BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 22:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Spadaja obroty
PostNapisane: 25 marca 2009, 09:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 316i coupe
Kod silnika: M43
Witam wszystkich, po raz kolejny zwracam sie z prośbą o pomoc. Od jakiegoś czasu zauważyłem dziwna przypadłość swojego auta. Kiedy jade z włączonym ogrzewaniem przedniej szyby lub tylniej, kiedy ustawie nawiew wnetrza na wysokie obroty lub wlacze grzanie foteli, i zatrzymuje auto to obroty spadają bardzo nisko do 500, 400 samochod przydławia sie odbija do 800-900 i takie obroty juz trzyma, sporadycznie faluje na postoju, w czasie jazdy czuc lekki opór przy przyspieszaniu, ale po chwili odbija i idzie juz jak trzeba, to samo jest przy ruszaniu, rowniez potrafi sie przydławic. Objawy pojawiają sie tylko kiedy wyjątkowo obficie korzysta z elektryki (wystarczy ze jedno z urządzeń ktore wymieniłem jest właczone). Co moze byc przyczyna? alternator? kable wysokiego napiecia? świece? ...czy cos innego?? moze ma ktos jakis pomysł, wdzięczny bede za podpowiedzi.

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 10:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
jak masz miernik to sprawdz jakie jest ladowanie akumulatora przy wlaczonych urzadzeniach elektrycznych i wylaczonych. moze za slabe ladowanie??

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 10:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 316i coupe
Kod silnika: M43
ok mozna tak zrobic, ale tak jak mowie obroty na ogol spadaja mu podczas zwalniania, i dobijaja do tach niskich na dosłownie sec. zaraz po zatrzymaniu, trudno wiec bedzie wyłapac taki moment, ale postaram sie sprawdzic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 10:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 316i coupe
Kod silnika: M43
...tak sie jeszcze zastanawiam nad tym ładowanie, mimo wszystko bym to wykluczył, poniewaz auto ładnie odpala, moge go zgasic i odpalac 3 razy albo i wiecej pod rzad i zawsze zapali ładnie i szybko, wiec akumulator jest ładowany jak trzeba, teraz przyszły mi do głowy cewki?? czy moze byc taki objaw?? złuzytej cewki?? lub swiec??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 11:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
Kolego tu chodzi o nagły pobór mocy urządzeń elektr.
Moim zdaniem spróbuj wyczyścić klemy i masy dochodzące do karoserii i silnika oraz główne kable napięciowe (rozrusznik, alternator) jak tak kiedyś miałem głupie masy potrafią robić cuda.
W ostateczności masz już może stary akum. i nie ma takiej mocy, dlatego autko zapala za którymś razem. Spróbuj też pożyczyć ciut mocniejszy akum. i sprawdź czy dalej są takie objawy.
Taka moja sugestia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 11:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 70
Lokalizacja: warszawa
wydaje mi sie ze kolega ma racje tez bym obstawiał alternator on moze ci doładowywać akumulator ale nie do konca a tu chodzi o spadek napiecia który jest wywolany tymi urzadzeniami kture nabierząco pobierają prąd a jak auto sie zachowuje z wyłaczonymi swiatłami?? :looka:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 11:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 316i coupe
Kod silnika: M43
hmmm... jesli chodzi o wylaczone swiatła, to raczej nie ma wiekszej roznicy, dzis jeszcze dokładnie zobserwuje, zdarzyło mi sie kilka razy jechac na tzw. "ślepca" ale nie zaobserwowałem nic nadzyczajnego, zadnej poprawy lub pogorszenia, ale dla pewnosci dzis to dokładnie sprawdze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 12:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 59
Posty: 659
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36i Compact
Kod silnika: M43
mam tren sam objaw,by się przekonać to podmieniłem od znajomego nowy akumulator i wszystko było w porządku , tak więc mamy wydatek

Pozdro.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 12:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 316i coupe
Kod silnika: M43
.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 12:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 316i coupe
Kod silnika: M43
...kolego "Humi9" a co sie dzieje przy odpalaniu auta?? odpala Ci ładnie bez problemów?? bo ja z tym nie mam absolutnie zadnych problemów, zawsze było ok, nawet przy duzych mrozach. Zawsze jak akumulator padal to byly z tym problemy, fakt faktem, kilka razy udało mi sie pozostawic odpalone radio na 8 godzin pod praca i pozniej tez odpalał, moze faktycznie wrto go potraktowac prostownikiem i zobaczyc co bedzie.

Pozdro!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 14:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 59
Posty: 659
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36i Compact
Kod silnika: M43
z uruchomieniem silnika i zapalaniem świateł nie ma żadnego problemu,lecz kiedy włączam np.wycieraczki i nadmuch to na moment zad rdzy auto,jest odczuwalne zwłaszcza kiedy auto nie jest w ruchu .np. stoję pod sygnalizatorem lub na parkingu.

Pozdro.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 15:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 316i coupe
Kod silnika: M43
...no to u mnie podobnie, podładuje go dzis wieczorem i zobacze jak bedzie rano, mam nadzieje ze masz racje, lepiej wymienic akumulator niz alternator :))))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 15:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 59
Posty: 659
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36i Compact
Kod silnika: M43
zapomniałem kiedyś wygasić oświetlenia kabinowego nad deską i rano się okazało że nie mogę uruchomić silnika, z tego wynika że akumulator jest już w miernym stanie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 15:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 316i coupe
Kod silnika: M43
...aaa mam wogole pytanie, pewnie głupie - moge na spokojnie wyciagnac akumulator z samochodu na całą noc?? ...mam na mysli komputer, nic tam sie nie pokasuje, zresetuje itp??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 15:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 59
Posty: 659
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36i Compact
Kod silnika: M43
u mnie niestety pojawił się błąd poduszki po wyciągnięciu akumulatora i trzeba było jechać na skasowanie Inspekcji,lecz nie wiem jak będzie to u Ciebie ?

Pozdro.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 15:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
mozesz wyciagac smialo :) :) a co do twojego przypadku to mialem podobnie, i okazalo sie ze pasek mi lekko slizgał, choc nie piszczal (woda z przewodu od chlodnicy mi kapala bo waz lekko szczelil przy opasce-ale to niewazne). wiec mysle ze ten nieszczesny pasek bedzie twoim problemem lub alternator.wiec sprawdz pasek najpierw:):)a i auto tez mi palilo bez problemu :) :)

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 15:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 316i coupe
Kod silnika: M43
heheheh, to teraz pytanie czy da sie to zrobic tak zeby rano nie było niespodzianek ?? :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 15:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
mysle ze nie ma sie co bac:) sprawdzales pasek?? a moj znajomy w identycznym aucie bmw 316i coupe 94r nie raz ladowal akumulator i mu zaden blad nie wyskoczyl

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 25 marca 2009, 15:51 przez darosnk1985, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 15:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 316i coupe
Kod silnika: M43
....hmmmmm no jest to tez jakas mysl, bo nowy akumulator moze zalatwic sprawe - bo jest nowy jak sie troche rozładuje to pozniej jest powtorka z rozrywki i alternator nie daje rady. Mysle ze zaczne od naladowania, jesli na naladowanym akumulatorze bedzie git, i pozniej zrobi sie to samo to znaczy ze alternator nie daje rady, wtedy pozostaje pasek lub co kosztowniejsze - sam alternator :/ ...nie ma jak wiosenne wydatki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 15:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
a no nie ma :P :P :P :P

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL