BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 07:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [36] Wymiania elastycznego łącznika wału ze skrzynią biegów
PostNapisane: 29 marca 2009, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 12
Lokalizacja: Ząbkowice
Moje BMW: E46 330CI
Kod silnika: M54B30
Witam
W sobote wjechalem na kanał by wymienic filtr paliwa i bardzo sie rozczarowałem, gdy zobaczylem mokrą od oleju skrzynie i rozszarpany łacznik wału. Jutro z samego rana chce zamówic łacznik wału, simering skrzyni i olej do skrzyni mam do dyspozycji kanał i chcialem sie zapytac jak wyglada wymiana łacznika i simeringu czy moze ktoś z Was juz to przerabiał i mogłby coś pomoc w tym temacie?? jakich firm zamówic zamienniki i jaki olej do skrzyni?? Auto to e36 coupe 1.8is M42


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 22:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
lacznik to tylko odkrecic sruby poruszac walem i sam wyleci a pozniej to tylko poskrecac. co do reszty to nie robilem

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 08:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
nie jestem pewien w 100% bo z E36 nie miałem do czynienia ale w innych tego typu rozwiązaniach wygląda to tak:
najpierw tak jak napisał jeffrey wyjmujesz łącznik i odsuwasz wał minimalnie na bok bo w tym kawałku który wystaje ze skrzyni biegów będziesz miał śrubę centralną /od strony wyjętego łącznika/ - odkręcasz ją, ściągasz tę piastkę i masz dostęp do uszczelniacza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 09:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
w którym miejscu ci wycieka??jak rozwiążesz problem cieknącej skrzyni to napisz co i jak zrobiłeś, u mnie wycieka ale minimalnie i narazie nic z tym nie robie ale mam zamiar to naprawić mi wycieka w okolicach gdzie wchodzi drązek od dzwigni zmiany biegów.

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 10:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Cytuj:
mi wycieka w okolicach gdzie wchodzi drązek od dzwigni zmiany biegów.


Kolego ja wymieniłem ten simmering i u STONES kosztuje on grosze 10zł FEBI :)

A co do tego drugiego simmeringa to sprawa wygląda drożej bo ja zapłaciłem 80zł za ten simmering z ASO :kwasny: Też mi Maciek załatwił ;)
Żeby go wymienić potrzebny Ci będzie klucz nasadowy z bodajże NR 28 :niepewny:

Ja sobie wyjąłem całą skrzynię na zewnątrz i ją odrestaurowałem ,że tak powiem :P bo też była upaćkana olejem :kwasny:

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 15:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 12
Lokalizacja: Ząbkowice
Moje BMW: E46 330CI
Kod silnika: M54B30
dziękuje za pomoc jak juz dojdą części to bede dzialal :) zdam relacje po wymianie
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 17:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
piotrek8113 napisał(a):
Kolego ja wymieniłem ten simmering i u STONES kosztuje on grosze 10zł FEBI

A co do tego drugiego simmeringa to sprawa wygląda drożej bo ja zapłaciłem 80zł za ten simmering z ASO Też mi Maciek załatwił
Żeby go wymienić potrzebny Ci będzie klucz nasadowy z bodajże NR 28


czyli żęby to wymienic nie trzeba ściągać skrzyni?? nie zabierałem sie za to bo myślałem że trzeba skrzynie ściągac... :wstyd:

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, 18:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Nie no myślę ,że dasz radę ;)
Co prawda ciężki jest tam dostęp ale nie powinno być tak źle.

Na pewno będziesz musiał odkręcić wał napędowy od skrzyni bo innej opcji nie widzę.
Plus zdjęcie z zaczepów drążka od zmiany biegów.
Potem śrubokrętem wydłubać simmering i wstawić nowy :)


W sumie to zostanie Ci jeszcze odkręcenie wysprzęglika oraz śrub mocujących skrzynię i można ją wyjmować... :zdziwko: :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [36] Wymiania elastycznego łącznika wału ze skrzynią bie
PostNapisane: 4 kwietnia 2009, 22:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 sedan
Kod silnika: M52b20
marcin_87 napisał(a):
Witam
W sobote wjechalem na kanał by wymienic filtr paliwa i bardzo sie rozczarowałem, gdy zobaczylem mokrą od oleju skrzynie i rozszarpany łacznik wału. Jutro z samego rana chce zamówic łacznik wału, simering skrzyni i olej do skrzyni mam do dyspozycji kanał i chcialem sie zapytac jak wyglada wymiana łacznika i simeringu czy moze ktoś z Was juz to przerabiał i mogłby coś pomoc w tym temacie?? jakich firm zamówic zamienniki i jaki olej do skrzyni?? Auto to e36 coupe 1.8is M42


Ostatnio wymienialiśmy u mnie łącznik wału. Nie obeszło się bez zrzucenia wału. Dla wprawionego ok. 30 min roboty. Jeśli chodzi o łącznik to bierz lemfordera. Co do oleju skrzyni: sprawdź naklejkę na korpusie skrzyni. Jest na pewno. Powie Ci jaki masz olej. Weź taki w ASO lub sprawdź odpowiednik na stronie castrola. Spuszczasz odkręcając dolną srubę. Zalewasz szprycą poprzez boczną. Przykręcaj nie za mocno. Jak się przesadzi z silą, podobno może popękać korpus skrzyni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL