BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 07:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Dzwonienie po strzale gazu
PostNapisane: 4 kwietnia 2009, 10:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 149
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E32 730i '88
Kod silnika: M30B30
Witam.
Dzisiaj w nocy strzelił mi gaz 2 razy. Po pierwszym strzale nic się nie stało, po drugim silnik stracił moc i zaczął warczeć. Okazało się, że spadła guma z przepływomierza. Po jej założeniu w silniku coś dzwoni, prawdopodobnie nie pracuje jeden cylinder, silnik kicha, nie ma mocy.
I tu pojawia się pytanie: czy w czasie wystrzału gazu coś mogło się urwać, wpaść do kolektora lub cylindra i narobić szkód?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2009, 10:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 149
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E32 730i '88
Kod silnika: M30B30
Wim już co się stało: urwał się jeden popychacz zaworu wydechowego :/

1. Czy to oznacza, że z jakiegoś powodu tłok spotkał się z zaworem i dlatego pękł popychacz?
2. Czy możliwe jest w silniku z przebiegiem 140000 pęknięcie popychacza samo z siebie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2009, 17:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 149
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E32 730i '88
Kod silnika: M30B30
I jeszcze jedno pytanie:

3. Czy wałek, na którym są umieszczone popychacze da się wysunąć z głowicy bez jej zdejmowania, czy trzeba go wybijać? Jeśli by się dało, to mógłbym zdjąć ten popychacz bez wyjmowania głowicy, bo pękł ten, który jest najbliżej przedniej części samochodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2009, 17:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Ja miałem podobnie w 1.8 ale to sie urwała klapka od przepływomierza i wpadła w korektor. Warto sprawdzic przepływke

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2009, 12:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 149
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E32 730i '88
Kod silnika: M30B30
Przepływka jest cała.
Ponawiam pytanie nr 3: czy do wysunięcia wałka, na którym są popychacze konieczne jest zdjęcie głowicy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2009, 12:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
ja mialem e34 z 2.0 12V i rowniez poszedl mi konik, ale mechanior zrobil to bez zdejmowania glowicy, wiec mysle ze u Ciebie tez sie powinno obejsc. Ale niech wypowiedza sie wiecej wiedzacy :] :] :P :P :P

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2009, 13:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: GÂłogĂłw dolnyÂślÂąsk
140 tyś chyba kolego nie wierzysz w ten przebieg to wychodzi 7tys rocznie :super:

_________________
byÂła 518 jest 525 troszke dopieszcze i bedzie ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2009, 15:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 149
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E32 730i '88
Kod silnika: M30B30
Samochód miał 2 lata temu zmieniony silnik na nowszy.

W każdym razie doszedłem do wniosku, że głowicę trzeba zdjąć. Nie wiadomo czemu popychacz pękł. Może coś poleciało do cylindra, albo pękła zawór. Trzeba ją zdjąć i zobaczyć, czy nie ma więcej uszkodzeń w silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 14:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
masz racje lepiej posprawdzaj dokladnie zeby po zlozeniu nie bylo Jaj :]

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 18:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 149
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E32 730i '88
Kod silnika: M30B30
Silnik już od dawna jest naprawiony. Mechanik powiedział, że w tych silnikach zdarzają się takie przygody, że urywa się popychacz. Wymienił go bez zdejmowania głowicy, co wiązało się z koniecznością wyjęcia chłodnicy. Przy okazji zmienił pasek rozrządu z rolkami. Po naprawie wyregulował luzy zaworowe i od tamtej pory silnik ma odrobinę lepsze osiągi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL