BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 23:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 325 tds czy 320d przed liftem
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 18:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Witam, zawsze podobaly mi sie trojki z dieslami ale im blizej zakupu tym wiecej czytam i tym wiecej mam watpliwosci.

Szukalem malego auta z duzem (mocnym) dieslem, ktory nie bylby wrazliwy na paliwo watpliwej jakosci. e36 byla pierwsza kandydatka i jest bardzo atrakcyjna do puki nie dojdziemy do stosunkowo duzego spalania oraz sporych kosztow napraw. Ceny za modele w dobrym stanie zaczynaja sie od 10 tys, ale przegladajac allegro wiekszosc sprzedawanych tam aut odpycha juz po obejzeniu zdjec. Pseudotuningi, powypadkowa przeszlosc, zaniedbanie itp sa widoczne na pierwszy zut oka. Do tego nalezy dodac naprawe pompy i wymiane rozrzadu i cena za sprawne 325 tds staje sie juz malo atrakcyjna.
Ostatnio zaczalem sie przygladac 320d przed liftem czyli z silnikiem M47 i moca 136km. Ceny egzemplarzy zaczynaja sie juz od 20 tys, co przy cenie ewentualnych napraw tds-a wydaje sie byc dosyc atrakcyjna cena. Co prawda 4 gary, ale czytalem czyjas wypowiedz, ze chodzi to fajniej niz TDS.
O tadku wiem juz duzo, ale o M47 troche mniej. Podobno wersja przed liftem nie miala jeszcze CR, czy to znaczy ze ma ona "zwykle wtryskiwacze" oraz pompe rotacyjna technologiczne bliska silnikom TDS? Jak jest z kosztami utrzymania (glownie intereseje meni zawieszenie bo w mojej okolicy sa dziurawe drogi), co czesto pada i w jakich cenach mozna to dostac- pompa, wtryski, turbo itp? Czy ktos, kto przesiadl sie z e36 do e46 moze powiedziec cos o kosztach utrzymania (czy nie ma przepasci cenowej). Jak jest z wrazliwoscia na slabe paliwo. Wiem ze do TDSa ludzie lali rozne wynalazki, czy e46 jest w miare odporne na slabej jakosci paliwo (zdarza mi sie tankowac w roznych miejscach). Coraz powazniej zastanawiam sie nad e46, ale nie chcialbym kupic samochodu, na ktory nie bedzie mnie stac :P Tyle ze takie samo wrazenie odnosze czytajac o silniku tds :rotfl: Po prostu lubie jak wszystko dziala i nie wiedzi mi sie remont za 5 tys "na dzien dobry". Jesli bylo to nie znalazlem a szukalem sporo, ale jak ktos ma linki do ciekawych postow to bardzo prosze :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 18:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
20k za 320d to okazja kończąca się pękniętą korbą. No i nie spełnia Twoich wymagań mocnego diesla.
Jakbym miał osobiście kupować diesla to 330d i zostawiłbym 5-8tyś w śwince na ewentualne naprawy.
Koszty poza silnikowe - nie ma porównania z E36, jest poprostu drożej za sprawą choćby nowszego zawieszenia.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 19:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
ded napisał(a):
ktory nie bylby wrazliwy na paliwo watpliwej jakosci.
wszystke silnk bmw diesla są bardzo czułe na paliwo ( może 2.4 stanowi wyjątek )
ded napisał(a):
Ceny egzemplarzy zaczynaja sie juz od 20 tys
to tak e36 za 5-6 tys czy złom
ded napisał(a):
(glownie intereseje meni zawieszenie bo w mojej okolicy sa dziurawe drogi
w tym modelu przykładowo masz przednie wachacze bez mozliwosci wymany samych końcówek czyli jak bedziesz miał luzy to wymieniasz cały wachacz

ded napisał(a):
chcialbym kupic samochodu, na ktory nie bedzie mnie stac
koszty napraw e46 sa dużo większe niż e36
ded napisał(a):
Szukalem malego auta z duzem (mocnym) dieslem
poszukaj dobrego zadbanego tds-a a końca roku , wirusa zaaplikuj i spełnisz swoje oczekiwania

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 19:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
kazio1919 napisał(a):
ded napisał(a):
ktory nie bylby wrazliwy na paliwo watpliwej jakosci.
wszystkie silniki bmw diesla są bardzo czułe na paliwo ( może 2.4 stanowi wyjątek )
ded napisał(a):
Ceny egzemplarzy zaczynaja sie juz od 20 tys
to tak e36 za 5-6 tys czy złom
ded napisał(a):
(glownie intereseje meni zawieszenie bo w mojej okolicy sa dziurawe drogi
w tym modelu masz przednie wachacze bez mozliwosci wymany samych końcówek czyli jak bedziesz miał luzy to wymieniasz cały wachacz

ded napisał(a):
chcialbym kupic samochodu, na ktory nie bedzie mnie stac
koszty napraw e46 sa dużo większe niż e36
ded napisał(a):
Szukalem malego auta z duzem (mocnym) dieslem
poszukaj dobrego zadbanego tds-a a końca roku , zaaplikuj wirusa i spełnisz swoje oczekiwania

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 20:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 132
Lokalizacja: Będzin
Moje BMW: 318d
Kod silnika: M47
Uważam, że jeśli liczysz się z kosztami, to poszukaj dobrze utrzymanego tdsa, po pierwsze cena zakupu zdecydowanie mniejsza.Po drugie chociaż 2.0d przed liftem jest na vp44 to i tak części oraz koszty ewentualnego remontu tego silnika byłyby większe.Miałem 2.5 tdsa i brzmienie jak na diesla zdecydowanie przyjemniejsze niż klekot 2.0d.Polecam zakup tdsa w automacie, silniki z reguły w tej wersji są mniej zmęczone, a jak trzeba przycisnąć to do dyspozycji masz tryb sportowy.Myślę że do żadnego z tych diesli nie powinieneś lać paliwa wątpliwej jakości, odbije się to potem w dynamice, nie mówiąc już o kosztach ewentualnej naprawy.

_________________
Moja obecna BMW 318d
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=408287#408287

A to moja poprzednie e34 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=6721


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 21:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
No wiec pewnie jednak zostane przy e36, tylko ze jak patrze po egzemplarzach w sedanie i z manualem, to serio sposrod tych kilkudziesieciu modeli nic nie przyciagnelo mojej uwagi... Podobno warto jechac do niemiec po auto, ale przy silniku 2,5 to chyba bede musial zaplacic jeszcze 18% od rynkowej wartosci a to juz sporo...
Za namowa mojego mechanika zaczalem ostatnio brac tez pod uwage A6 C4 z silnikiem 2.5 TDI 140KM R5 jako silniczek oszczedniejszy, mniej awaryjny i wytrzymalszy od TDSa. Co prawda BMW bardziej mi pasuje, ale za 15 tys juz sa fajne audianki i wygladaja na duzo bardziej zadbane niz BMW na allegro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 15:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
ded napisał(a):
zaczalem ostatnio brac tez pod uwage A6 C4 z silnikiem 2.5 TDI 140KM R5
:mur: :mur: :mur: :mur: dosadzłes koksu :cenzura:

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 15:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
ded napisał(a):
Za namowa mojego mechanika zaczalem ostatnio brac tez pod uwage A6 C4 z silnikiem 2.5 TDI 140KM R5 jako silniczek oszczedniejszy, mniej awaryjny i wytrzymalszy od TDSa.


Tutaj sie mylisz. Silnik 2.5 TDI w Audicach sa bardzo wadliwe.

_________________
Polska pisownia nie jest Âłatwa ale moÂżna sie jej Âłatwo nauczyĂŚ...


PomogÂłem pochwal!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 16:31 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
Kełysz napisał(a):
Tutaj sie mylisz. Silnik 2.5 TDI w Audicach sa bardzo wadliwe.


strasznie sa wadliwe ... szczegolnie te w polsce ktore maja 110 tys najechane :rotfl:

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 07:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Pewnie mowicie o V6... Padajace walki itp przyjemnosci. Mi chodzi o starszy silnik, 5 garow w rzedzie, znany z Volvo i LT-ka. Slyszalem ze byl bardzo udany szczegolnie w A6 C4, ktora jest autem topornym, ale solidnym. Na forum audi czytalem, ze ludzie potrafia zrobic na tym silniku bardzo duze przebiegi (do miliona)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 13:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: WrocÂław
Hejka. 2,5TDi w wersji R5 czyli 5 cylindrow najlepszy diesel jaki wyszedl audi, niezniszczalny jezdzi na wszystkim, a v6 podobno toche cieknie olejem:)ale roznie to bywa jakby wszyscy wlasciciele wymieniali olej po 10-12tys te silniki po 500tys robia.... ale to tak w kazdym aucie jak smarujesz to tak pojezdzisz:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 14:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 364
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
grzechutrz napisał(a):
s te silniki po 500tys robia....

Taki przebieg to chyba po zerowaniu licznika z 300 tyś do 100 tyś w Niemczech plus te polskie 500 tyś.
Diesel 500 tyś wytrzyma nawet przy dość "intensywnym traktowaniu", a 300tyś to jeszcze nówka sztuka :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL