BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 18:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Taaak... Już kolejny raz czytam o chpiach "superchips" które sprzedaje Bagor i ciągle się nie można żadnego wykresu doczekać z przed i po...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 18:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Ten Bagor i Reversed to te same osoby?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 19:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
TomekB napisał(a):
Ten Bagor i Reversed to te same osoby?


Niee, to zażarcie zwalczająca się konkurencja :) Ale po chipach Reserved`a przynajmniej były jakieś wykresy.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 19:46 
U mnie na wydziale robili testy na hamowni itd. właśnie takiego badziewia, tych kosteczek.

Okazało się, że faktycznie był przyrost, nie pamiętam jaki to był, ale wolnossący silnik benzynowy z początku lat 90.

W tego typu silnikach w ogóle nie ma pojęcia "mapy" takie coś to można mówić w silnikach, które są mniej więcej 10 lat na rynku, w tych starych motronicach jest zupełnie inaczej rozwiązane jak dzisiaj. Kosteczki przekłamywały czujniki takie i takie dając większą dawkę paliwa, która nie spalała się dobrze i emisja 3x spalin i wzrost parę %. Więcej wniosków nie mam, musiałbym tą pracę mieć przed oczami :dobani:

a "odczucia, ze jest lepiej" i brak wykresów... też nie ma co komentować.

Chip to towar, który musi się sprzedać, więc zawsze będzie pisanie "nic nie uszkodzi, da mocy" itd. a takie łatwe to nie jest panowie i tyle. Tanim kosztem Ameryki nie zawojujemy.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 19:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Halo halo, pierwszy Motronic to BMW E23 i takie info podaje BOSCH:

The heart of the Motronic system is an electronic control unit consisting of a microprocessor and a memory. The memory contains a work program with data for determining the injection amount and the moment of ignition.
...
By comparing the program data, the processor calculates the individual requirements for the next injection and ignition operation.
...
For the part-system "ignition" alone, the program data memory stores 4,096 different possible individual moments of ignition.

Co innego jak nie mapę to opisuje?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 20:30 
tak, ale w starszych silnikach to jest inaczej rozwiązane jak dziś, inaczej to działa, nie wiem dokładnie jak, więc nie chcę czarować, ale na 100% ten tuning to nie to samo co teraz się mówi o mapach.

No ale dzięki chłopaki, mam temat na pracę :viva:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 20:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Fryderyk napisał(a):
No ale dzięki chłopaki, mam temat na pracę :viva:


Jakby co to mam na półce "How to Tune and Modify Engine Management Systems" Hartmana ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 20:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 78
Lokalizacja: Zamosc
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43B19
a oto link do super czipa +47KM :rotfl:


Ostatnio edytowano 15 kwietnia 2009, 20:43 przez piotrek85-09, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 20:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 78
Lokalizacja: Zamosc
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43B19
http://moto.allegro.pl/item604886910_ch ... honda.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 01:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
piotrek85-09 napisał(a):
http://moto.allegro.pl/item604886910_chip_tuning_47km_vw_audi_bmw_fiat_ford_opel_honda.html


:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :wstyd:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 10:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: MiĂąsk Mazowiecki
A jak wygląda chiptuning w BMW e39 525tds touring? Jak kupiłem od znajomego to polecał mi chipa za 500 zł !!! Mówił, że moc wzrośnie a spalanie będzie mniejsze!!! Czy to jest możliwe?

_________________
Szoszo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 10:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
po to jest chip, aby moc wzrosła :] a co za tym idzie zaczniesz z niej zapewne częściej korzystać a to prowadzi do zwiększenia spalania. Wszystko pozostanie w normie jeśli nie zmienisz jakoś drastycznie swojego stylu jazdy.
Moja pali teraz (po naprawie) 8,9 w mieście, a przed naprawą paliła 9,2 a róznica mocy była znaczna (przed 160KM a teraz 215KM)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 10:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 238
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: 316i E36
Kod silnika: M43
Według mnie jak ktoś chce rzeczywiście mieć podniesioną moc w samochodzie, która będzie udokumentowana hamownią to powinien jechać do profesjonalnego warsztatu w którym się ludzie zajmują takimi przeróbkami i dają na nie gwarancje, tam się też człowiekowi trochę rozjaśni że to wcale nie jest taka prosta i tania sprawa... A jak mają być efekty to niestety ale trzeba bulić flotę :)
http://moto.allegro.pl/it...opel_honda.html a co do tej aukcji, to bez komentarza :wstyd:
a jak tak komuś rzeczywiście brakuje mocy mając silnik 2,8 bądź 2,5 to niech się przesiądzie na tydzień do 1,6 moment głupota przejdzie :hyhy:
ps.niech ktoś skasuje mój post wyżej bo niechcący kliknąłem :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 15:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Własnie jestem po zamontowaniu chipu od Bagora i powiem ze za tą cene nie dostaniecie niz lepszego do wolnossacej benzyny.
Samochód teraz o wiele lepiej sie wkreca na obroty.Ciągnie juz o 2000tys ze az miło.2 bieg i 3 bieg to czysta frajda :) .Spalanie takie samo jak wczesniej ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 16:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
pszczolek napisał(a):
Własnie jestem po zamontowaniu chipu od Bagora i powiem ze za tą cene nie dostaniecie niz lepszego do wolnossacej benzyny.
Samochód teraz o wiele lepiej sie wkreca na obroty.Ciągnie juz o 2000tys ze az miło.2 bieg i 3 bieg to czysta frajda :) .Spalanie takie samo jak wczesniej ;)


a sprawdzałeś bunie na hamowni ?? masz filmiki z przyspieszeń przed i po ??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 16:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Własnie nie mam teraz czasu podjechac na hamownie do Mastersa.
Zrobie filmik jakos w tygodniu bo dostałem 2 mapy i jeszcze chcialem sprawdzic ten drugi chip.
Uwazam ze naprawde oplacało sie wydac te pieniadze i to nie jest zaden efekt placebo jak niektorzy mysla...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 01:58 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Dobra stary dawaj filmik bo moze sam kupie :hyhy: :wstyd: :chytry:

_________________
Było mx-5 NA ,e36 325i szpera , e36 323ci.
Będzie jakaś beemka jeszcze nie wiem jaka ale to trochę potrwa...może e90 kombi?
Podziękowania dla Marko84s który o moją beemkę dbał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 06:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
teraz bedzie z tym lipa bo samochod sprzedałem..
Ale smiało moge tego chipa polecic ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 23:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
W silnikach benzynowych profesjonalny chip-tuning, nie powodujacy zwiekszenia spalania daje do 5% mocy silnika, w dieslu do 30% przy tym samym koszcie ok. 1450zl w dobrej firmie z wykresami na hamowni. Opłacalnosc chipowania benzyny do wlasnej oceny.

Matima po chipowaniu auto pali tyle samo lub mniej przy zachowaniu dotychczasowego stylu jazdy. Jednoczesnie zachowujac ten sam styl jazdy, dysponujac wieksza moca i momentem auto jezdzi dynamiczniej ale pedal cisniesz tak samo, auto latiwej sie rozpedza i utrzymuje predkosc wiec spalanie nie wzrasta. Jak nie masz chipa i chcesz poszalec to tez ci wzrosnie spalanie, wiec to ze ktos zacznie pilowac na chipie lub bez nie ma znaczenia.

Pozdrawiam

_________________
|------------------------------------------------------------------------------|
Moje 3er ==> viewtopic.php?f=6&t=72749&p=788209#p788209
|------------------------------------------------------------------------------|

<Croniss>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 09:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 268
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Garaż: Było E36 318i M43b18, E39 520i M52b20
Jest E46 320d M47N
Hehe temat "chipa" przerabiałem w swoim golfie 3 1.9 TDI i mogę potwierdzić, że na diesla to działa rewelacyjnie. Zamiast wydawać kilkaset zł na chipy z allegro założyłem opornik za 15gr i do tego włącznik więc używam kiedy chce (szybki start - bardzo rzadko lub wyprzedzanie - częściej). Na forum golfa jest ten temat obszernie opisany wraz z wykresami z hamowni i średnio te oporniki dają 15-20 KM więcej (odczuwalne na plecach i zauważalne paląc gumy ze startu na drugim biegu).
Jeśli chodzi o BMW i moją 318i to kupiłem to auto bo mi się podoba i jeździ się rewelacyjnie, a jak chcę poszaleć to siadam w golfa :D
Nie rozumiem ludzi którzy kupują silniki 1.6 czy 1.8 i próbują robić rakietę. Też jestem zdania, że jak komuś mało 1.6 pod maską to niech kupi silnik powyżej 2.0 i będzie zadowolony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL