BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 04:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Drgająca kierownica...
PostNapisane: 2 marca 2009, 23:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 520i
Kod silnika: M52
Mam problem z którym nie mogę sobie za bardzo poradzić. Posiadam e36 325TDS. Od jakis 2 tygodni pojawiły się drgania na kierownicy wywołane drganiami chyba prawego koła. Drgania pojawiają się przy określonej prędkości tj. około 90 km/h. Nie jest to niewyrównoważenie koła bo drgania są bardzo silne i ustępują bo lekkim wciśnieniu hamulca lub niewielkim killkukrotnym ruchu kierownicą. Myślałem, że powodem są gumowe tuleje wahacza i dzisiaj je wymieniłem ale drgania nadal występują chociaż troche słabsze. Luzów nigdzie nie ma. Jedyne co mi przychodzi do głowy to blokujący się tłoczek hamulca ale sprawdzałem go jakiś miesiąs temu i wszystko było ok. Czy miał ktoś może taki przypadek? Macie jakieś sugestie?


Ostatnio edytowano 3 marca 2009, 07:49 przez wawer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 23:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: SkarÂżysko-Kamienna
Miałem podobny przypadek. Był to tłoczek zacisku lewego. Mialem na nim pęknietą gume ochronna i dostal sie tam syf z ulicy i go przyłapało. Tarcza nagrzewała sie do takiej temp. ze sie odkrztalcala i bylo to odczowalne na kierownicy w durzym stopniu. Przejedz dłuzszy odcinek drogi bez chamowania. Wysiadz z samochodu i zobacz ktora tarcza jest goraca. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 23:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
wawer napisał(a):
lub niewielkim killkukrotnym ruchu kierownicą.


Co z maglownicą i jaki jest poziom płynu do wspomagania układu kierowniczego?

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 00:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 520i
Kod silnika: M52
tego nie sprawdzałem, jutro zerknę. Tarcze oczywiście sprawdzałem kilka razy i nie grzeją się także nie powinna to być wina tłoczka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 01:14 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 520i
Kod silnika: M52
panowie ratujcie...Sprawdziłem stan płynu do wspomagania jest ok. Luzów na maglownicy nie ma. Rozebrałem też tłoczek i wymieniłem uszczelnienie. Niestety okazało się że nadal jest to samo. Pojechałem na wyważenie kół i rzeczywiście okazało się, że prawe koło nie jest wyważone. Facet je wyważył, wyjechałem zadowolony a tu dupa...znowu to samo. Sprawdziłem już chyba wszystko co można było i nic nie pomaga. Panowie co może być jeszcze przyczyną???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 11:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 76
Lokalizacja: Pod Warszawą
Miałem tak u siebie, okazało się że prawy sworzeń był wybity. Przy prędkości 80km miałem wrażenie jakbym jechał po tarce, mocne drgania na kierownicy.
Sprawdź może czy tarcza nie jest krzywa bo to też może przenościć drgania, może luz na łożysku?
Albo jeszcze jest łącznik kolumny kierowniczej z maglownicą. cztery tulejki zatopione w gumie, może jakaś znich się wyrwała z gumy i drgania przechodzą dalej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2009, 13:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 293
Lokalizacja: Gostynin/Plock
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28 :)
Garaż: http://www.thebestof.com.pl/zgloszenia_ ... php?id=162
Miałem identyczne objawy. Definitywnie ustąpiły po wymianie KOŃCÓWEK STABILIZATORÓW I DOLNYCH SWOŻNI WAHACZÓW. ahhhh te nasze drogi....

_________________
Tuleje poliuretanowe !! www.mpbs.pl Zniżki dla forumowiczów! www.mpbs.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 00:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 204
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Wymień sworznie i bedzie git.sam miałem to samo.

_________________
Zobacz moją BETI viewtopic.php?f=6&t=68824 Nowe foty-gleba
Było e36 318 is
Jest e46 325i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 08:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
pemogo napisał(a):
Miałem identyczne objawy. Definitywnie ustąpiły po wymianie KOŃCÓWEK STABILIZATORÓW I DOLNYCH SWOŻNI WAHACZÓW. ahhhh te nasze drogi....
Ja także przez to przeszedłem. Niestety, nasze drogi są do (!) :znudzony:

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2009, 10:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 417
Lokalizacja: wwa
Adrian202020 napisał(a):
Wymień sworznie i bedzie git.sam miałem to samo.


Tak, ale sprawdz tez koniecznie tarcze. one mogly tez sie wytluc jesli dlugo jezdziles na skonczonych sworzniach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 12:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 520i
Kod silnika: M52
Dzięki za wasze sugestie. Narazie jeżdżę po mieście i nie przekraczam 90km/h także nie przeszkadza mi to ale dzisiaj chyba rozbiorę całe przednie zawieszenie bo jak pisałem wcześniej luzów nigdzie nie wyczuwam, ani na sworzniach ani na końcówkach, tarcze też są proste. Tak się teraz zastanawiam, że to może być źle ustawiona zbiezność bo ściąga mnie lekko do prawej ale to też sprawdzę w sobotę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 20:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: MaÂłopolska
Ja bym sprawdził przed rozbieraniem wszystkiego czy masz proste fele , wyważenie jak sama nazwa mówi sprowadza się do wyrównania różnic wagi ,by przy ruchu obrotowym koła jego waga równo się rozkładała ,krzywą felgę też da się "wyważyć" najprościej sprubój najpierw zamiany tył przód , a najlepiej sprawdź w jakimś serwisie samą felgę bez opony


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, 23:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: W-wa
Może moja odpowiedź pomoże komuś. Otóż mam felgi alu w swoim BMW od innego BMW. też walczyłem z drgająca kierownica i po jakimś czasie mójznajomy mechanik powiedział że to pierścienie centrujące. I faktycznie - jak ręką odjął. :)

pozdro!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 14:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 520i
Kod silnika: M52
Moja pierwsza diagnoza jednak była błędna...okazało się, że mam luzy na sworzniach zewnętrznych wahacza no i do tego zła zbierzność. Już jest wszystko naprawione i nareszcie mogę cieszyć się z jazdy. Pozdrowka dla wszystkich.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL