Witam ! Jak już niektórzy wiedzą, mam na imię Marcin mam 19 lat i mieszkam w Bolesławcu. Moje życie kręci się wokół motoryzacji, a głównie samochodów i motocykli. Od kiedy zawitałem na forum minęły już 2 lata, więc wypada wkońcu pochwalić się czterema kółkami

Powoli przymierzam się do rozstania z moja niunia, więc ta galeria będzie miała poniekąd charakter sprzedaży
Historia auta :
Bunie z przebiegiem ok 250 tys km, kupił mój przyjaciel, który ma obecnie E39 M5. Została ona przywieziona w pełnej serii i idealnym stanie ( na kołach ) z Luxemburga. Kolega miał ją jakieś pół roku. Zrobił ok 15-20 tys km. Potem, gdy się w niej zakochałem stałem się jej właścicielem
Stan :
Stan oceniam na BDB. Auto wielokrotnie sprawdzane. Oryginalny lakier i brak historii wypadkowej. Za granica jej właścicielem był wysoko postawiony urzędnik banku Benelux. Było to jego auto służbowe. Jak twierdził ok 65-70 % przebiugu zostało zrobione na autostradach w jedna lub 2 osoby. Widać to ( niestety ) po odpryskach na masce i idealnym stanie skórzanej tapicerki i dywaników, zwłaszcza tylniej. Koło zapasowe i lewarek nigdy nie użuwane. Narzędzia w sumie też wyglądają jak nowe i są kompletne

Wydech aż do czasu mojego majsterkowania, również oryginalny i przy tym cichy. Oczywiście każdy elektroniczny, czy też mechaniczny podzespół działa w 100%. Poprostu nie ma takiej opcji żeby coś nie działało

Poprzedni właściciel był na dogłębnym sprawdzaniu auta, i fachowcy stwierdzili, że silnik od środka wygląda jak nowy
Wyposażenie :
- skórzana tapicerka
- dziłający telefon
- dwustrefowa klimatyzacja
- szyberdach
- 8 poduszek powietrznych
- 4 x elektryczne szyby
- elektryczne lusterka
- samosciemniające sie lusterko wsteczne i 2 boczne
- dywaniki Velorus
- sensor deszczu
- ABS
- ASC
- apteczka
- 4 stojaki na napoje
- elektryczna roleta tylniej szyby
- zestaw audio buisness na 10 głośnikach ( CD )
- dwa podłokietniki
- schowki w przednich siedzeniach dla pasażerów z tyłu
- podgrzewane 3 stopniowo siedzenia
- tempomat
- zestaw głośno mówiacy do telefonu ( oryginalny )
- blokada tylnich szyb
- wielofunkcyjna kierownica
- regulacja kierownicy
- światła przeciwmgłowe tylnie i przednie
- komputer pokładowy
Przeróbki :
Teraz czas na to,czym auto rożni się w stosunku do serii i jest to moja zasługą

:
-Przednie klosze reflektórów zmienione na " poliftingowe "
-Tylnie lampy na diodach
-Felgi Rondell prżód 8,5" x 18 " opony 235/40/18 tył 10" x 18" opony RSC 255/35/18
-Spoiler na klapie ala ///M
-Gałka zmiany biegów ///M
-Chromowane nakładki na klamki już były
-Pedały i podstopnica ala ///M ( lecz sam przyznaję, ze poroniony pomysł

)
-Sprężyny Eibach SportLine przód -50mm tył - 35 mm
-Podkładki pod tablice ze stali nierdzewnej
-Końcówka wydechu ze stali nierdzewnej
-Hand made wydech. Do odsłuchu w filmiku
-Rozpórka przednich kielichów
-Chromowane obówdki zegarów
I to chyba tyle. Wizualnie już nie zamierzam nic robić. Oczywiście takie rzeczy jak : wydech, lampy przód i tył, sprężyny, oryginalne felgi 16" posiadam. Są schowane więc w ciągu jednego dnia można powrócic do kompletnej serii
Naprawy / Wymiany :
Oto części, elementy które zostały wymienione od kiedy nabyłem auto.
- Klocki i tarcze hamulcowe przód + tył
- 4 przewody hamulcowe
-Sportowy płyn hamulcowy
-Sprzęgło, przy przebiegu 297 tys ( poprzednie było oryginalne od nowości, pierwszy raż była rozkrecana i wyciągana skrzynia biegów)
-Uszczelka pod pokrywa zaworów
-Wszystkie paski klinowe
-Chłodnica
-Przednie oryginalne amortyzatory
-Filtr powietrza K&N
-Filtry klimy oleju i sam olej to wiadomo już kilka razy ( pełen syntetyk )
-Oryginalne przednie wycieraczki szyby
-Gumy stabilizatorów
-Około 2 lata temu właściciel w Luxemburgu wymienił katalizatory na nowe w serwisie BMW ( z reszta jak wszystko ) i jakies tam pierdoły. Rachunek z tego co pamiętam opiewa sumę ok 2000 euro.
-Przednie nadkola
Gumowe dywaniki na zimę do E39
-Palniki xenonów 8000K
I to chyba tyle
A więc dzisiaj znalazłem trochę czasu, i postanowiłem zrobić pierwsza sesje mojej E39. Niestety nie posiadam aparatu ani umiejętności, aby oddać piękno tego modelu serii 5. Ale uwierzcie mi starałem się jak mogłem

Oczywiście w miarę czasu bedzię przybywać nowych fotek. A to jakiś spocik. A to nocną sesję. A to z M5 lub gixxerem combo. Bede sie wysilał. Autka nie czyściłem specjalnie do fotek. Jestem strasznie pedantyczny jeżeli chodzi o motoryzacje więc niunia wygląda tak na codzień, a jazda ( oczywiście jako pasażer
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
wiąże się z przestrzeganiem wielu regół i zasad

Ale co zrobić coś za coś. Troche zaszalałem z ilościa, ale lepiej za dużo niż za mało

Postaram się ułożyć fotki chronologicznie do przeróbek. Aha dołączam filmik odnośnie mojego kome made wydechu, a na końcu jest filmik ze sprintu od 0 do 100 km/h. Bo V-max jest juz znany po fotkach
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
Jak widać dziś auto ma 301 500km, lecz zapewniam, że pomimo 11 lat nie brakuje mu klasy, wygody, prestiżu oraz wigoru. W moich oczach E60 nie ma nawet co stawać u boku E39. Ale o gustach się nie dyskutuje. Niedługo wybieram się z M5 na hamownie, więc zobaczymy ile koników uciekło

Oki kończe i pozdrawiam !
Oto rozkodowanie VIN-u :
Wyposażenie
Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia WBADM51000GS00947
Kod typu DM51
Typ 528I (EUR)
Typoszereg E E39 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M52/TU
Pojemność skokowa 2.80
Moc 142
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor ORIENTBLAU METALLIC (317)
Tapicerka STANDARDLEDER/BEIGE E36 SANDBEIGE E (N6SN)
Data prod. 1998-10-16
Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic
S261A SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.
S280A LT/ALY WHEELS SPOKE STYLING Obr. BMW, st. le. styl. spr.
S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa
S358A CLIMATE COMFORT WINDSCREEN Szyba frontowa klimatyzacji komfort
S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S415A SUNBLIND FOR REAR WINDOW Roleta przeciwsłoneczna tylna
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE Wew. lust. wst. z automatyką przyciemn.
S438A WOOD TRIM Wersja z drewna szlachetnego
S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących
S488A LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S500A HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Automatyczna klimatyzacja
S536A AUXILIARY HEATING Ogrzewanie na postoju
S540A CRUISE CONTROL Regulacja prędkości
S555A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem
S629A CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT Tel. sam. sieci D z czytn. kart z przod.
S666A RADIO BMW BUSINESS CD Radio BMW Business CD RDS
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi po niemiecku
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.
Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S520A FOGLIGHTS Reflektor przeciwmgłowy
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów
Information
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni
FOTKI :
A OTO FILM
BMW E39 528i