BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 15 maja 2025, 06:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] wymieniał ktoś tuleje na moście?
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 13:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: BMW E60 530iA
W najbliższym czasie muszę wymienić tuleję na moście tą z tyłu i chciałem się dowiedzieć czy ktoś z Was już ją wymieniał, jeśli tak to jaki jest mniej więcej koszt robocizny? Wiem, że sama tuleja w ASO kosztuje ok 150 zł. Może jest ktoś z lubuskiego kto już to robił?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 13:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Chodzi o tą część?
Obrazek
Jeśli tak to w ASO zaśpiewali 1500zł, a w warsztacie 1000zł, wiadomość z dzisiaj. :niepewny: Nie mam pojęcia skąd te ceny.. :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 13:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: BMW E60 530iA
Nie wiem dokładnie czy to ta część, bo nie znam się, ale 2 mechaników powiedziało mi że to tuleja z tyłu na moście. Gdy zmieniam biegi to słychać takie przekładanie dziwne i to przez tę tuleję. Ja dzisiaj dzwoniłem do ASO i mi powiedzieli ok 150 zł. Wydaje mi się, że to jest ta:

http://!_nie_reklamujemy_!/product_info. ... cts_id=146

cena podobna, ale mogę się mylić..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 13:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Myślałem, że chodzi bardziej o ten element: nr 9 (Łożysko gumowe tylne), cena ASO: 150PLN
Obrazek
Jak masz możliwość to podjedź z jakimś kolegą na kanał, niech stanie w okolicy dyferencjału i obserwuje/nasłuchuje, co będzie się działo, kiedy delikatnie ruszasz na sprzęgle do przodu i do tyłu. Będziesz wszystko wiedział.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 13:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
dołączę się do tematu ja w mojej 320d mam cos takiego iż jak robię "zryw" do tyłu to słychać stuki z tyłu czasem występują też jak jade do przodu na zakrętach przeważnie jak skręcam w lewo lub na prostej drodze jak są garby na asfalcie czy to tez ta tuleja?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 13:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: BMW E60 530iA
Ja to mam tylko przy zmianie biegów, a Ty masz chyba tuleję na wahaczu do wymiany, ale nie wiem niech ktoś mądrzejszy się wypowie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 13:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Akurat nie o mnie chodzi ale 2 dni temu byłem z kolegą sprawdzić, co tak 'bije' u niego, przy delikatnym ruszaniu do przodu lub na wstecznym. Faktycznie ta tuleja, o której mówię kwalifikuje się do wymiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2009, 14:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Dodaję dodatkowe zdjęcia:
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2009, 18:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Lokalizacja: Malopolska
ja za wymiane 3 tuleju zawieszenia mostu + czesci zaplacilem 700 zl w m auto
i z tego co pamietam to za dwie bylo po 61 a jedna 130

_________________
kaliknij tutaJ http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... c&start=40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2009, 23:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 466
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Moje BMW: E60 535d
Garaż: E46 320d (2001)
E46 330d (2004)
maBMWrek napisał(a):
dołączę się do tematu ja w mojej 320d mam cos takiego iż jak robię "zryw" do tyłu to słychać stuki z tyłu czasem występują też jak jade do przodu na zakrętach przeważnie jak skręcam w lewo lub na prostej drodze jak są garby na asfalcie czy to tez ta tuleja?


Zakladalem podobny temat bo mam problem jak kolega. Przy wstecznym jeszcze nie dochodza do mnie stuki, ale skrecajac w lewo co jakis czas walnie.
Uwazacie ze do tuleje na tylnim wahaczu? Moznato jakos sprawdzic ?
Dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 08:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 749
Moje BMW: E 46 330d
Kod silnika: M57
a u mnie jest tak:nie zawsze ale jak ruszam bez gazu powoli puszczajac sprzeglo czuje drgania,tak jakby gdzies od tylu przenosilo(tak mi sie wydaje,sprzeglo sie nie slizga),ale to tylko do przodu,a jak ruszam do tylu to nie ma tego drgania...wymienialem lacznik elastyczny walu i nic wiecej....
moze ktos mial z czyms takim do czynienia...??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 15:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Niechorze
Moje BMW: e46 316I 1.9
Kod silnika: M43TU
cześć

powiedz czy pomogła ci wymiana tego przegubu elastycznego wału ??
ja mam taki problem że jak ruszam do przodu to mi szarpie i słychać taki jak by strzał metalu uderzenie metalu, wydaje mi się że to na guma na wale gdyż widziałem ostatnio że jest spękana :zdziwko: aut sprawia takie wrażenie że daje moc skrzynia a dyfer jak by go nie odbierał od razu tylko po chwili i stąd to szarpnięcie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 19:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 749
Moje BMW: E 46 330d
Kod silnika: M57
wlasnie na poczatku jakby pomoglo(ok 2 dni zalozylem lacznik lemfordera) i potem to samo.dodam ze nie zawsze sie to dzieje,a na wstecznym wogole nie ma tego drgania.przebieg mam 203 000tys ale sprzeglo chodzi ok.wydaje mi sie ze jakby sprzeglo sie walilo to by i na wsteku szarpal...-ale niewiem nie jestem mechanikiem...ruszam z lekkim gazem i jezdze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 20:50 
Skoro po założeniu nowego łącznika objaw występuje dalej i mało tego jako wyjątek nie szarpie na wstecznym to ja bym się przyjrzał przede wszystkim poduszkom silnika i względnie poduszkom skrzyni. Silnik przy jeździe do przodu i przyspieszaniu pochyla się na lewą poduszkę silnika, przechylając również skrzynię (acz w mniejszym stopniu). Dlatego też lewa poduszka zużywa się zwykle znacznie szybciej. Natomiast przy jeździe na wstecznym przechyla się już nie na lewo, a na prawo, czyli na poduszkę w lepszym stanie i wtedy właśnie owe pukanie nie występuje. Proponuję wycieczkę na kanał z dodatkowym obserwującym pod autem.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL