BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 01:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Naprawa zbiorniczka wyrównawczego
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 20:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Witam, dzisiaj zauważyłem dwie małe dziurki w zbiorniczku wyrównawczym, przez które leci płyn. Czy można i warto to naprawiać, np. klejenie plastiku? Jak wygląda demontaż i montaż? Bardzo skomplikowany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 21:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 106
Lokalizacja: Nekla
domyślam się że chodzi o zbiorniczek wyrównawczy od układu kierowniczego ? Jeżeli tak to lutownica do ręki trochę plastiku do topienia i zaklejasz.

_________________
POMOG£EM ---Kliknij POMÓG£


Moje BMW :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=44836


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 21:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Chodzi o zbiorniczek wyrównawczy cieczy chłodzącej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 21:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 106
Lokalizacja: Nekla
też spróbuj z lutownicą najpierw samo pęknięcie poklej a potem dodatkowo możesz jeszcze jakąś łatkę z jakiegoś plastiku nałożyć.

_________________
POMOG£EM ---Kliknij POMÓG£


Moje BMW :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=44836


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 07:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Dzięki! A jak z demontażem? Od czego najlepiej zacząć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 08:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Fachowa porada :ok: Bardzo dziękuję, klikam pomógł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 21:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Więc wyjęcie zbiorniczka do etapu dolnych oringów było proste. Natomiast ponad godzinę męczyliśmy się z dołem (dzięki za pomoc Jay-Z). Dziur brak, jedynie jedno a'la pęknięcie. Niby wszystko sklejone, zbiornik na miejscu. Po rozgrzaniu auta pojawiły się magiczne kropelki, tym razem z dolnej części zbiornika. Jutro wizyta w ASO, 250zł muszę szykować. :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwietnia 2009, 23:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 106
Lokalizacja: Nekla
Byś mi dał połowę z Tego i pokleił bym tak że żadna kropla by się nie wydostała hehhe.

_________________
POMOG£EM ---Kliknij POMÓG£


Moje BMW :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=44836


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 07:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Bardzo chętnie bym kupił :) Nie są to moje zdjęcia ale wygląda dokładnie tak:

Obrazek

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Na BMWFans podają, że zbiorniczek powinien mieć jeszcze jeden otwór mniej więcej na środku (oznaczyłem go strzałką) ale u siebie go nie mam.
Obrazek
Dzięki za pomoc!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 09:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 83
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
Bo to wychodziło dopiero od silnika 2,8 i 3,0 z tego co się orientuje. a propos lutownicy to bym nie ruzykował. Lepiej zawieść do spawania plastiku bo sapłacisz za to z 10pln i bedziesz miał dobrze zrobione a lutownica nie dogrzeje tego dobrze. A pojedziesz na trasie i po lutownicy kiedys sie okaze ze płynu mało i silnik przegrzany...

_________________
Moje E46 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... bfc6f137f0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 09:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Pięknie! Mogę prosić o cenę oraz nr konta z danymi do przelewu na PW? :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 09:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Cytuj:
Bo to wychodziło dopiero od silnika 2,8 i 3,0 z tego co się orientuje
Właśnie nie wiem, sprawdzałem wpisując dokładne dane modelu (316i 1.9) zarówno na RelaOEM jak i BMWFans. Wychodzi na to, że do mojego auta przewidziano zbiorniczek z tym dodatkowym wyjściem. W każdym razie, dzięki za pomoc jeff.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 09:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: 328i
Kod silnika: M52B28
U mnie w 2.0 też jest ta końcówka. Więc nie tylko 2.8 i 3.0.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Re:
PostNapisane: 24 października 2010, 19:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 110
Lokalizacja: Edinburgh/Poznan
Moje BMW: e39 525i
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98305
Dreraf napisał(a):
Dzikus napisał(a):
jacek.kupracz napisał(a):
Więc wyjęcie zbiorniczka do etapu dolnych oringów było proste. Natomiast ponad godzinę męczyliśmy się z dołem (dzięki za pomoc Jay-Z)


...pisałem że mocno siedzi :) ja też sie za pierwszym razem męczyłem a nie wiedziałem wtedy co go tak trzyma :D

...a u Ciebie chyba już sie po całości posypał na szwach łączących. Daj mi fotkę Twojego bo mam jeden zbiorniczek prawie nowy leżeć a są dwa rodzaje. To się dogadamy


odgrzeje kotleta ale moze komus to pomoze, zamiast wyszarpywac go do gory co jest ciezkie do zrobienia lepiej od dolu pukac mlotkiem w zbiornik w kierunku gornym , pomoze tez jesli ktos bedzie ciagnal go od gory a druga osoba puka mlotkiem od dolu,

tak samo przy zakladaniu nowego zbiornika, ktos pcha od gory a druga osoba puka mlotkiem tylko ze tym razem w zaslepke ktora wchodzi do zbiornika(w wersji z automatem jest tam termostat wiec nie wiem czy da rade ten sposob) ew. trzymamy jedna reka od gory a druga pukamy mlotkiem co moze byc trudne ale mi sie udalo, zajelo mi to 15min cala wymiana bez pomocy drugiej osoby :)

_________________
ǝuıɥɔɐɯ ƃuıʌıɹp ǝʇɐɯıʇln ǝɥʇ
Obrazek
E36 318i ---> E46 318i ---> E39 525i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Naprawa zbiorniczka wyrównawczego
PostNapisane: 28 marca 2014, 09:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 381
Lokalizacja: Racibórz (SRC)
Moje BMW: E46/E39
Kod silnika: M54B25/M57
Garaż: E46 QP : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131254
E36 sedan: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 3&start=20
Panowie nie chce zaśmiecać forum więc odgrzeje kotleta :)
U mnie też wczoraj zaczął ciec zbiorniczek tylko z samego dołu z któregoś przewodu i teraz mam pytanie czy są tam jakieś oringi albo uszczelki czy jak to tam wygląda ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Naprawa zbiorniczka wyrównawczego
PostNapisane: 28 marca 2014, 09:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Focus2992 napisał(a):
Panowie nie chce zaśmiecać forum więc odgrzeje kotleta :)
U mnie też wczoraj zaczął ciec zbiorniczek tylko z samego dołu z któregoś przewodu i teraz mam pytanie czy są tam jakieś oringi albo uszczelki czy jak to tam wygląda ?


Są, możesz je kupić w ASO a numery części i schemat jak to wygląda znajdziesz na tej stronie http://bmwfans.info/parts-catalog/

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Naprawa zbiorniczka wyrównawczego
PostNapisane: 28 marca 2014, 10:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 381
Lokalizacja: Racibórz (SRC)
Moje BMW: E46/E39
Kod silnika: M54B25/M57
Garaż: E46 QP : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131254
E36 sedan: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 3&start=20
Bobby Vintage, dziękuje za odpowiedź ...
Sprawdzałem już wcześniej właśnie na realoem i wg rysunku i tabeli, w której wymienione są części montażowe zbiornika nie ma właśnie żadnych oringów ani uszczelniaczy. Chyba najlepiej będzie jak rozbiorę i sam się przekonam.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Naprawa zbiorniczka wyrównawczego
PostNapisane: 28 marca 2014, 17:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N42B20
Są tam oringi ale nie są do kupienia w BMW. Najlepiej rozebrać, wyjąć oringi i dobrać w sklepie z uszczelkami. Ja tak zrobiłem jak mi puszczał oring na górnym przewodzie, koszt ok 1zł za oring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL