BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 07:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 13:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Do 530d aku powinno mieć 95Ah wg instrukcji BMW.Zanim zaczniesz dalej coś robić przy silniku(dobrze pracuje) trzeba sprawdzić pobór prądu i ładowanie.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 14:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
ok dzięki spróbuje się umówić w przyszłym tygodniu z eklektykiem, i mam nadzieje że wszystko posprawdza, tym razem dobrze. a tak na marginesie czy byłbym w stanie to zrobić samemu - jakiś amperomierz mam ale w sumie technicznie nie wiem jak to zrobić. Jeżeli to nie jest bardzo skomplikowane mógłbym spróbować:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 14:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Mając amperomiesz bez problemu sprawdzisz,to proste,tylko mnie to robił elektryk :) nie chcę cię wprowadzać w błąd...poszukaj na forum,napewno jest to opisane,czytałem kiedyś,może znajdę.Napewno musisz wszytko wyłączyć,,zadna żaroweczka nie może się świecić( np w bagażniku),sprawdż czy w schowku gaśnie.Może ktoryś z kolegów podpowie? :)

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 14:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
ok dzięki wielkie za pomoc i zainteresowanie:) poszukam popatrzę może mi się uda znaleźć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 15:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Najpierw wszystko wyłącz,wyjmij kluczyk,zamknij drzwi.Do pomiaru zdejmij klemę z aku -minus- i pomiędzy klemę,a zacisk podłącz amperomierz.Ustaw pomiar np.do 10A(w zależności od miernika) i zamknij centralny(niektórzy tak piszą,u mnie byl otwarty).Zwróć uwagę czy świeci się oświetlenie w bagażniku,jeśli tak odłączyć zarowki,są dwie.Trzeba czekać i obserować pomiar,wartość będzie spadać.Jak długo? w moim trwało 2-4 min.ale niektórzy piszą ,że nawet 15min.Prawidłowa wartośc to ok 0,06A, 0,08-0,09 czyli 80mA-90mA to podobno górna granica. Jeśli będzie rzeczywiście te 0,5A lub ponad 0,1A to poproś kogoś by wyjmował kolejno bezpiczniki(schowek pasażera) i obserwuj czy pobór spada,jeśli spadnie to dany obwód odpowiada za nadmierny pobór.Nad bezpiecznikami powinna być wysuwana karteczka za co dany bezpiecznik odpowiada.Powodzenia :)

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 16:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Kolego,napisałem ci co nieco,ale widzę ,że system tego nie odnotował jako ostatni post? niech cię to nie zmyli :)

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 16:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
nie nie odnotował:) teraz dopiero przeczytałem. poszukałem znalazłem inny temat:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... 3r+pr%B1du

czy ma znaczenie którą klemę odepnę "+" czy "-" ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 16:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
fajne rzeczy znalazłeś :) a klema jest ważna.Zawsze najpierw odłącza się minus ,a potem plus, przyłącza odwrotnie-plus i na końcu minus.Inna kolejność może spowodować uszkodzenia. Więc powinineś odłączyć minus i podłączyć amperomierz.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 08:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Jaworzno
Jeśli masz klucz serwisowy to wsadź go do stacyjki i próbuj ja odpalic za którymś razem ci sie uda I samochód na pewno odpali !! miałem ten sam problem myslałem ze to akumulator ale to był jakiś błąd i go skasowałem kluczem serwisowym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 10:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: ZÂąbkowice ÂŚlÂąskie
Witam serdecznie wszystkich :)
Jestem nowym użytkownikiem Waszego forum :D Moj problem jest podobny do Kolegi wyżej nie chce odpalać:(
Moj tato ma BMW 320d z silnikiem 150KM z 2005 roku. Chwalił sobie az do dnia dzisiejszego... Dzisiaj rano nie mógł go odpalić:( Wczoraj był w trasie i mówił ze tak jak zawsze palił, miał moc -nie było zadnych oznaków ze dzis rano nie zapali... Tankuje zawsze na Orlenie Verve... Czy może być wina akumulatora jak u Kolegi wyżej?? Bardzo bym prosil o jakieś rady i z góry serdecznie dziękuje:) pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 14:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
to walczymy razem:) co do mnie dziś rano jak zwykle nie chciał zapalić... próbowałem chyba z 7 - 8 razy, wówczas zagadałem się z pasażerem i przez przypadek przy uruchamianiu nacisnąłem lekko pedał gazu i zapalił, nie wiem czy to miło jakikolwiek wpływ. Dalsze obserwacje
-gfy silnik jest zimny kręcę rozrusznikiem to samochód już jakby miał zaskoczyć, gaśnie kontrolka oleju, ale ostatecznie nic z tego,
- gdy silnik jest rozgrzany pali na dotyk
- a patent z kluczykiem sprawdzę, chociaż wątpię żeby to było to, bo tak to bym miał problem z zapaleniem zawsze, a jak mowie na rozgrzanym silniku pali na dotyk. Dzięki za podpowiedzi pozdrawiam.

Co do poboru prądu sprawdzę jutro, niestety miernik mi padł - nie ma to jak złośliwość rzeczy martwych:)[code][/code]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 14:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
to walczymy razem:) co do mnie dziś rano jak zwykle nie chciał zapalić... próbowałem chyba z 7 - 8 razy, wówczas zagadałem się z pasażerem i przez przypadek przy uruchamianiu nacisnąłem lekko pedał gazu i zapalił, nie wiem czy to miło jakikolwiek wpływ. Dalsze obserwacje
-gfy silnik jest zimny kręcę rozrusznikiem to samochód już jakby miał zaskoczyć, gaśnie kontrolka oleju, ale ostatecznie nic z tego,
- gdy silnik jest rozgrzany pali na dotyk
- a patent z kluczykiem sprawdzę, chociaż wątpię żeby to było to, bo tak to bym miał problem z zapaleniem zawsze, a jak mowie na rozgrzanym silniku pali na dotyk. Dzięki za podpowiedzi pozdrawiam.

Co do poboru prądu sprawdzę jutro, niestety miernik mi padł - nie ma to jak złośliwość rzeczy martwych:)[code][/code]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 10:55 
Jestem nowy na forum... Serdecznie witam Wszystkich! Od trzech tygodni mam swoje 530d i wszystko super z jednym ale tj problem z odpalaniem-na początku okazało się że to pompa w zbiorniku-wymieniłem i do wczoraj było ok-te same objawy co poprzednio-samochód kręci ale nie ma odpowiedniego ciśnienia paliwa-kumpel pogrzebał coś przy bezpiecznikach i odpaliła ale później znowu się zbuntowała. Czy ktoś z Was miał podobny problem? To możliwe że elektryka siada? Mam się już żegnać z kochanym BMW?? :niepewny: proszę o pomoc


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 10:39 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
wiec wszystko pomierzone:
- napięcie akumulatora w spoczynku po całej nocy 12, 63v
- napięcie akumulatora w spoczynku 4h po wyłączeniu silnika - 12, 69v
- napięcie akumulatora w spoczynku tuż po wyłączeniu silnika - 12,73v
- ładowanie na biegu jałowym bez obciążenia 14,1v
- ładowanie na biegu jałowym przy obciążeniu (klimatyzacja, światła drogowe, halogeny, podgrzewanie szyb i lusterek, palące się lampki) 13, 7 v
-pobór prądu po całej nocy (wyłączone światło) - przy przyłożeniu miernika wahał się miedzy 1A - a 0,50A po chwili ustabilizował się na 0,59A - chyba nieco za za duży ale na razie nie mam kogo poprosić aby stał z miernikiem kiedy będę wyciągał bezpieczniki,
-napięcie przy rozruchu 10,5v - 11v

wydaje się że akumulator jest sprawny, ładowanie też dobre, nie wiem jak ocenić napięcie przy rozruchu

moje obserwacje po następnych kilu dniach:
- na ciepłym silniku pali na dotyk,
- na zimnym występują spadki napięcia przy rozruchu- czasami gdy samochód nie załapie włączają się kontrolki abs - asc
-na zimnym pali od razu gdy naciśnie się lekko pedał gazu
- nie wiem czy ma to znaczenie ale powyższe problemy z odpalaniem nasilają się w chwili gdy na zewnątrz jest wilgotno (deszcz, duża wilgotność powietrza) wówczas zaczyna wariować także czujnik temperatury zewnętrznej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 12:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
co do poboru prądu:
przy zgaszonych wszystkich światłach centralny otwarty - 0,59a
- przy zapalonym światełku w schowku pobór prądu 0,96a

sprawdziłem bezpieczniki
- po wyjęciu bezpiecznika nr. 4 pobór spadał na 0,24 a
- po wyjęciu bezpiecznika nr. 11 pobór spadał na 0,24 a
- po wyjęciu obydwu bezpieczników pobór prądu - 0,24a
-przy włożonych bezpiecznikach 4 i 11 i odłączeniu wtyczki od spryskiwacza do intensywnego zmywania pobór prądu 0,59a

przy wyjęciu osobno zarówno bezpiecznika 4 jak i 11 przestawało świecić światło w schowku

i teraz pytanie, który obwód odpowiada za zwiększony pobór prądu???


a oto dane po rozkodowaniu VIN - nie ma tam nic o tym abym miał servotronic??? czy można to jakoś inaczej sprawdzić. A jeżeli nie mam czy można po prostu wyciągnąć ten bezpiecznik???

Type code DL81
Type 530D (EUR)
Dev. series E39 ()
Line 5
Body type LIM
Steering LL
Door count 4
Engine M57
Cubical capacity 3.00
Power 142
Transmision HECK
Gearbox AUT
Colour TITANSILBER METALLIC (354)
Upholstery STOFF RIPS DIAGONAL/ANTHRAZIT (F4AT)
Prod. date 1999-06-25

Order options
No. Description
280 LT/ALY WHEELS SPOKE STYLING
339 SATIN CHROME
438 WOOD TRIM
441 SMOKERS PACKAGE
473 ARMREST, FRONT
500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING
522 XENON LIGHT
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS
704 M SPORT SUSPENSION
710 M LEATHER STEERING WHEEL
818 MAIN BATTERY SWITCH
855 LANGUAGE VERSION ITALIAN
863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
884 ITALIAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET
915 BODY SKIN CONSERVATION, DELETION
928 TYIRE CONTROL

Series options
No. Description
202 STEPTRONIC
520 FOGLIGHTS
548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
665 RADIO BMW BUSINESS

Information
No. Description
540 CRUISE CONTROL
694 PREPARATION FOR CD CHANGER


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 10:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
niestety w skutek poprawienia sie pogody problem z odpalaniem znikł;) a na poważnie może ktoś ma jakikolwiek problem jak się uporać z przyczynami opisanymi powyżej. A na marginesie kolejne pytanie - raz podczas odpalania prawdopodobnie spadło napięcie w układzie i zapaliła się kontrolka abs/asc oraz automatycznej skrzyni biegów. Od tego momentu skrzynia przy przełączaniu na R i D szarpie - wyrywa się - muszę mocno przytrzymać na hamulcu żeby nie odczuć zmiany. Stąd pytanie - czy błąd skrzyni biegów (jeżeli to on odpowiada za te szarpnięcia) da się skasować przez odpięcie klemy czy tez trzeba to zrobić komputerem. Z góry dzięki pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 20:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: ZÂąbkowice ÂŚlÂąskie
masmisza napisał(a):
niestety w skutek poprawienia sie pogody problem z odpalaniem znikł;) a na poważnie może ktoś ma jakikolwiek problem jak się uporać z przyczynami opisanymi powyżej...
Kolego u mnie identyczny problem. Z rana gdy jest chłodniej lub poźnym wieczorem auto nie odpali a w południe gdy jest ciepło auto pali jakby nigdy nic. Wygląda na przekaźnik ponieważ gdy nie chce odpalić zauważyłem ze nie przekazuje prądu na pompkę paliwa a gdy dam z prostownika normalnie zapali. Problem w tym ze nie wiem gdzie dokładnie się znajdują przekaźniki. Pozdrawiam i czekam równiez na jakieś rady.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, 22:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
hmmm u mnie wszystko było do wczoraj kiedy od ponad miesiąca była pierwsza ulewa:) pomierzyłem sobie wartości INPA i wyszło że:
- rail pressure 286, 59 mbar
- pre supply pressure 3,54 mbar
z tego co szukałem na forum ta druga wartość powinna być powyżej 4 i to ona może stanowić przyczynę nieodpalania wówczas gdy silnik jest zimny więc na razie postanowiłem wymienić pompę wstępną (tą pod siedzeniem kierowcy) i obserwować czy problem zniknie czy też nie. Co do przekaźników to wydaje mi się ze mam je z tyłu w bagażniku w miejscu gdzie mam akumulator, ale nie mam dokładnej rozpiski który odpowiada za pompę paliwa. Nie wiem też jak się sprawdza czy są sprawne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 06:38 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
walki ciąg dalszy!

- pompa w baku działa, filtr paliwa wymieniony, pompa elektryczna (pod siedzeniem kierowcy) wymieniona
- napięcie akumulatora w spoczynku po całej nocy 12, 60v
- napięcie przy rozruchu 10,59v
- raz jak próbowałem odpalić zaświeciły się kontrolka ABS/ASC i kontrolka automatycznej skrzyni biegów - podobno dzieje się dzieje przy chwilowym spadku napięcia ale stało się tak tylko raz!
- rozrusznik kręci i już jakby chciało zaskoczyć ale jednak nic się nie dzieje
- objawy występują tylko na zimnym silniku

ma koś może jeszcze jakąś sugestię co należy sprawdzić. byłbym naprawdę wdzięczny pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 11:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Sprawdz czujnik przepustnicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL