BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 19:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

A Ty co ile wymieniasz olej?
<10000km 36%  36%  [ 24 ]
10000-15000km 40%  40%  [ 27 ]
15000-20000km 7%  7%  [ 5 ]
20000-30000km 7%  7%  [ 5 ]
>30000km 3%  3%  [ 2 ]
Nie wymieniam, dolewam 6%  6%  [ 4 ]
Liczba głosów : 67
Autor Wiadomość
 Tytuł: Mafia olejowa - zmowa milczenia
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 15:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Tyle się na forum pisze o olejach, że sprzedawane syntetyki są pół-syntetyczne, że najlepszy na rynku jest rozpuszczalnik zwany Valvoline, etc. A tymczasem emerytowany dyrektor Castrol Nederland - pan Henk de Groot - od lat w swoich autach oleju nie wymienia!

Przejechałem już swoim samochodem 350.000 km bez wymiany oleju - mówi Henk de Groot - oszczędziłem na tym swój portfel i środowisko naturalne. Moja żona jeździ samochodem bez wymiany oleju już 20 lat.

http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive ... strol.aspx

W sumie to sprawa jest ciekawa, w instrukcji mojego samochodu jako optymalny na nasze warunki olej podany jest 15W40 a wszyscy obecnie polecają 0W30. Podobnie terminy wymiany, trzymam się tych 10tyś km ale wg samego auta jest to mniej więcej połowa przebiegu. Do tego w takim USA powszechna praktyka to wymiana oleju co 5000km czyli jeszcze dwa razy częściej. Wiele nowych aut ma zalecane wymiany oleju co 30tyś km a serwisy na gwarancji potrafią oleju wcale nie wymieniać.
Kusi mnie żeby kupić jakieś M20/M30 i to przetestować :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 17:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Kto smaruje ten jedzie ;)
A te historie o jezdzie 350tys,albo 20lat bez wymiany oleju :szok: Chyba,ze tak kapie,ze dolewaja i maja obieg w ukladzie :rotfl:

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 18:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Jak ktoś jeździ troche samochodem widzi jak wygląda olej i jaką ma konsystancję jako nowy i jak wygląda po przebiegu 15tyś km. Wylewamy jakąś rzadką syfiastą wodę bo gęstości już tam nie ma. Głupota było by go nie wymieniać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 18:12 
te historie tak całkiem wyssane z palca nie są...

był już ten temat na forum...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 18:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Można jeździ 300tyś na jednym oleju można jeździć 300tyś na jednych oponach ale to tylko emeryckie tempo inaczej silnik lub opona tego nie wytrzyma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 18:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Ostatnio z paroma osobami rozmawiałem na ten temat.

Znam przykład MB beczki, która chodziła w tartaku przez 3 lata dzień w dzień w godzinach pracy non top na chodzie. Odpalana rano, gaszona wieczorem. Co jakis czas cos tam dolewano. Po 3 latach motr sie zatarl, bo ktos przez pol roku zapomnial doalac i olej sie skończył.

Miałem audi b4, w którym olej nie był wymieniany przez 40tkm, na liczniku 300tkm i silnik jakoś żył.
Kolega miał troopera z motorem 3 litry diesel z MB, przelatał nim 50tkm (na liczniku pewnie koło miliona) i jedyne operacje z olejem, to była dolewka co 5tkm.

Ja oczywiscie uległem zabobonom i zmieniam co 10tkm, ale....

1. jaki cel miałby pan z castrola żeby ściemniać w tej kwestii?
2. jaki cel mają producenci w promowaniu wymian?
3. jaki marketing stoi za wymianami oleju?
4. ile znacie przykładów silników zatartych przez niewymieniony olej?

Myślę, że przy rozważaniu kwestii wymian, warto odpowiedzieć sobie na te pytania.

Aha, jeszcze przykład clio II. Wymiana co 20tkm, jak się okazuje pseudo wymiana, bo serwis kantował. Co najmniej raz przebieg od wymiany do wymiany 40tkm. Poza tym wymiany co 20tkm i przy 200tkm auto jeździło jak należy.

Czym różni się tecvhnologicznie silnik w takim clio, że można zmieniać co 20tkm. A czym różnią się modele dzisiejsze, w których można zmieniać co 30 lub 40tkm?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 18:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: M54B22
mój znajomek w corolli wymienia tylko filtr oleju, może i jest to rozwiązanie, ale ja w swoim e36 bym tego w życiu nie przetestował :D

_________________
328 na fioletowo
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 18:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Już widzę jak Pan dyrektor ma przez 30 lat jedno auto....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 18:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Ciekawe czemu w M3 padają panewki od starego oleju?
Wszystkie przypadki jakie znam to albo stary olej albo zimny motor.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 19:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Kto choć raz widział jak wygląda stary olej, jaką ma konsystencję ten mieć wątpliwości nie będzie. Jak ma smarować olej, z którego wydzieliła się woda? A gęścizna została na dnie...

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 19:47 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Ja wymieniam co 10 000km jak szara masa nieoświeconych ludzi :] Ale nikt mi nie każe, nie działają na mnie promocje, nigdy nie zagłebiałem się w ten temat. Wymieniam, bo tak uważam, bo widzę, co się dzieje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 19:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Wyczulony kierownik słyszy różnice w pracy silnika na starym i nowym oleju i nie jest to podświadomość.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 20:00 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Ja wymieniam co 15-20 tys, co 10 wymieniałbym minerał/ Artykuł ma taką samą wartość jak ceramizery które są lekarstwem na wszystko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 20:10 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
bullshit

było o tym na forum, aż dziwne ze Castrol nie zdementował tych bzdur

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 20:18 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
ja wymieniam jak mi sie zapali żólta kontrolka inspekcji na zegarach :)

w 730/740 to było mniej wiecej 11500-12500 km, w 540 troche inaczej jest, ostatnio - 17 000km

nie wnikam w filozofie, trzymam sie zalecen producenta :)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 20:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Frank napisał(a):
ja wymieniam jak mi sie zapali żólta kontrolka inspekcji na zegarach

Frank napisał(a):
nie wnikam w filozofie, trzymam sie zalecen producenta

Robie dokladnie to samo

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 20:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: e36 turing
Kod silnika: M52B25
ja też wymieniam jak mi sie żółta lampka zapali, jeżdżę na gazie i niewidze wielkiej różnicy w konsystencji zużytego oleju, może odrobinke ciemniejszy. 15 w 40 mobil


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 20:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Wg zaleceń producenta samochodu powinienem jeździć na 5W20 zimą i 15W40 latem.
Tym czasem każdy producent oleju zaleca 0W30. Podobnie z okresami wymiany.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 22:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1354
Lokalizacja: Bytom/Lubsza
Moje BMW: czasem e61 ;)
Kod silnika: n52b30
A jak to jest z docieraniem nowego silnika :?: Delikatnie przez powiedzmy 1500km, czy można od razu butować (ostatnio słyszałem takie opinie). I czy po tzw. okresie docierania wymienić olej :?: Bo to, że trzeba go wymieniać to wg mnie oczywiste. Kiedyś kolega spuszczal z poldka jego taty i ten olej był trochę "wodnisty" :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 22:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
O ile wiem to teraz silniki wychodzą już dotarte i można od razu pełen październik... no jak się nagrzeje rzecz jasna :hyhy:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL