BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 20:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] m52b20 zmiana oleju ?
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 11:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Moje BMW: e38
Kod silnika: m52b28
Auto zwiezione z Niemiec w sierpniu.

Kartki o oleju brak, silnik chodził cichutko - stojąc obok nie było go praktycznie słychać. Po zmianie oleju (we wrześniu) nagle zaczął sobie cykać na wyższych obrotach (2500 - 3000)

Z zewnątrz przy zamkniętej masce w ogóle tego nie słychać, ale jak się pochyle nad silnikiem to i owszem.

Silnik : m52b20
Stary olej : nieznany
Nowy olej : SynPower 5W40 + aprobata BMW (przejechałem na nim ok. 1000 km)

Co teraz ? Zmienić olej na pół-syntetyk ? Czy już "po kaczakach" ? Teoretycznie lepszy olej opłukał silnik i odezwała się hydraulika ?

Opcja nr 2. Słabe ciśnienie ? Od odpalenia rano po 8 godzinnym postoju (mija 1.5 s, nim zniknie kontrolka ciś. oleju), nigdy mi się nie zapaliła w trakcie jazdy.

Co robić, żeby zapobiegać aniżeli leczyć ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 grudnia 2008, 19:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
ciśnienie warto zmierzyć
a ile teoretycznie ma przejechane to autko?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 01:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 50
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Przed zmianą może nie zwróciłeś na to uwagi?
Mam tak samo ale niestety nie jestem w stanie powiedzieć czy tak też było przed wymianą. Odkręcałem ten mniejszy plastik i odgłos wydobywa się jakby z wtryskiwaczy paliwa, ale może być to złudne ponieważ budowa silnika tłumi ten odgłos, a przy założonym plastiku jest go wyraźniej słychać Plastik jest przykręcany do wtryskiwaczy i wiadomo ze będzie sprzyjał potęgowaniu "cykania" Wiec nie wiem, olej zalecany do silnika m52 przez castrol i mam nalepkę wiec wcześniej był prawdopodobnie taki sam.

_________________
Oceń moją qp
viewtopic.php?f=6&t=62595
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 01:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 50
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Obrazek

_________________
Oceń moją qp
viewtopic.php?f=6&t=62595
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 13:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 101
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52
wiam!
byłem w podobnej sytuacji kupiłem sprowadzone auto nie było plakietki od zmiany oleju
mechanik(naprawia głównie bmw)
zalał mi silnik oryginalnym olejem od bmki 5w 30 na poczatku mi grały szklanki ale teras jest luz!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2009, 12:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 52
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: e38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2009, 12:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 142
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: było 524td jest530d
Kod silnika: M57
Najprawdopodobniej jakiś minerał był zalany :/

_________________
Bayerische Motoren Werke :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 00:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 50
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
wymieniłem czujnik położenia walka rozrządu i przestało

_________________
Oceń moją qp
viewtopic.php?f=6&t=62595
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 21:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Moje BMW: e38
Kod silnika: m52b28
Jak wcześniej wspomniałem silniczek chodził cichutko, wlałem mu SynPower 5w40 i zrobił się dzwinie głośny.

Przymierzam się teraz do wymiany oleju. Myślę nad 10w40 lub 10w60, który będzie lepszy do m52b20 ? zdaje się, że pełny syntetyk nie działa zbyt dobrze.

Przebieg wg. licznika - 232 000 km. Patrząc na stan auta to org. przebieg.

I jeszcze jedno pytanko...

Na tym 5w40 przejechałem 3000 km. Czy jak zleje go teraz i wleje 10w40 albo 10w60 to jest szansa, że się wyciszy ? czy po tym 5w40 już wiecznie na każdym oleju będzie klepał skoro sobie wyczyścił nagar ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 21:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
PAWELEC73 napisał(a):
Najprawdopodobniej jakiś minerał był zalany :/


Tak, albo płynem do spryskiwaczy

Skąd ty takie informacje bierzesz człowieku !?!?!? :zdziwko: :wstyd:
Poprostu masakra jakie głupoty gadasz !~!

Może był syntetykiem, moze pół, może mineralem, może jeździł 100 000km bez wymiany
:wstyd: :wstyd:


Niestety typowa rzecz cykanie w silnikach M52... a Przy przebiegu ponad 200 tyś mniej lub bardziej dokuczliwe przy przebiegach mniej/bardziej wiarygodnych

Jeśli nie połyka ci full syntetyka między wymianami to ja wolałbym żeby silnik cykał niż zalewać go półsyntetykiem... Tym bardziej że tak jak mówisz trzeba się przysłuchiwać żeby to usłyszeć...

Natomiast jeśli bierze jakieś większe ilości syntetyku to przejdź na półsyntetyk... zależnie od stylu jazdy 10W60 np Valvoline lub 10W40

zalewając syntetyk to chyba zalał bym Mobil1 5W50

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Ostatnio edytowano 31 marca 2009, 21:54 przez ANDREW E36, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 22:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
wszystko zalezy od kondycji silnika kolego..tak jak poprzednicy sprawdz czy ci wciaga olej oraz cisnienie na garach :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 20:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Moje BMW: e38
Kod silnika: m52b28
Nie bierze nic oleju. Sprawdzam średnio co 3 dni i stan jest zawsze taki sam (od września 2008 r.)

Jeśli chodzi o kwestie cykania. Wkurza mnie to. Ewidentnie słychać, że motor zrobił się głośny. Pierwsze 1000 km było w miare. Teraz po 3000 km jest ciężki temat. W kabinie słyszę taki terkot, cykanade i w ogóle nawet na wyższych obrotach zrobił się głośniejszy.

Więc oleju nie bierze nic. Nie ma wycieków. Ponoć pół syntetyki są dobre ?

I tu ponawiam konkretne zapytanie. Czy jeśli zmienie olej na 10w40 lub 10w60, jest szansa na wyciszenie ? teoretycznie pół syntetyk wygląda jak olej. Pełny już jak woda. Gęstszy olej = lepsze smarowanie = cichszy silnik.


Jak to jest z 10w40 i 10w60 który będzie gęściejszy ? 40 czy 60 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 22:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
60 bedzie rzadszy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 05:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Sunny napisał(a):

Jeśli chodzi o kwestie cykania. Wkurza mnie to. Ewidentnie słychać, że motor zrobił się głośny. Pierwsze 1000 km było w miare. Teraz po 3000 km jest ciężki temat. W kabinie słyszę taki terkot, cykanade i w ogóle nawet na wyższych obrotach zrobił się głośniejszy.


a moze wanos zaczol ci tyrkotac :] :] :] a olej jak lales syntetyk i jest w porzadku to tak jak koledzy pisza lej dalej syntetyk :):)

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 13:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Moje BMW: e38
Kod silnika: m52b28
To napewno nie vanos. Dzwięk dochodzi gdzieś z okolic kolektora wydechowego, takie tyrkotanie, cykanie.

Nie wiem jaki poprzednio był olej. Nie było kartki jak to bywa często w autach od Niemców. Po za tym rano lubi sobie cykać przez 1 km, czego nie było przy tamtym oleju.

I jeszcze jedna sprawa.. to kolor oleju. miejscami są kremowe-białe przebarwienia. Silnik jest dogrzewany. Płyn nie ucieka.

Coś mi się wydaje, że ten silnik nie lubi już 5w40

Dziwne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 13:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Sunny napisał(a):
Pełny już jak woda. Gęstszy olej = lepsze smarowanie = cichszy silnik.

Jak to jest z 10w40 i 10w60 który będzie gęściejszy ? 40 czy 60 ?


:zdziwko: Coś ci się logika poplątała trochę, gęsty olej gorsze smarowanie. Jak zamierzasz się pozbyć zaraz samochodu to lej 10w60 a jeżeli masz zamiar nim jeszcze jeździć to potrzebny będzie remont a nie zalewanie silnika budyniem.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 14:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 191
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: E30, E39,E60,S1000RR
Kod silnika: M40B16, M57D30O1
Garaż: 530d E60 M-Pakiet
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143562

E30 316i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99759

S1000RR 2010
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=94624

Galerii E39 Brak.
A moze zamiast oleju miales zalany auto doktorem dlatego taki cichy byl, mialem to samo po wymianie uszczelki pod glowica, cykalo cykalo bo szklanki luzne az doszlo do wymiany silnika, a teraz kolejna bo tamten sie okazal spier***ony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 12:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Moje BMW: e38
Kod silnika: m52b28
Nadeszła pora na zmianę oleju. Zrobiłem już 8000 km.


Autentyczny przebieg auta : 256 301 km

silnik : m52b20

dotychczasowy olej : SynPower 5w40

+ Nie bierze oleju nic (po za książkową ilością)

- zdaje się, że po zmianie z oleju nie wiadomego na --> SynPower 5w40, silnik zrobił się trochę głośniejszy.

Słychać identycznie jak u kolegi z tego forum na filmie :

http://www.youtube.com/watch?v=ToKEKIuh0v0

http://www.youtube.com/watch?v=cxbauSWqcCQ



dobre pytanie - jaki wlać olej teraz ? Mam na to 3 dni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 19:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Sunny napisał(a):
Nie bierze oleju nic (po za książkową ilością)

Kolego a ile to jest ta książkowa ilość?
ja jeżdżę na 10W-40 max live Valvoline i jest dobrze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 19:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 52
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: e38
a sprawdzałeś ciśnienie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL