BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 22:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Wadliwe działanie wskażnika paliwa
PostNapisane: 22 marca 2009, 20:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Jasienica Dolna
Witam , mój problem polega na tym iż po odpaleniu silnika wskazówka poziomu paliwa od pozycji zerowej (czyli normalnie od rezerwy) podnosi sie do 35 litrów i tam właśnie pokazuje rezerwe(świeci się kontrolka rezerwy, w zbiorniku jest poziom rezerwowy) :kwasny: . Mówiąc krótko zakres działania wskażnika przesunął się na 35 litrów do 60 litrów -przy czym na 35 llitrach jest rezerwa. Wyciągnołem pływak z baku i jest napewno ok ,sprawdzałem rezystancje jest taka jak w książce.Auto jest z 1987 roku ,w starszych wersjach były inne zegary do innych pływaków , i możliwe ze mam starszy zegar ,czy może wskażnik jest sterowany przez komputer i to jego wina? :( jeżeli ktoś miał podobne problemy to proszę o odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 15:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: LONDON
kolego ale masz ten nowszy typ pomki ze wskaznikie i pampka czy oddzielnie???? a jak odłaczysz kostke od pływaka i przekrecisz kluczyk to co pokazuje??? nadal te 35l?? jak tak to masz gdzies jakies zwarcie. albo te liczniki ale nie sadze ze to ich wina, jak wszystko po za tym dziala poprawnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: WrocÂław
nic Ci nie pomogę, ale na pocieszenie napiszę ,że w 3xe30 jakie miałem też miałem problemy ze wskaźnikami..

_________________
525 vanos.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 20:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Jasienica Dolna
Tak jest to nowy typ pompki tzn moge wyciągnąć pływak z baku bez wyciagania pompki, jest to pływak kształtu owalnego. Płytak jest 100% ok bo mam książkę serwisową BMW E30 i tam właśnie znalazłem prawidłowe wartości pływaka. Jeżeli chodzi o zegary to sprawdziłem je w nastepujący sposób , w miejsce kostki płytaka przy baku (3 piny) podłączyłem potencjometr i miernik rezystancji . Prawidłowe wartości rezystancji i wskazania poziomu paliwa to

Rezystancja płytaka: - Położenie pływaka - Wskazywany poziom paliwa w litrach [L]
59 om - maksymalnie opadniety - 0 L -poziom rezerwowy(pusty zbiornik)
3.2 om - maksymalnie podniesiony- 60l -Pełny zbiornik

tak powinno być ale u mnie jest tak (pogrubienie oznacza złe wartości )


Rezystancja płytaka: - Położenie pływaka - Wskazywany poziom paliwa w litrach [L]
59 om - maksymalnie opadniety - 35 L -poziom rezerwowy(pusty zbiornik)
3.2 om - maksymalnie podniesiony- 60l -Pełny zbiornik
poziom rezerwony i brak paliwa jest pokazywany na 35litrach na skali

wskazówka sie niezawiesiła gdy wyłącze zapłon opada do 0 gdy włączam zapłon podnosi sie do 35 litrów i świeci rezerwa na pustym zbiorniku.Co do rezerwy to działa ona dobrze , gdy brakuje paliwa i pływak maksymalnie opadł to lampka sie świeci , ale wskaźnik pokazuje 35 litrów na skali.Podejrzewam coś w zegarach.na płytce głównej. Najtańsze zegary na allegro kosztują ok 60 zł a obecne jako tako działają tylko denerwuje licznik paliwa. Może ktoś miał podobne problemy wiec pytam, aha sprawdziełm baterie na płytce głównej i mają one ok 3Volt -czyli prawidłowo -sa dobre. Gdy odłącze kostke płytaka wskazówka paliwa opada do 0 litrów na skali .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2009, 17:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: LONDON
aha czyli jak odłaczysz kosc i masz kluczyk przekrecony to opada tak???? czyli wina najprawdopodobnie jes w licznikach a jaki masz licznik??? masz silnik na motroniku??? czy bimotroniku??? wstaw jakies foty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 02:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
LUKASZ89 sprawdzałeś czujnik poziomu paliwa po stronie kierowcy ? Bo chyba dobrze wnioskuję że pomiary wykonałeś jedynie na tym za siedzeniem pasażera ?
krzysiek00 znowu mnie sponiewierasz ale cóż to jest ''bimotronik'' ? bo chyba trochę znam m20 napisałem chyba bo pewnie Ty znasz lepiej ale z bimotronikiem spotykam się pierwszy raz :wstyd: I jeszcze jedno co do tego ma licznik?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 08:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: LONDON
w skaznika za siedzeniek ierowcy to on raczej nie ma!!!!!!!!!! jak jes to tylko ten jeden bo mam popmpie w baku. i to tylko jes teden czujnik wiece nie ma co tam za gladqc do po co daw czujniki to chyba jes logiczne. a ty mareg wge to zajmij sie lepiej swoim is-m.i licznik ma durzo do tego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 09:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: LONDON
moze i to nie nazywa sie bimotronik ale tak gdzies mi sie obiło o uszy chodzi mi o ten starszy typ m20 ktore miały aparaty zapłonowe w bloku???? i co ty na to mareg wgr jakie one miały DME???? bo napewno nie motronika. i wszystkie podespoły nie pasuja od motronika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 19:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Dokształc się http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=16&fg=05 dopiero zabieraj głos i krytykuj bo Twoja praktyka coś szwankuje , systemy wtryskowe to : L-Jetronic , LU-Jetronic , LE-Jetronic .Kultura osobista wymaga abyś w momencie kiedy zwracasz się bezpośrednio do kogoś używał wielkiej litery ale widac i ta wiedza jest Ci obca. Przetłumacz mi czym mam się zając bo piszesz tak zrozumiale że tylko istota o podobnym IQ do Twojego jest w stanie zrozumiec .Więc zajmij się nauką na udzielanie rad przyjdzie czas ;) Gdybyś czegoś nie rozumiał służę pomocą :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 20:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
krzysiek00 napisał(a):
w skaznika za siedzeniek ierowcy to on raczej nie ma!!!!!!!!!! jak jes to tylko ten jeden bo mam popmpie w baku. i to tylko jes teden czujnik wiece nie ma co tam za gladqc do po co daw czujniki to chyba jes logiczne. a ty mareg wge to zajmij sie lepiej swoim is-m.i licznik ma durzo do tego.


Przydałoby Ci się poduczyć gramatyki...ogólnie j.polski :niepewny:

Co do tematu, tak jak pisze Marek, jest drugi pływak.

Marek, a jak zdjąc te szyny przytrzymujące zawiasy siedziska z tyłu? Nie moge przez nie dotrzeć do śrubki przytrzymującej wieko do baku.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 20:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: LONDON
dzieki bardzo ale nie mam zamiaru korzystać z twoich rad bo są mi zbędne!!!!! tak sa dwa??? to ciekawe po co??? moze wytłumaczysz,??? z checia sie naucze bo z tego co twierdza to nic sie nie znam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 20:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Orso mały klucz imbusowy wykręcasz 4 śrubki w mocowaniach tej szyny ,przesuwasz dosłownie 2mm w kierunku przodu auta i unosisz listwę .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 20:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: LONDON
widze ze nie bardzo wam idzie to tłumaczenie ciekawe dlaczego. musice zerkna do książeczki albo do jakiegoś programu . :super:



o i jeden z tłumaczacych wszystko wiedzących już uciekł z forum.


Ostatnio edytowano 25 marca 2009, 20:24 przez krzysiek00, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 20:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
krzysiek00 napisał(a):
dzieki bardzo ale nie mam zamiaru korzystać z twoich rad bo są mi zbędne!!!!! tak sa dwa??? to ciekawe po co??? moze wytłumaczysz,??? z checia sie naucze bo z tego co twierdza to nic sie nie znam.
zrozumiałeś co napisałem ? widziałeś rysunki ? stary masz wielką praktykę to Twoje słowa ,gdybyś choc raz widział zbiornik e30 od spodu to pewnie byś wiedział po co :) Zbiornik jest DWUKOMOROWY dlatego są dwa pływaki.Załapałeś czy w dalszym ciągu nie kumasz? Zresztą po co wszechwiedzącemu takie informacje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 20:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
krzysiek00 napisał(a):
widze ze nie bardzo wam idzie to tłumaczenie ciekawe dlaczego. musice zerkna do książeczki albo do jakiegoś programu . :super:
nie musimy my taką wiedzę posiadamy w przeciwieństwie do Ciebie mój GURU :hyhy: Teraz brutalna prawda nic się nie znasz :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 20:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: LONDON
no i co tam własnie jest??? widziałeś???? chyba nie wszystkie sa dwu komorowe... tak to ciekawe po co mi te linki wysyłasz jak tak wszystko wiesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 20:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
krzysiek00 napisał(a):
no i co tam własnie jest??? widziałeś???? chyba nie wszystkie sa dwu komorowe... tak to ciekawe po co mi te linki wysyłasz jak tak wszystko wiesz.
żebyś Ty zobaczył .Pokaż mi znawco resoraków jednokomorowy zbiornik w e30 .Ile Ty masz lat ? Czy jesteś pewien swojej płci ? bo mam wrażenie że tłumaczę małej dziewczynce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 20:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
krzysiek00 napisał(a):
tak to ciekawe po co mi te linki wysyłasz jak tak wszystko wiesz.


Kolega podesłał Ci owe linki ażeby swoją wiedzę podeprzec rysunkiem, obrazujac dany przykład, bo sądząc po twoich cieżkich i bardzo zaniżonych wypowiadziach nie potrafisz tego dostatecznie pojąć.

Koniec OT.

Chłopaki nie wprowadzajcie nerwówki :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 20:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: LONDON
ha smiana
http://moto.allegro.pl/item585601561_zb ... 8_m10.html



i co ile tu masz czyjnikow??? moze i tak do konca nie jest jedno komorowy



http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=16&fg=10


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 20:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
krzysiek00 napisał(a):
ha smiana
http://moto.allegro.pl/item585601561_zb ... 8_m10.html



i co ile tu masz czyjnikow??? moze i tak do konca nie jest jedno komorowy
taaaaak to nie zmienia faktu że zbiornik jest dwukomorowy ,rysunki które zapodałem dotyczyły auta z silnikiem m20 z roku 1987 bo takiego dotyczyło pytanie .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL