdzieś w pobliżu, może pod schowkiem, albo fotelem (nie wiem ile jest miejsca w e38 ale np. w e39 milosz.x upchnął właśnie pod schowkiem), odpadnie przeprowadzanie kabli sygnałowych do piecyka w bagażniku i z powrotem głośnikowych na przód.

mongooes napisał(a):
3. Pisales, ze wystarczylo 15m kabla glosnikowego. To jest dlugosc od wzmacniacza do przednich glosnikow x 2?


Ogólna długość kabla. Wzmak w bagażniku, a kable do zestawu przedniego puszczone lewym progiem. Jak wiadomo na lewą stronę poszło mniej, a na prawą więcej, ale ogólnie 15m wystarczyło spokojnie.

mongooes napisał(a):
4. Wygluszanie drzwi. Czy zostawiles oryginalna pianke/gabke i przykryles ja matami?
Zaczynam sie coraz bardziej przymierzac do takiej operacji, boje sie tylko, zeby efekt nie byl zbyt mizerny do wykonanej pracy.


Tak jak piszesz, na ori piankę poszły maty. Nic się nie martw, jak się przyłożysz i dokładnie wygłuszysz to efekt będzie powalający, zwłaszcza jak się nowe głośniczki dobrze wygrzeją :)

mongooes napisał(a):
Koledzy z 7er.pl podpowiadaja, zeby wstawic suba w bagaznik i wywiercic kilka dziur w polce. Im wiecej pomyslow tym wiekszy metlik.


Bass napewno będzie lepiej przenikał do środka, ale również inne nie pożądane odgłosy z bagażnika. :/

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2009, 23:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Cobi napisał(a):
W e39 boczków nie dotykałem, nie wiem jak jest w e38 ale myślę że podobnie.

Patrzac na Twoje zdjecia, boczki wygladaja tak samo, a ze ostatnio kilka razy zdejmowalem boczek u siebie to znam go na pamiec :D

Cytuj:
Założyłem na kable idące z radia do seryjnego wzmaka, mam seryjną navi więc u mnie radio jest z tyłu w bagażniku (z przodu jest tylko sterowanie) więc gotowy kabel 1,5 m RCA wystarczył. U Ciebie radio jest z przodu więc może pomyśl nad upchnięciem wzmaka gdzieś w pobliżu, może pod schowkiem, albo fotelem (nie wiem ile jest miejsca w e38 ale np. w e39 milosz.x upchnął właśnie pod schowkiem), odpadnie przeprowadzanie kabli sygnałowych do piecyka w bagażniku i z powrotem głośnikowych na przód.

Tego nie wiedzialem, myslalem ze tylko wzmak jest w bagazniku (navi).
Wzmaka chce raczej w bagazniku - lepsze chlodzenie, krotsza droga kabli pradowych, latwiejszy montaz.
Moglbys dokladniej opisac ktoredy leca kable glosnikowe? Lewy kanal lewy prog, prawy kanal prawy prog? Nie moge sobie wyobrazic, w ktorym miejscu kable rozdzielaja sie na lewe i prawe drzwi. W planach mam okablowanie rownierz tylnych drzwi.

Cobi napisał(a):
Tak jak piszesz, na ori piankę poszły maty. Nic się nie martw, jak się przyłożysz i dokładnie wygłuszysz to efekt będzie powalający, zwłaszcza jak się nowe głośniczki dobrze wygrzeją :)

Jakie maty kupic i jaka ilosc? Szukales jakis konkretnych czy wystarcza te tansze z allegro?

Sory, ze tak mecze ale kazda uwaga jest dla mnie bardzo cenna.

Ogolny schemat narazie widze tak:
radio -> adapter na RCA x2 (2 kanaly) --------> wzmacniacz w bagazniku ------> kabel glosnikowy tylne drzwi -----> przednie drzwi

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 00:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
mongooes napisał(a):
Moglbys dokladniej opisac ktoredy leca kable glosnikowe? Lewy kanal lewy prog, prawy kanal prawy prog? Nie moge sobie wyobrazic, w ktorym miejscu kable rozdzielaja sie na lewe i prawe drzwi. W planach mam okablowanie rownierz tylnych drzwi.


Obydwa (prawy lewy) idą lewym progiem, z tym że na prawą stronę jest dłuższy gdyż idzie jeszcze pod konsolą przednią na prawe drzwi. :)

mongooes napisał(a):
Jakie maty kupic i jaka ilosc? Szukales jakis konkretnych czy wystarcza te tansze z allegro?

Sory, ze tak mecze ale kazda uwaga jest dla mnie bardzo cenna.


Spoko :) Maty kupiłem APP albo Boll, nie mogę sobie przypomnieć które. Do wewnątrz drzwi sztywne, a na zewnątrz miękkie + dodatkowo matę dekarską do kominów (zakupiona w Castoramie) :)
Ile mat weszło też nie pamiętam - skleroza :zabawa: Ale zmierz najlepiej drzwi tak pi razy oko i będziesz wiedział ile mat potrzeba, na zewnętrzną część drzwi kup w zapasie bo jak zaczniesz dokładnie formować we wszystkie zakamarki to może okazać się za mało.

mongooes napisał(a):
Ogolny schemat narazie widze tak:
radio -> adapter na RCA x2 (2 kanaly) --------> wzmacniacz w bagazniku ------> kabel glosnikowy tylne drzwi -----> przednie drzwi


:ok:

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 00:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Cobi napisał(a):
Obydwa (prawy lewy) idą lewym progiem, z tym że na prawą stronę jest dłuższy gdyż idzie jeszcze pod konsolą przednią na prawe drzwi. :)

Ok, teraz rozumiem.
Pod dywanem jest jakis kanal na kable? Tamtedy pewnie tez leci oryginalna wiazka?

Narazie skonczyly mi sie pytania, ide sie przespac z myslami, a jak na cos jeszcze wpadne to bede tutaj pisal :)

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 00:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
mongooes napisał(a):
Cobi napisał(a):
Obydwa (prawy lewy) idą lewym progiem, z tym że na prawą stronę jest dłuższy gdyż idzie jeszcze pod konsolą przednią na prawe drzwi. :)

Ok, teraz rozumiem.
Pod dywanem jest jakis kanal na kable? Tamtedy pewnie tez leci oryginalna wiazka?

Narazie skonczyly mi sie pytania, ide sie przespac z myslami, a jak na cos jeszcze wpadne to bede tutaj pisal :)


Po stronie kierowcy przeprowadziłem kabel nad kolumną kierowniczą pod zegarami, a u pasażera pod wykładziną. Jak zaczniesz już walczyć z tym tematem to pochwal się przebiegiem prac na forum :)

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 09:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 6
Lokalizacja: EÂłk
mongooes napisał(a):
krs napisał(a):
Jeśli koniecznie musisz zostać przy seryjnym radiu to daj je dla elektronika w celu wyprowadzenia bezpśredniego sygnału RCA. Do tego wzmak i już powienieneś być zadowolony :)

Czy duza jest roznica pomiedzy przerobieniem radia, a adpaterem kabel glosnikowy -> RCA?
Rozumiem, ze taka przerobka polega na "wpieciu" sie przed wzmacniaczem radia?

Wg mnie to jest zasadnicza różnica - przy wyprowadzeniu sygnału przez adaptery sygnał masz już zepsuty wzmacniaczem seryjnego radia.
Samo wyprowadzenie sygnału RCA z radia nie powinno kosztować dużo więcej niż kupno dwóch "dobrych" konwerterów ;)
Co do przedniego zestawu to napisz czym chcesz je napędzać, jakiej muzyki słuchasz i jaki dźwięk lubisz... ;)

_________________
http://www.tuninginside.pl
czĂŞÂści samochodowe, car audio


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL