BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 00:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

A Ty co ile wymieniasz olej?
<10000km 36%  36%  [ 24 ]
10000-15000km 40%  40%  [ 27 ]
15000-20000km 7%  7%  [ 5 ]
20000-30000km 7%  7%  [ 5 ]
>30000km 3%  3%  [ 2 ]
Nie wymieniam, dolewam 6%  6%  [ 4 ]
Liczba głosów : 67
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 22:29 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
jiGsaw napisał(a):
O ile wiem to teraz silniki wychodzą już dotarte i można od razu pełen październik... no jak się nagrzeje rzecz jasna :hyhy:


oczywiste to jest że jak sobie dotrzesz to tak ten samochod bedzie jeździł ... w tych samych modelach aut od nowości jak było butowane to nie dość że samochod wiecej palił to jeszcze gorzej jechał :) ... także moje zdanie jest takie że miedzy bajki mozna takie wypowiedzi wsadzić :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 22:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
W beemce jeszcze nie wymieniałem, bo mało km jeszcze nia zrobiłem :P Ale patrząc po książce to poprzedni właściciel wymieniał co 15-16,5k km to pewnie i ja wymienie w okolicach 14k km :) W Hondzie gdzie nie mam wskazań kompa, wymieniam co 15k km a nawet można powiedzieć że częściej bo co tysiac km trzeba dolac 0,5-0,7l

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 22:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Borsuk napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
O ile wiem to teraz silniki wychodzą już dotarte i można od razu pełen październik... no jak się nagrzeje rzecz jasna :hyhy:


oczywiste to jest że jak sobie dotrzesz to tak ten samochod bedzie jeździł ... w tych samych modelach aut od nowości jak było butowane to nie dość że samochod wiecej palił to jeszcze gorzej jechał :) ... także moje zdanie jest takie że miedzy bajki mozna takie wypowiedzi wsadzić :)


Tak nam mówili 2x jak kupowaliśmy nowe auto z salonu.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 08:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Sylwek_ch napisał(a):
Ja wymieniam co 10 000km jak szara masa nieoświeconych ludzi :] Ale nikt mi nie każe, nie działają na mnie promocje, nigdy nie zagłebiałem się w ten temat. Wymieniam, bo tak uważam, bo widzę, co się dzieje


A co widzisz?
Widzisz kolor i konsystencję. Tyle widzę i ja i każdy użytkownik.
Pytanie brzmi: jak można stwierdzić, że to paskudztwo zlewane co 10tkm smaruje gorzej niż ten piękny złoty olej, na który wtedy zmieniasz?
Widzisz jak wygląda stary olej,ale nie wiesz jak on smaruje.

--==Mały==-- napisał(a):
Ciekawe czemu w M3 padają panewki od starego oleju?
Wszystkie przypadki jakie znam to albo stary olej albo zimny motor.


A w jaki sposób postawiłeś taką diagnozę? Jakiś dowód, czy może raczej widzimisię?


jiGsaw napisał(a):
Kto choć raz widział jak wygląda stary olej, jaką ma konsystencję ten mieć wątpliwości nie będzie. Jak ma smarować olej, z którego wydzieliła się woda? A gęścizna została na dnie...


Woda wydzieliła się z oleju??
No milion razy widziałem zużyty olej, ale żeby woda się z niego wydzieliła??

Frank napisał(a):
nie wnikam w filozofie, trzymam sie zalecen producenta :)


producenta czego? :rotfl:
Samochodu, czy oleju?
I kto z tych 2 ma rację?

TomekB napisał(a):
Wg zaleceń producenta samochodu powinienem jeździć na 5W20 zimą i 15W40 latem.
Tym czasem każdy producent oleju zaleca 0W30. Podobnie z okresami wymiany.


Jako osoba wymieniająca od zawsze olej co 10tkm, przyznaję, że nie mam żadnych dowodów na słuszność takich wymian ani na słuszność zaleceń gęstości i klas lepkości.
Oczywiście powiedzieć można, że nie mam dowodów, bo wymieniam.... ale parę postów wyżej przytoczyłem kilka faktycznych przykładów świadczących na niekorzyść tezy o prawdziwości tego całego marketingu.
Kolejnym, który pominąłem, może być polonez robiący równo 5tkm (w większości po szutrze) każdego miesiąca i jeżdzący przez 3 czy 4 lata bez wymiany, a jedynie na dolewkach.
Tu już nikt nie zarzuci, że to wybitna marka jak MB przytaczane wcześniej.
Aha, polonez rocznik 96, żyje do dziś
Jak go wyciągnę w końcu z garażu, który zagraca, to może nawet odpali i będę mógł pokazać :)
I co ciekawe, mnóstwo rzeczy w tym aucie się wysypało. Amortyzatory, alternator, rozrusznik, sprężyny, wahacze, tylny most, tłumik. Większość po kilka razy :rotfl:
Urwały się wszystkie rączki od otwierania masek, popsuły zamki w większości drzwi
Ale motor, tak jak chodził, tak chodzi

No i jeszcze taka refleksja
Przypomina mi to wszystko trochę kwestie szpeju w alpinizmie.
Powszechnie uznaje się, że jak jakiś gadżet metalowy (najczęściej aluminiowy) typu karabinek, rolka, ósemka spadnie z wysokości już kilku metrów na skałę, to nie wolno go używać, bo powstają na nim mikropęknięcia.
99.9% ludzi wspinających, przestrzega tej zasady, twierdząc, że taki szpej może po prostu trzasnąć potem.
Tymczasem każdy taki gadżet ma na sobie wybite dane podające wytrzymałość i inf o ateście. Te dane są na nim wybijane taką jebitną prasą, czyli uderzeniem twardej pieczęci
Wtedy nie powstają mikropęknięcia?

podobny zabobon może dotyczyć oleju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 09:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
qqiz napisał(a):
--==Mały==-- napisał(a):
uot;]Ciekawe czemu w M3 padają panewki od starego oleju?
Wszystkie przypadki jakie znam to albo stary olej albo zimny motor.


A w jaki sposób postawiłeś taką diagnozę? Jakiś dowód, czy może raczej widzimisię?



W taki sposób,że znam 5 przypadków padnięcia panewek w E36 M3
2sztuki E36 M3 katowane zaraz po kupnie na starym oleju jedna na oleju po przebiegu 20tyś po jeździe na torze. 4 sztuka została wysoko kręcona na zimnym motorze.
w 5 sztuce winny byl akurat kawałek gumowej uszczelki czy siliconu który zapchal jeden ze smoków w pompie oleju.
Jak wiesz jak działa silnik i panewki sam sobie odpowiesz czemu mogły paść przez stary olej.

Zresztą pierd%^&* o chopinie każdy płyn eksploatacyjny się zużywa.
Stary płyn hamulcowy też szybciej się gotuje od świeżo wlanego.
W moim starym 325 na nowym oleju po odpaleniu z rana popychacze cykaly 2-3 sekundy na starym po 15tyś było je słychać z pół minuty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 10:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
--==Mały==-- napisał(a):
qqiz napisał(a):
--==Mały==-- napisał(a):
uot;]Ciekawe czemu w M3 padają panewki od starego oleju?
Wszystkie przypadki jakie znam to albo stary olej albo zimny motor.


A w jaki sposób postawiłeś taką diagnozę? Jakiś dowód, czy może raczej widzimisię?



W taki sposób,że znam 5 przypadków padnięcia panewek w E36 M3


Przyznaję, jest jakaś próba, ale nie dowodzi prawdziwości tezy o winie oleju

--==Mały==-- napisał(a):
2sztuki E36 M3 katowane zaraz po kupnie na starym oleju jedna na oleju po przebiegu 20tyś po jeździe na torze.


To nadal nie są dowody, a jedynie poszlaki i hipotezy
Po czym wnosisz, ze to akurat wina oleju, a nie np. zuzycia czy wady jakichs mechanizmów?

--==Mały==-- napisał(a):
Jak wiesz jak działa silnik i panewki sam sobie odpowiesz czemu mogły paść przez stary olej.


No spokojnie, wiem jak działa silnik i mogę stwierdzić, że przy braku smarowania lub smarowaniu niedostatecznym wystąpi zbyt duże tarcie i awaria silnika.
Nie wiem tylko jak udowodnić, że stary olej faktycznie źle smaruje.
Ty znasz jakąś metodę udowodnienia?

--==Mały==-- napisał(a):
Zresztą pierd%^&* o chopinie każdy płyn eksploatacyjny się zużywa.
Stary płyn hamulcowy też szybciej się gotuje od świeżo wlanego.
W moim starym 325 na nowym oleju po odpaleniu z rana popychacze cykaly 2-3 sekundy na starym po 15tyś było je słychać z pół minuty.


Płyn hamulcowy to substancja higroskopijna, więc dość szybko ulega rozcieńczeniu łapiąc wodę. Szybsze gotowanie starego płynu, jak to nazwałeś, jest właśnie dowodem na jego niesprawność.
Pytam o dowód na słabsze smarowanie przez stary olej.
Stukanie popychaczy dłuższe wcale o tym nie świadczy.
Moto doktor tez jest dobry? Po jego wlaniu do m40 popychacze zamiast minuty po opdaleniu cykaly 5 sekund.
Czy to jest dowód na zbawienność motodoktora dla silnika??

No i nikt nie twierdzi, ze wlasciwosci oleju po wlaniu nie ulegaja zmianie. Cytowany pan z castrola stwierdził, ze te zmiany są korzystne i zapewniają dobre smarowanie.

No i pozostaje jeszcze kwestia tych pseudo zalecen producentów auta i olejów.
Które są słuszne i dlaczego?
A może jedne i drugie? :rotfl: Co byłoby już poszlaką na korzyść tez pana z castrola :)

Poza tym, naprzeciw Twoim przykładom padniętych m3, wytaczam konkretne przykłady niezmieniania oleju, z czego nic złego nie wynikło.
Wykazuję w ten sposób nieprawdziwość stwierdzenia: niewymienianie oleju w terminie zawsze doprowadza do awarii silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 10:34 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
qqiz, to może zrób test na swoim aucie :chytry: ciekawi jesteśmy efektu :] Że przykłady małego to poszlaki to napisałeś, więc jeśli uważasz, że niezmienianie oleju bez konsekwencji dla silnika jest pewniakiem to rób test :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 10:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Sylwek_ch napisał(a):
qqiz, to może zrób test na swoim aucie :chytry: ciekawi jesteśmy efektu :] Że przykłady małego to poszlaki to napisałeś, więc jeśli uważasz, że niezmienianie oleju bez konsekwencji dla silnika jest pewniakiem to rób test :ok:


Źle się wyraziłeś. To nie ja uważam, że są to poszlaki.
To po prostu są poszlaki. Obiektywnie można to stwierdzić.

Nigdzie nie stwierdziłem, że niezmienianie oleju bez konsekwencji jest pewniakiem.

Przytoczyłem przykład poloneza, który jeszcze zalega w garażu.
Jak ktoś zechce do niego tankować i jeździć, to chętnie oddam go gratis do takiego testu :)

Ma już grubo ponad 300tkm, z czego, tak jak pisałem, około 200tkm bez wymiany.

Poza tym argument ad personam, którego użyłeś, nie wnosi wiele do dyskusji:/
Ja po prostu pytam, czy ktoś ma dowód na zgubne skutki jazdy na starym oleju.
Może jest jakiś spec, który zrobił jakąś analizę właściwości smarujących.
Może ktoś zna wyniki takich badań.
Pisanie, że jeden czy drugi samochód zatarł panewki, to tylko jakieś przypuszczenia. Wszyscy dobrze wiemy, że autorytatywne stwierdzenie, iż była to wina oleju jest wierutną bzdurą i nadużyciem.


:)


Ostatnio edytowano 7 kwietnia 2009, 10:52 przez qqiz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 10:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
No przecież napisał że ma takie auto. A panewki w M3 to akurat powszechnie wiadomo że standard i wada silników S50. Ktoś kiedyś pisał że zmianiał na nowe i były inne niż to co siedziało oryginalnie - miały dodatkowe smarowanie.
Poza tym już abstrahując od niewymieniania w ogóle - jak wytłumaczyć bardzo duże rozbieżności w zalecanych lepkościach i interwałach wymiany?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 11:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
TomekB napisał(a):
jak wytłumaczyć bardzo duże rozbieżności w zalecanych lepkościach i interwałach wymiany?


Konstrukcją silnika.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 11:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Mi też się nie chce wierzyć w to że same dolewki wystarczą a popieram to obserwacjami na samochodzie którym robię dużo km czyli nie śmiertelnym Astronie G 1.6 16v :) Na początku był zalany 5w40 i wymiana co 15000km po jakiś 100tyś km można już było zauważyć nagar który zaczyna się zbierać pod deklem zaworów więc olej zaczął być zmieniany co 10000 i silnik jest w tej chwili czyściutki. Druga sprawa to taka że jeździ już od jakiś 50 tyś na oleju 10W40 i za każdym razem jest tak że przez 8tyś km silnik nie bierze w ogóle oleju a pomiędzy 8-10tyś km dolewam nagle litr i trzeba stale kontrolować bagnet :zdziwko: I sądzę że jest to właśnie spowodowane zużyciem oleju.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 11:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Kyokushin napisał(a):
TomekB napisał(a):
jak wytłumaczyć bardzo duże rozbieżności w zalecanych lepkościach i interwałach wymiany?


Konstrukcją silnika.


Chyba nie czytałeś uważnie:

TomekB napisał(a):
W sumie to sprawa jest ciekawa, w instrukcji mojego samochodu jako optymalny na nasze warunki olej podany jest 15W40 a wszyscy obecnie polecają 0W30.
Podobnie terminy wymiany, trzymam się tych 10tyś km ale wg samego auta jest to mniej więcej połowa przebiegu.


TomekB napisał(a):
Wg zaleceń producenta samochodu powinienem jeździć na 5W20 zimą i 15W40 latem.
Tym czasem każdy producent oleju zaleca 0W30. Podobnie z okresami wymiany.


Chodzi o różne zalecenia dla tego samego silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 12:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
jiGsaw napisał(a):
Borsuk napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
O ile wiem to teraz silniki wychodzą już dotarte i można od razu pełen październik... no jak się nagrzeje rzecz jasna :hyhy:


oczywiste to jest że jak sobie dotrzesz to tak ten samochod bedzie jeździł ... w tych samych modelach aut od nowości jak było butowane to nie dość że samochod wiecej palił to jeszcze gorzej jechał :) ... także moje zdanie jest takie że miedzy bajki mozna takie wypowiedzi wsadzić :)


Tak nam mówili 2x jak kupowaliśmy nowe auto z salonu.


nie wysnułem swoich teorii na podstawie tego co kto mówi w salonie :)

docierałem w przeciagu 4 lat około 10 nowych samochodow :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: :-)
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 12:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2703
Lokalizacja: SK/WD
Moje BMW: e34, e36
Obrazek

..i tyle :)

_________________
Strefa PMS.
Flashing Lights - czyli WOOOOO!! wg angry Agry
Ilu rozczarowań bym uniknęła, gdy mężczyzna miał w wyposażeniu na czole tabliczkę znamionową!
Temu co pisze, a nie ma dowodów - papier przyjął wszystko - reszta wkrótce.
Prawda jest jak d... każdy ma swoją....[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 12:38 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1241
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: E36 318i
Kod silnika: M40B18
Niedawno wymieniłem po ponad 22 tyś.km, a jak miałem Łade kiedyś to w ogóle nie wymieniałem, tylko dolewałem. :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 16:05 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
tak tylko jaki sens jest porównywać silnik od poloneza do np S50 ??? :zdziwko:



a zużyty olej ma przecież mniejszą lepkość

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 19:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
qqiz napisał(a):
Frank napisał(a):
nie wnikam w filozofie, trzymam sie zalecen producenta :)


producenta czego? :rotfl:
Samochodu, czy oleju?
I kto z tych 2 ma rację?


a jak myslisz , producenta czego ? mam Ci pisac duzymi literami ? Chyba logiczne jest ,ze skoro napisałem wyżej, iz zmieniam olej , gdy na wyswietlaczu mam zółtą lampkę inspekcji, to trzymam sie zalecen producenta samochodu, odnosnie interwałów wymian.

NIe wiem jakim cudem internetowi filozofowie mieliby wiedziec lepiej od BMW, co ile wymieniac olej w silnikach tej marki. BMW robi te silniki, przeprowadza mase testow...
Tak na moje oko, to chyba wiedzą o tych silnikach ciut wiecej niz inni ...

w BMW TIS jest jak wół napisane- olej wymieniac wg wskazan , stosowac tylko oleje za aprobatą BMW dotyczącą danego silnika.

I mi to wystarczy.

Ciekawi mnie jedna rzecz- jak BMW wprowadziło oleje LIFETIME do skrzyn i mostow, to zaraz sie wszyscy rzucili,ze to bujda i trzeba wymieniac koniecznie...

Teraz dochodzimy do punktu - " bmw kaze wymieniac , a moze lepiej nie wymieniac "

okazuje sie,ze zalecenia producenta to czysta fikcja a wszyscy dookoła wiedza lepiej :))




TomekB napisał(a):
Wg zaleceń producenta samochodu powinienem jeździć na 5W20 zimą i 15W40 latem.
Tym czasem każdy producent oleju zaleca 0W30. Podobnie z okresami wymiany.


Ale wg zalecen kogo odnosnie czego ? W specyfikacjach np E32 z silnikiem M30 , są tzw oleje sezonowe, ale jest tez wzmianka o tym,ze jesli dostepne, moga byc stosowane oleje wielosezonowe np 10W-40 . W papierach od E39 540 mam jako zalecane oleje klasy 5W i 0W , z normą BMW Longlife lub wyższą ( np LL 98 )

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Ostatnio edytowano 7 kwietnia 2009, 19:21 przez Frank, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 19:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
qqiz napisał(a):
Nie wiem tylko jak udowodnić, że stary olej faktycznie źle smaruje.
Ty znasz jakąś metodę udowodnienia?


Przeciez to jest proste. Nurtuje kogos temat zuzywajacego sie oleju? Prosze bardzo - przejedz sobie 15tys km na oleju, sciagnij z pol litra i daj na uczelnie techniczą do przebadania, niech porownaja z nowym.

W bydgoszczy MZK zleca regularnie badania olejow na uczelni na ktorej studiowalem, celem wydluzenia okresów miedzy zmianami. Nie pamietam juz o ile ale duzo wiecej bylo mozna jezdzic na oleju zanim stracil wartosci uzytkowe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 19:24 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
qrax napisał(a):
qqiz napisał(a):
Nie wiem tylko jak udowodnić, że stary olej faktycznie źle smaruje.
Ty znasz jakąś metodę udowodnienia?


Przeciez to jest proste. Nurtuje kogos temat zuzywajacego sie oleju? Prosze bardzo - przejedz sobie 15tys km na oleju, sciagnij z pol litra i daj na uczelnie techniczą do przebadania, niech porownaja z nowym.

W bydgoszczy MZK zleca regularnie badania olejow na uczelni na ktorej studiowalem, celem wydluzenia okresów miedzy zmianami. Nie pamietam juz o ile ale duzo wiecej bylo mozna jezdzic na oleju zanim stracil wartosci uzytkowe.


qrax a znasz koszta takiego badania?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 19:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Kornelio napisał(a):
qrax a znasz koszta takiego badania?


coś na ząb dla prowadzącego zajęcia wystarczy ;)

Wszystko zalezy od czlowieka, ale w takiej sytuacji - kiedy to dla naszych prywatnych potrzeb tudzież ciekawosci, myśle ze 0,7 powinno wystarczyc :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL