BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 22:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 23:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
kolego polec od akumulatora, druga koło kołyski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 23:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 20
Lokalizacja: ÂłUKĂłW
a reszta?

_________________
KOMISAR2009


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 23:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 20
Lokalizacja: ÂłUKĂłW
a to iskrzenie moze byc przez fajki? i tez tak bedzie widac jakby w cewkach blyskalo?

_________________
KOMISAR2009


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 23:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
KOMISAR2009 napisał(a):
a amoze wie ktos co to za czujnik jest w obudowie filtra powietrza w e36 m50 2.0 od ktorego wychodza 2 gumowe przewody nr z niego 1730682? za co on odpowiada?????
ten czujnik otwiera dopływ cieczy do podgrzewania przepustnicy przy niskich temperaturach ,ma to zapobiegac jej zamarzaniu . Co do iskrzenia to może byc przez fajki ze starości i przegrzania twardnieją i przebijają ,zobacz czy wokół świec nie gromadzi się olej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 23:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 20
Lokalizacja: ÂłUKĂłW
ale jest on potrzebny./ ma jakis wplyw na chod silnika? a jak sie gromadzi to co to oznacza?

_________________
KOMISAR2009


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 00:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
KOMISAR2009 napisał(a):
ale jest on potrzebny./ ma jakis wplyw na chod silnika? a jak sie gromadzi to co to oznacza?
można go pominąc ale skoro inżynierowie tak zaprojektowali to w jakimś celu ;) ułamałeś prawda ? Połącz te przewody jakimś króccem i będzie dobrze żadnych drastycznych zmian w pracy silnika nie zauważysz .Co do drugiej części pytania to oznacza że uszczelki dekla zaworów okalające świece przepuszczają olej i może to byc przyczyną przebic i drgań silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 00:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
Moze być przez fajki lubia twardniec i pekać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 08:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 323i Sedan
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96815
Ja mam to samo. Kwestia przyzwyczajenia. Wymieniałem już kiedyś wszystko,czujnik wałkarozrządu, świece, fajki, cewki, sondę, przepływkę, uszczelniałem kolektor, czyściłem krokowca i nic to nie dawało. Dalej trzęsie silnikiem i budą.

Jeszcze nie czyściłem mas na silniku i wiem że mam ze starości wydmuchany końcowy tłumik. Czytałem że to też może być przyczyna.

Jeszcze przychodzi mi na myśl aparat zapłonowy ale tego wole nie ruszac

_________________
Kliknij na obrazek i zobacz moje auto!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 09:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 20
Lokalizacja: ÂłUKĂłW
wiec pasowaloby wymienic te uszczelki i pod pokrywa zaworow takze bo mi sie troche poci no i te fajki tylko jaki koszt ich ewentualny? wie ktos? no i ta masa

_________________
KOMISAR2009


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 09:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 323i Sedan
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96815
Za fajki płaciłem 24zł za sztukę w intercarsie. Ale lepiej sprawdzić te fajki.
W nocy odpal silnik i przyjżyj się gdzie iskrzy. Jeżeli w komorach świec i słychać przy tym strzał - trzask to wymień te fajki, ale jeżeli iskrzy bezpośrednio między zwojami cewek to fajki są ok.

_________________
Kliknij na obrazek i zobacz moje auto!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 10:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 70
Lokalizacja: warszawa
tak tak mozesz jescze prysnąc z daleka spryskiwaczem do kwiatów to bedzie wilgoci wiecej i napewno wyjdzie ci gdzie masz przebicie!! :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 11:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
Kolego nie spryskuj woda ponieważ komputer jest czuły na przepięcia. Wystarczy jak będzie autko stało z 4 godzinki na polu i w nocy odpal autko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 11:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 70
Lokalizacja: warszawa
moze spryskac to tylko opruszy niekaze mu wiadrem lać testowalem to na niejednym aucie ale jezeli kolega ma pole top tam panuje wilgoć wystarczająca hihiih!! :zawstydzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 11:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
A dokładniej chodziło mi żeby postało na dworze :P każdy rejon Polski inaczej mówi i interpretuje. Oczywiście ze nie wiadrem to zrozumiałe zawsze to robisz na własna odpowiedzialność komputery są czułe na takie przepięcia, znajomy tez sobie tak prysną i ECU poszło na żyletki :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 11:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 70
Lokalizacja: warszawa
no może i masz racje nie każdy wie gdzie psiknąć moja mowa byla o kablach WN a nie o ecu pozdrawiam!!! :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL