BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 09:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] niepokojący dzwięk przy uruchamianiu e36 M50....
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 21:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Moje BMW: x3
Kod silnika: M57d30
WITAM koledzy..... :)

Jak odpalam moje e36 coupe (2.0 M50) wydostaję się dziwny odgłos,
taka głośna praca silnika, po czym ustaje, dzieję się to jak np. Bunia jest nieodpalana ze 2 dni......
rozrusznik jest dobry, nie wiem co może być tego przyczyną??? Może miał ktoś z Was podobny problem ?

POZDRAWIAM :)

_________________
Pozdrawiam
Hubert


Ostatnio edytowano 12 kwietnia 2009, 22:49 przez Roni, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 22:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
moze poprostu olej ci scieka z hydroregulatorów i wytwarza sie luz i dlatego tak wtedy hałasuje.Jak minie jakas minuta to napełnianiaja sie znowu olejem i luz na zaworach sie kasuje ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 23:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: ElblÂąg
witam najprawdopodobniej jest to problem z hydropopychaczami jak napisał wyzej kolega .Mozesz usunac problem w 2 rozne sposoby pierwszy mniej ofensywny zmiana oleju na gestrzy niz dotychczas a 2 to wymiana samych hydropopychaczy z tym ze jesli wymienisz olej i stuki nie ucichna powinny bynajmniej na jakis czas ucichnac jak tak sie nie stanie to wtedy wymiana ale zanim zaczniesz grzebac to niech posłucha tego mechanik jesli jest kompetentny to jak bedziesz podjezdzal pod warsztat to bedzie wiedzial o co kaman hydro popychacze wymienia sie dopiero jak je słychac na rozgrzanym silniku jesli problem zostawisz w pozniejszym czasie mozesz rowniez miec do roboty walek rozrzadu ale to juz skrajnosc tej usterki pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, 08:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Moje BMW: x3
Kod silnika: M57d30
Cytuj:
moze poprostu olej ci scieka z hydroregulatorów i wytwarza sie luz i dlatego tak wtedy hałasuje.Jak minie jakas minuta to napełnianiaja sie znowu olejem i luz na zaworach sie kasuje ;)


po uruchomieniu ten podwyższony głos trwa ze 3 sek nie więcej....


Cytuj:
witam najprawdopodobniej jest to problem z hydropopychaczami jak napisał wyzej kolega .Mozesz usunac problem w 2 rozne sposoby pierwszy mniej ofensywny zmiana oleju na gestrzy niz dotychczas a 2 to wymiana samych hydropopychaczy z tym ze jesli wymienisz olej i stuki nie ucichna powinny bynajmniej na jakis czas ucichnac jak tak sie nie stanie to wtedy wymiana ale zanim zaczniesz grzebac to niech posłucha tego mechanik jesli jest kompetentny to jak bedziesz podjezdzal pod warsztat to bedzie wiedzial o co kaman hydro popychacze wymienia sie dopiero jak je słychac na rozgrzanym silniku jesli problem zostawisz w pozniejszym czasie mozesz rowniez miec do roboty walek rozrzadu ale to juz skrajnosc tej usterki pozdrawiam
[/quote]

Jak kupiłem Bunię to był ten właśnie problem....
natomiast wymieniłem wszystkie uszczelki ( w tym uszczelką pokrywy zaworów )
muszę zobaczyć z tym olejem, był zmieniany przez poprzedniego właściciela 2 miesiące temu, może warto będzi zmienić na gęstszy, teraz mam 10W40 SHELL HELIX,
drogie te hydropopchacze? i czy konieczna jest ich wymiana, nic się nie dzieje w prowadzeniu auta, rozumiem , że po jakimś czasie może wałek rozrządu paść jak napisał Marcin..... i tym się martwię.

dzięki za odp :)

_________________
Pozdrawiam
Hubert


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, 10:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: ElblÂąg
Witam wałem narazie sie nie martw jesli po 3 sekundach chodzi jak powinnien to ok narazie tylko olej zmien na gestrzy i słuchaj silnika bmw ma bardzo specyficzna prace silnika poezja piekny warkot dopiero przy stukach podczas gdy silnik jest ciepły reaguj zdjagnozowaniem ktory to jest hydropopychacz bo zadko kiedy siada wiecej niz 3 4 sztuki wienc na razie bez paniki pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Moje BMW: x3
Kod silnika: M57d30
OK dzieki za radę :) POZDRAWIAM

_________________
Pozdrawiam
Hubert


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, 23:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 78
Lokalizacja: Zamosc
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43B19
Witam, w mojej E 36 316i jest taki sam problem robi sie tak gdy temperaturka na zewnątrz spada do około kilku stopni. trwa to do 3 sekund i cichnie. Zaczeło sie tak robic po zmianie oleju właśnie na gęstrzy i według mnie w tym był błąd. przy niskich temperaturach olej gestnieje bardziej i za nim dopłynie do popychaczy to trwa to około 2-3 sekund. Na półsyntetku nie miałem tego problemu bo jest rzadszy i zanim silnik odpalił to olej był już wszedzie i odpalał cichutko nawet przy sporych mrozach. sprawdz na jaki oleju chodzi teraz czy jest to półsyntetyk czy mineralny.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 08:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: ElblÂąg
piotrek85-09 napisał(a):
Witam, w mojej E 36 316i jest taki sam problem robi sie tak gdy temperaturka na zewnątrz spada do około kilku stopni. trwa to do 3 sekund i cichnie. Zaczeło sie tak robic po zmianie oleju właśnie na gęstrzy i według mnie w tym był błąd. przy niskich temperaturach olej gestnieje bardziej i za nim dopłynie do popychaczy to trwa to około 2-3 sekund. Na półsyntetku nie miałem tego problemu bo jest rzadszy i zanim silnik odpalił to olej był już wszedzie i odpalał cichutko nawet przy sporych mrozach. sprawdz na jaki oleju chodzi teraz czy jest to półsyntetyk czy mineralny.
Pozdrawiam

Wszystko sie zgadza ale jeszcze nie słyszałem żeby ktoś zmieniał olej z pół syntetyka na syntetyk .Wogule jeśli chodzi o olej to jest to sprawa sprzeczna bo czym sie różni 5w30 castrol a 5w30 (kupa gnoju) tym ze jakość castrol jest nieosiągalna dla tego gorszego stuki w twoim autku są dlatego ze najprawdopodobniej oszczędzasz albo oszczędzał poprzedni wlosciciel i używał tanich oleji które marzly już przy -1.A tak wogule teraz zadaniem oleju jest uszczelnieniem ubytków w hydropopychaczach bo one nie powinny czekać na olej tylko mieć go wewnątrz. Przy dzisiejszej technologi oleju każdy nawet ten mineralny nie powinnien gestniec chyba że jest do traktora hehe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 22:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 78
Lokalizacja: Zamosc
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43B19
kasa1984 napisał(a):
piotrek85-09 napisał(a):
Witam, w mojej E 36 316i jest taki sam problem robi sie tak gdy temperaturka na zewnątrz spada do około kilku stopni. trwa to do 3 sekund i cichnie. Zaczeło sie tak robic po zmianie oleju właśnie na gęstrzy i według mnie w tym był błąd. przy niskich temperaturach olej gestnieje bardziej i za nim dopłynie do popychaczy to trwa to około 2-3 sekund. Na półsyntetku nie miałem tego problemu bo jest rzadszy i zanim silnik odpalił to olej był już wszedzie i odpalał cichutko nawet przy sporych mrozach. sprawdz na jaki oleju chodzi teraz czy jest to półsyntetyk czy mineralny.
Pozdrawiam

Wszystko sie zgadza ale jeszcze nie słyszałem żeby ktoś zmieniał olej z pół syntetyka na syntetyk .Wogule jeśli chodzi o olej to jest to sprawa sprzeczna bo czym sie różni 5w30 castrol a 5w30 (kupa gnoju) tym ze jakość castrol jest nieosiągalna dla tego gorszego stuki w twoim autku są dlatego ze najprawdopodobniej oszczędzasz albo oszczędzał poprzedni wlosciciel i używał tanich oleji które marzly już przy -1.A tak wogule teraz zadaniem oleju jest uszczelnieniem ubytków w hydropopychaczach bo one nie powinny czekać na olej tylko mieć go wewnątrz. Przy dzisiejszej technologi oleju każdy nawet ten mineralny nie powinnien gestniec chyba że jest do traktora hehe


Poprzedni własciciel był niemcem wiec myśle ze nie oszczedzał na oleju. Ja zmieniłem olej z półsyntetyka (castrol) na mineralny i nie byle "kupe gnoju" tylko też na castrol i po tym zabiegu zaczeły sie takie stuki. Wiec przyczyna nasuwa się sama.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL