BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] UKŁAD WYDECHOWY OD 328i do 320i
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 14:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Witam
Zamierzam wymienić uklad wydechowy w mojej e36 poniewaz tłumik srodkowy mam zapchany a katalizator tez juz wyzionął ducha..
Mysle ze kupie kompletny wydech od 328i.Pytanie brzmi tylko czy wszystko pasuje?Musze cos przerabiać?Jedynie co wiem z problemów technicznych to musze jakos zamontowac sonde lambda przed katem tylko jak...
Prosze o pomoc i Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 3 kwietnia 2009, 22:12 przez pszczolek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 14:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
CZyli od bloku silnika chcesz już kupic cały wydech łącznie z katem?? Jeśli tak to sonde lambda tak czy tak ma 2,8 przed katem nic nie musisz przerabiac.Ja chciałem kupic tłumik koncowy i niestety nie pasowało od kataizatora w 2,8 wychodzą 2 rurki a w 2,0 jedna.Więc pozostaje ci kompletny cały tłumik.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 14:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
chce kupic cały wydech od portek po końcowy ale z tego co widze to sonda w e36 328i jest zamocowana w kolektorze wydechowym i w tym jest problem :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 15:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
A dlaczego chcesz wydech od 2.8?

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 15:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Bo taki moge kupic od kolegi w dobrych pieniadzach.A sam wydech jest w super stanie.

Macie jakis patent jak zamocowac ta sonde przed katem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 17:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
o ile sie orientuję to wydech w 2,8 jest podłączony do podciśnienia w kolektorze i przy większym obciążeniu otwiera się klapka która jakby włacza do pracy drugą rurę
czy brałeś to pod uwagę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 17:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Tak dla uściślenia to klapka jest dopiero w tłumiku końcowym i otwiera krótszy przelot. Otwiera się powyżej 2500obr/min.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 21:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
a to tez brałem pod uwage podobno da sie zrobic tak zeby nonstop były otwarte 2 wydechy wiec to nie problem.Tylko najgorzej z tą sadą..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 22:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Jeszcze myslałem nad tłumikiem przelotowym zamiast katalizatora i tłumika środkowego.
Czy to wyciszy i odetka samochód?
Macie jakies namiary na taki tłumik?
Pozdrawiam :)


Mam nastepne pytanka :P


Obrazek

Ma taki wydech jak na zdjeciu tylko moj jest cały pospawany ze nie moge go podzielic na 2 czesci.
Jaka srednice maja rury za i przed katem?
I czy moge uzyc takich złaczek zeby podzielic wydech i go połaczyc ?

http://www.allegro.pl/item584595033_lac ... 0_gx1.html

Czy uzycie tłumika przelotowego zamiast pustej banki kata i tłumika srodkowego to dobry pomysł?Strumienica podobno to wielkie badziewie

Pozdrawiam i czekam na wasze odpowiedzi ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2009, 17:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
nikt nie pomoze? :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2009, 17:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Witam! Niestety nie orientuje sie jaki jest tam uklad ale moge doradzic ze jak wywalisz kata i tlumik srodkowy to bedzie duzo glosniej chodzil i bardziej metalicznie. Nawet jak dasz caly kompletny od 2,8 to juz bedzie glosniej warczal. Zamiast tych łączeń zespawał bym go na stałe (pewniejsze połączenie). Co do strumiennicy to są różne historie ale wg mnie na to samo wychodzi jak w pusta banke wspawac rurke a strumienice wymyslili po to by autko przeszlo przeglad bo zamiast kata dajesz strumiennice wyglada lepiej niz sama rura.

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2009, 19:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Tylko ja nie chce wstawiac strumienicy tylko tłumnik przelotowy zamist puszki katalizatora i tłumika środkowego.I chodzi mi o to czy sie wydech wtedy wyciszy.

A tłumik przelotowy to taki bym kupil

http://allegro.pl/item597739006_tlumik_ ... romeo.html


Co o nim sadzicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2009, 19:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Sorki nie zrozumialem :niepewny: Taki tlumik z pewnoscia nie wyciszy on w srodku nie ma zadnych kanałów jak normalny sama nazwa mówi "przelotowy". Napewno nie bedzie tak glosno jak by nic tam nie bylo ale moim zdaniem nie jest to rewelacja

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2009, 20:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
no ale bedzie lepiej czy gorzej niz teraz mam? :)
Bo o to mi chodzi
Ogolnie mam pare małych dziurek w tej puszcze i w srodkowym tłumiku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2009, 20:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 sedan
Kod silnika: M52b20
Jestem w podobnej sytuacji co Ty. Mam podejrzenia że w mojej też jest zapchany wydech.

Wg. mnie złym pomysłem jest wkładać układ wydech. od 328 do 320. Jest on przemyślany i wyliczony do o wiele mocniejszego silnika niż mamy. Inna jest przepustowość, ciśnienie zwrotne spalin. Nasz wydech jest "ciaśniejszy".

Pomijając opcje które wymieniłeś (tłumika przelotowego i strumienicy) jest jeszcze tłumik tradycyjny (dźwięku) oraz tzw. sportowy kat. Kombinacji tych rozwiązań jest jeszcze więcej

Na Twoim miejscu nie kombinowałbym rzeźbiąc z akcesoriów z allegro bo zabawa z wydechem wymaga fachowej wiedzy i sprzętu. Ja odwiedzę Panów z EL-TEC, bo podobno znają się na rzeczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2009, 22:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
MightyDubCat ma racje nie warto kombinowac wieksza pojemnosc ma wieksze cisnenie spalin i bankowo bedzie glosniej chodzil. Podam przyklad: kiedys w astrze zamiast kata wlozylem tlumik srodkowy od omegi 2.5 i chodzila jak traktor wiec chyba lepij bedzie jak polatasz swoj oryginalny lub kupisz nowy do tej pojemnosci.

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2009, 22:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
tak ale oni sobie policza pewnie z 300-500zł za ich rozwiazanie.
a ja chcę zrobic tanio i dobrze.Ale na logike to waszym zdaniem taki motyw ze spawaniem tego tłumika przelotowego bedzie lepszy od mojego bieżącego stanu tłumika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2009, 07:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 225
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 sedan
Kod silnika: M52b20
pszczolek napisał(a):
a ja chcę zrobic tanio i dobrze


Rozumiem. Napisz PW do użytkownika rorafalki. O ile dobrze pamiętam on w swoim E36 m50b20 włożył przelotowy i był zadowolony. Całość operacji wyszła małą kasę (100-200 PLN z montażem).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2009, 07:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
dzieki napisze mu pw ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 17:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
No to zamowilem tłumik przelotowy AWG z tej aukcji

http://www.allegro.pl/item597739006_tlu ... romeo.html

Zobaczymy jaka bedzie reakcja po załozeniu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL