BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 22:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 15:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 316i coupe
Kod silnika: M43
darosnk1985 - a jaka powinna byc tolerancja tego pasa, jak bardzo powinien sie "odginac" - na oko chyba trudno bedzie orzec czy to pasek??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 16:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
u mnie jak naciskam to tak okolo 1cm idzie z lekkim oporem w srodek

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 16:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 316i coupe
Kod silnika: M43
mowisz teraz po naciagnieciu do stanu ze jest - ok, 1cm, czyli jak bedzie wiecej to znaczy ze lipa :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 16:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 59
Posty: 659
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36i Compact
Kod silnika: M43
nie tak do końca z tym paskiem , owszem może być powodem lecz nie w każdym przypadku ,ja pasek zmieniłem w Grudniu,więc nie można się tym tak sugerować.

Pozdro.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 16:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
no tak mi sie wydaje bo wlasnie bylem sprawdzic u mnie i u brata w BMW i cos takiego okolo 1cm schodzi ale nie mowie ze lekko tylko z oporem wiec napinacze jeszcze raczej sa bajka :] :P

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 16:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Humi9, a zmieniales napinacze ??

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 16:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 59
Posty: 659
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36i Compact
Kod silnika: M43
wszystko mam wymienione na nowe, po za akumulatorem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 16:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 316i coupe
Kod silnika: M43
..ja dla pewnosci sprawdze wszystko od paska po akumulator i w ostatecznosci alternator! dzieki za wszystkie sugestie!!

Pozdro!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 17:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
Kolego juz wczoraj pisałem CIże masz aku. do wymiany.
Aha błedy poduszka złapała ze nie odczekałem 15 az kondenssatory sie rozładuja tylko odrazu wpiołeś mozcniejszy, automatycznie komputer wykrył wieksze natezenie pradu i wyżuciłbłąd.
Tak więc kolego odepnik aku. odczekaj z jakies 20 min i nowy podepnij.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 19:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
na przekreconym kluczyku zapal swiatła,radio,włacz nawiew.poczekaj pare minut i potem spróbuj zapalic.jak zapali bez problemu to nie akumulator i alternator.poprostu przy zmianie obciazenia silnik gasnie lub obroty spadaja nisko,wtedy sa takie mozliwosci:
-czujnik połozenia przepustnic TPS
-nieszczelny dolot(przewody).
-sonda
-niesprawna regulacja biegu jałowego(krokowiec)
z tego co czytam to problem jest wtedy kiedy zamyka sie przepustnica i przechodzi na bieg jałowy.obroty spadają i zamiast sie zatrzymac spadaja za nisko a przy mocniejszym obciazeniu(hamowanie,krecenie kierownicą,nawiewy itd.) potrafi nawet zgasnąc.miałem ten sam problem u siebie,po kazdym odłaczeniu(odłanczałem kilka razy) aku auto zaczynało chodzic poprawnie ale po chwili(przejazdzce) wszystko wracało.dodam ze akumulator był nówka.umyłem przepustnice,krokowca i zresetowałem kompa. i pomogło pozostało lekkie falowanie(czasami).spróbuj odłączyc podcisnienie(cienki wezyk) od regulatora cisnienia(wtedy bierze lewe powietrze) i zobacz czy sie uspokoi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 00:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 59
Posty: 659
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36i Compact
Kod silnika: M43
dziś zrobiłem test,włączyłem tubę basową światła wycieraczki i nawiew. i akumulator zdechł na tyle że już nie odpaliłem auta,to było zamierzone działanie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 09:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 316i coupe
Kod silnika: M43
Witam, Humi9, ja rozumiem u Ciebie jest to chyba wina akumulatora, tylko na 100% tez tego nie wiadomo, bo moze sie okazac ze akumulator jest tak słaby bo nie masz odpowiedniego ładowania z alternatora, jak wstawisz sobie nowy akumulator to tez troche bedzie ok, a pozniej padnie. U mnie jest ta sama historia, dopiero wczoraj wieczorem załatwiłem od znajomego prostownik, dzis po pracy go włacze na ładowanie, zobaczymy co bedzie ( a zanim odepne baterie, to sprawdze miernikiem jakie jest ładowanie na wyjsciu alternatora). Mam wielka nadzieje ze to akumulator - taniej wyjdzie :)))

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 11:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 523
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: E36 QP
Kod silnika: m54b30
A ja mam taki problem..... silnik odpala na 1 strzal zawsze jednak jesli chodzi na wolnych i otwieram iz amykam drzwi to jest takie przyduszenie lekkie, silnik inaczej an 2 sekundy zafaluje, [przydlawi sie, to samo pow laczeniu swiatel czy klimatyzacji jest to normalne?? Dodamz e jest to maly spadek i po chwili wsyztsko wraca do normy odpowiedzialne za to sa chyba silniki domykania szyb w coupe bo pozaraja wtedy przy owtieraniu iz amykaniu drzwi duzo pradu... ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 11:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
Kolego to sa normalne objawy w kompresorze klimatyzacji masz sprzegło magnetyczne ono pobiera sporo pradu. Zazwyczaj aku jest nie doładowany albo stary i już nie ma takiej mocy.
Sprawdz naciag paska robi sie to tak ze prubuje sie go obrucić do góryząbkami max wychylenie to 90'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 11:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 523
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: E36 QP
Kod silnika: m54b30
RaceR, Paski nowe napinacze nowe rolki nowe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 11:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
A główne kable napięciowe czyściłeś?? Wiedz ze zła masa na karoserii i silniku robi cuda z autem. Często się z tym spotykałem w warsztacie jak robiłem.
Proponuje tak wyczyść dobrze klemy masy idace na silnik i karoserie, + idacy do rozrusznika (nim idzie ładowanie) i styki przy alternatorze to w sumie 30 min roboty a zawsze pomagało :D
I miernikiem sprawdź jakie masz ładowanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 19:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Witam kolegów, ciekawy jestem jaki jest faktyczny powód tych spadków obrotów, bo mam to samo i już praktycznie wszystkie możliwości wyczerpałem oprócz aku,bo nie ma problemu z odpalaniem,chociaż przyznam że próbowałem go naładowac ale już jest stary i można go nawet tydzień ładowac i cały czas będzie przyjmowac prąd bo jest już zasiarczony ze starości. Ale jeżeli to aku jest powodem spadających obrotów to na cholerę wymieniłem już pół auta i szkoda że wcześniej tego nie wiedziałem, ale proszę o potwierdzenie tej djagnozy bo kiepsko już u mnie z kasą przez te wydatki na wszystko co miało pomóc.Pozdro.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 19:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 523
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: E36 QP
Kod silnika: m54b30
Podmien aku na chwile i bedzie wiadomo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 23:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Kraków
Najlepiej podmienić akum. tylko przy podmiance odczekaj 15-20 min zanim podepniesz drugi tak za każdym razem unikniesz wyskoczenia błedu poduszki, W tym czasie rozładowywuja sie kondensatorki od poduszek jakoby takie posiadasz :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2009, 15:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 59
Posty: 659
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36i Compact
Kod silnika: M43
naładować akumulator pojeździć ze dwa trzy dni ,zmierzyć napięcie jakie jest w aucie,jeśli będzie ok.to znaczy że Alternator jest dobry, podpiąć miernik i włączać po kolei wszystko to co pobiera prąd,jeśli będą spadki napięcia to znaczyć będzie że pada akumulator.

Pozdro.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL