BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 07:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Strzelił rozrząd, co zrobic?
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 17:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 82
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: e92
Kod silnika: n54
wczoraj kiedy odbierałem moje autko od lakiernika, wrzucam autko na luz i przegazowałem go przez 2 sekundy, i nagle autko zgasło i nie odpala.. rozebrałem silnik z góry sciagam pokrywe a tu łańcuszka brak:-(( niedawno pytałem mechaników czy wymieniac łancuszek a oni twierdzili że nie trzeba, sam go też nie słyszałem , więc troche mnie to dziwi.. we wtorek musze z tym skoczyc do ma-bo jak załatwie lawete i zobaczymy co mi powiedza, nie orietuje sie ktoś czy opłaca sie z tym robic czy co?? czy juz po silniku?? może ktoś pomoże??

_________________
B---M---W


Ostatnio edytowano 11 kwietnia 2009, 17:57 przez lidzio7, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 17:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
bez paniki zerwany łańcuch o niczym nie świadczy napewno nie o tym ze silnik skończony aczkolewiek zastanawiam się dlaczego się zerwał ????? czy coś niee było kombinaowane ?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 20:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 777
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46 Sedan 5.0 v8
:zdegustowany: to tylko lancuch wystarczy go zmienic a przy okazji jak masz troche grosza to zrob caly rozrzad glowice tez a lancuszek mogl miec jaka wade lub ten twoj lakiernik co nie wykluczone mogl dac dobrze w kosc twojej be-emce tak tez sie zdarza :zdziwko: :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 20:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
dawidzio2233 napisał(a):
:zdegustowany: to tylko lancuch wystarczy go zmienic a przy okazji jak masz troche grosza to zrob caly rozrzad glowice tez a lancuszek mogl miec jaka wade lub ten twoj lakiernik co nie wykluczone mogl dac dobrze w kosc twojej be-emce tak tez sie zdarza :zdziwko: :zdziwko:


Człowieku jak nie masz pojęcia to się nie udzielaj w takich tematach.


Jak się zerwał rozrząd to zawory się spotkały z tłokami czyli czeka cię gruby remont, kupienie drugiego silnika to prostsze rozwiązanie.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 20:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
dawidzio2233 napisał(a):
:zdegustowany: to tylko lancuch wystarczy go zmienic a przy okazji jak masz troche grosza to zrob caly rozrzad glowice tez a lancuszek mogl miec jaka wade lub ten twoj lakiernik co nie wykluczone mogl dac dobrze w kosc twojej be-emce tak tez sie zdarza :zdziwko: :zdziwko:
widziałeś głowicę szczególnie zawory po zerwaniu łańcucha ? zastanów się :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 21:30 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 45
Posty: 741
Taaaa,wystarczy tylko założyć nowy łańcuszek :rotfl: :rotfl: :rotfl: Ja :wsciekly: jaka porada :zdziwko: Chłopie tak jak pisze Bobby,lepiej kupić drugi silnik,będzie prościej,taniej i szybciej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2009, 22:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 82
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: e92
Kod silnika: n54
chciałem zobaczyc jak to tam wszytsko wygląda ale tylko udało mi sie sciagnac pokrywe i zobaczyc że nie ma łancuszka bo żeby wymontowac głowice to nie mam takich klucz, w moim pospolitym garazu... a co do nowego silnika to bedzie trzeba liczyc z 2tys przynajmniej a nie wiem ile bedzie kosztowała naprawa tego.... byle tam za bardzo nie było porozwalane bo sie chyba załamie :-(

_________________
B---M---W


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 05:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
najpierw wyceń straty jeżeli masz silnik który dobrze chodził nie brał oleju i miał kompresje to napraw głowice zawory rozrząd przyglądnij się napinaczowi i łyżwom prowadzącym łańcuch bo silnik jaki kupisz używany nie wiesz czy bedzie dobry wiec wyceń straty sprawdź ceny czesci nie musisz kupować orginałów można to zrobić na zamiennikach łacznie z uszczelką pod głowicą tylko tak ja napisałem wcześniej dlaczego zerwał się łańcuch ????? co mogło byc przyczyną ????? może nie zadziałał napinacz jak autko stało nie palone chwile


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 09:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Dlaczego BMW robi silniki kolizyjne?? ciekawe hmmm
myślałem że w dzisiejszych czasach się już z tym problemem uporali konstruktorzy silników
W nowych autach BMW również robi kolizyjne rozrządy czy to już tylko przeszłość ?
Teraz rozumiem czemu mamy łańcuchy rozrządu a nie jakieś paseczki ;)
Trochę mnie ten post przeraził :( Jak mogę sprawdzić czy z moimi łańcuszkami wszystko ok? Może profilaktyczna wymiana? A napinacze, ślizgi czy co tam jeszcze siedzi? Jakie są koszta takiej wymainy ? Obie R6 b20 mam około 170 000 km może warto jak myślicie??

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 10:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 82
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: e92
Kod silnika: n54
najlepsze jest to że ostatni jak byłem u mechaników żeby sie umówic na wymiane pasków od alternatora i klimy to sie pyatłem czy trzeba wymienic ten łańcuch to mi powiedzieli że nie trzeba bo go nawet jescze nie słychac.. a tu lipa

_________________
B---M---W


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 10:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 82
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: e34
Kod silnika: M30B35
Lancuch i łancuch po pierwsze przynajmniej mnie niema nic wiecznego.Ze go ni slychac nie znaczy ze nic sie niedzieje.moze zawsze np napinacz pierdol... niewiem moze zabek sie ujeba.. nie koniecznie musi byc wina lancuszka "BO GO NIE SLYCHAC" nie zawsze przed sraniem trzeba baka puscic zeby wiedziec ze trzba juz isc do kibla :P

_________________
MOJA BETONIARA :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 11:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
STREETMANis napisał(a):
nie zawsze przed sraniem trzeba baka puscic zeby wiedziec ze trzba juz isc do kibla :P
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Dokladnie ocen straty i koszty jakie poniesiesz przy naprawie, jesli jednak beda za duze lepiej kupic caly silnik, a ten zawsze jakos odrobic na czesciach,

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 11:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E38 740iA [m62]
STREETMANis napisał(a):
Lancuch i łancuch po pierwsze przynajmniej mnie niema nic wiecznego....

I teraz co poniektórzy dowiedzieli się, że łańcuch też może pęknąć jak pasek. Nieraz słyszałem opinie "kupiłem bmw, a więc odchodzą mi koszty wymiany rozrządu bo tam jest łańcuch". Na forum wyczytałem, że trwałość łańcucha jest równa trwałości napinacza około 250 – 300 tys. km przebiegu - jak widać nie zawsze ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 14:39 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 82
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: e92
Kod silnika: n54
a powie mi ktoś ile mniej więcj by wyszło jak bym chciał teraz tam wrzucic np. 2.5 i co bym potrzebował oprócz silnika??

_________________
B---M---W


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, 12:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 82
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: e34
Kod silnika: M30B35
przede wszystkim to dobry grzebek zeby nie spierdzielil niczego

_________________
MOJA BETONIARA :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, 12:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E38 740iA [m62]
Przy swapie silnika trzeba wymienić kompa, półosie, most i sprzęgło. Na częściach z 2.0, auto też pojedzie, ale przy większych szaleństwach uwalisz np. most czy półosie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, 18:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 82
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: e92
Kod silnika: n54
jak za swapa na 2.5 wyszło by mnie ok 2 klocki to bym nawet nie zastanawiał.. ale zobaczymy jutro albo pojutrze musze to jakos zaciągnąc do mechanika..

_________________
B---M---W


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, 19:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
lidzio7, czytajacv twoją nie miłą przygodeprzypomniało mi się ze czytałem ostatnio o swapie z 2,0 na 2,5 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... c&start=80 napisz do tego kolegi to przynajmniej ci zrboi zarys co i jak - wie najlepiej bo sam przechodził przez to. Lepsze to niż wróżenie z z fusów.
ogólnie przykra sprawa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 82
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: e92
Kod silnika: n54
no i jednak po silniku totalna zagłada na głowicy, i zaworach.. mechanik powiedział mi ze z 2 tys trzeba liczyc... więc zaczynam szuka nowego silnika... mam tylko pytanko jak by kto pomógł czy moge wrzucic silnik który był w innym samochodzie z automatyczn. skrzynią do mnie do manualnej?? bo mam na oku jeden silnik z małym przebiegiem z angi z skrzynią automat..

_________________
B---M---W


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 19:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Ależ oczywiście że tak najlepiej z automatu w miarę oszczędzany silnik .jeśli taki sam to nie miej żadnych obiekcji będzie :ok: pamiętaj jedynie żeby w wał korbowy od strony skrzyni włożyc łożysko podpierające wałek sprzęgłowy skrzyni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL