BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 17:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Czy jest jakaś możliwość zwiększenia mocy 316TI?
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 13:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam wszystkich, jestem nowy na tym forum.

Mam 316ti i nie mogę znaleźć w necie rzetelnej informacji czy da się bmkę z tym silnikiem podkręcić. 316ti ma w zasadzie silnik 1.8 a tylko 115 koni.

Jak sądzicie da się tu coś zrobić? Jakiś chip tuning, albo coś?
Dodam, że nie chcę wstawiać stożka i wydechu jeżeli ma mi to tylko zmienić dźwięk i zmniejszyć moc.

Z góry dzięki za wszelkie informacje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 16:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 597
Lokalizacja: P-no
tak jest mozliwosc wymien silnik na mocniejszy..

_________________
Puste naczynia haÂłasujÂą najgÂłosniej

[you] obejrzyj :

Moje 330 XI

Brata Audi AWE S4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 19:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jednak poproszę o jakieś rzeczowe informacje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 19:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30377
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
dolot, kompletny układ wydechowy...


...kompresor lub turbo albo swap...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 19:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Bydgoszcz
DaaN,

Czy sam dolot i wydech doda mi koni?
Ta BMKa ma 115 koni i silnik 1.8, a starsze modele miały też silnik 1.8 a koni 130.
Czy zmiana filtra i wydechu może mi dać przynajmniej 15 koni?

Na czym polega chip tuning w tego typu bmce?
To jest wymiana kompa sterującego silniekiem, czy przeprogramowanie?

Z tego co znalazłem w necie to kompresory i turbo są kosztowne...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 19:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
michal_bmw316ti napisał(a):
Ta BMKa ma 115 koni i silnik 1.8

a który rok tej beemki??? bo po pierwsze to nigdy nie był produkowany compact z silnikiem 1.8 115KM. domyślam sie że masz silnik 1.9
michal_bmw316ti napisał(a):
a starsze modele miały też silnik 1.8 a koni 130.

jak już to 140KM
michal_bmw316ti napisał(a):
Czy zmiana filtra i wydechu może mi dać przynajmniej 15 koni?
Proponuje Ci dać sobie z tym spokój bo władujesz w to tyle kasy co byś zrobił SWAPA na mocniejszy silnik a pozytku z tego bedzie nie wiele
Mormo napisał(a):
tak jest mozliwosc wymien silnik na mocniejszy..

michal_bmw316ti napisał(a):
Jednak poproszę o jakieś rzeczowe informacje

To jest bardzo rzeczywista informacja i chyba najbardziej opłacalna

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 19:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30377
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
wszystkie te operacje są dość kosztowne (kompresor, turbo) lub jak reszta mało efektywne, jedyna słuszna modyfikacja to swap lub kupienie auta z mocniejszym motorem...

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 20 kwietnia 2009, 19:46 przez DaaN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 19:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Bydgoszcz
wipeer,

rocznik 2001,
silnik 1796cm3 (http://www.ziomal.itl.pl/opisy/prezenta ... mpact.html)

Coś słyszałem, że 316ti da się dociągnąć do ok. 160 koni, teraz staram się ustalić czy faktycznie i w jaki sposób. Skoro starsza 1.8 miała 140KM to może gdybym wywalił katalizator i coś pomieszał w kompie od silnika, to może udałoby się uzyskać to samo.!

Ile według Ciebie mógłby kosztować swap w moim przypadku na silnik przynajmniej 2.5?

dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 21:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: MakĂłw mazowiecki
kolego poczytaj troche o silnikach .... bo starsza wersja która miała 140 koni to wersja 16v , czyli całkiem inny silnik ... to co mozesz zrobic w swoim aby lepoiej chodził ..... to wymienic nowe siwece , przweody na orginały ... nowe filtry ( paliwa. powietrza )
z dolotem mozesz cos pokombinowac ....włozyc sportowa wkładke . no i z wydechem pokombinuj .. jakies dobre baranki ( kata mozesz wywalic ) i tłumiczek koncowy .ale zeby niebył to szajs to musisz na to wszystko wydac około 2,5 tysiaka a i tak rewelacji niebedzie ... wieć polecam swap na inny silnik ..bo dołożysz tysiaka i bedziesz miał oniebo szybsze auto .. nawet jesli na 6 ganga .. to zawieszenie i tak pasuje z 316ti .

takie auto miało byc zgóry niezaszybkie i wmiare oszczedne wiec cudów bez wwalenia hajsu nie zrobisz.. POZDRAWIAM .

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=41834 moje auto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 21:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
michal_bmw316ti napisał(a):
ajjj byłem pewien że mówimy o e36 :zawstydzony:
michal_bmw316ti napisał(a):
Skoro starsza 1.8 miała 140KM

tak tylko starsza jednostka była 16V :) wycięcie kata na pewno nie da takiego efektu a może być wręcz przeciwnie (jeśli masz dwie sondy lambda czego nie jestem pewien) przy kompie też nie za wiele można zrobić bo jest to jednostka wolnossąca i żeby coś z tego wyszło to musiłąbyś jechać do profesjonalenego zakładu a tam pewnie zostawisz z 1,5k za jakies ~10KM
michal_bmw316ti napisał(a):
Ile według Ciebie mógłby kosztować swap w moim przypadku na silnik przynajmniej 2.5?
poszukaj na forum było już parę takich tematów. w tej chwili takiego SWAPA robi użytkownik o nicku racesupport :)

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 22:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Bydgoszcz
bmw363 i wipeer wielkie dzięki za info!

eh... gdybym miał teraz kaskę, to swap nie byłby silnika ale całej beemki :)
... ale tak czy inaczej mocy to mi brakuje brakuje :(

na razie nie chcę kończyć tego tematu, może ktoś jeszcze wrzuci swoje 3 grosze,

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 22:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Powiem Ci rzeczowo. Wsadzisz kupę pieniędzy i będziesz miał tylko pretensję że wcale nie ma efektu. Jeżeli masz pojęcie o mechanice zajrzyj do galerii Wojtka13 i zobacz jak on zaturbił e36.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 22:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Tanio?

Dowiedz sie skad mozesz wziasc wyzsze przelozenie glowne (od jakiegos innego modelu BMW na pewno pasuje, chocby 316tiA ma juz minimalnie wyzsze), urwiesz pare setnych 0-100 kosztem predkosci maksymalnej. Wywal wszystkie zbedne rzeczy z samochodu, wygluszenie, zapas.

W turbo nie inwestuj, nie zrobisz tego dobrze tanio.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 22:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rafał525,
nie chce jakiś hardcorów na mojej bemce,
zdaje sobie sprawę że MKa to nie jest, chciałbym cokolwiek ją popchnąć z mocą,
z tego co czytałem w necie stożki to mocy poza subiektywnym dźwiękiem nie dają.
Czy dolot coś zmieni?
Znajomy (fan japońców) mi powiedział, że moc tego silnika mogła być zamordowana, żeby samochód współgrał z katalizatorem i jakieś tam pieprzone normy ekologiczne spełnił.
Dlatego też pomyślałem, że gdyby pokombinować i podziałać przeciwko środowisku :), to dałoby się podciągnąć moc...
Szukałem w necie o chip tuningu ale generalnie google na hasło 316ti nie odpowiadało sensownie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 07:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Kupiłeś 316ti to albo zmień auto, wymień silnik albo jeździj i ciesz się tym, co masz. Sam myślałem o ewentualnych przeróbkach, bo moja wersja silnikowa nie pozwala na wielkie harce. Jedyną sensowną opcją, przynoszącą wymierne efekty do poniesionych nakładów jest swap silnika. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 09:01 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 3149
No i znowu ten sam problem. Michał pyta wyraźnie "CZY MOGę TEN SILNIK PODKRęCIć"
A odpowiedzi : zmień na mocniejszy. itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 09:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 238
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: 316i E36
Kod silnika: M43
No bo było to już tyle razy wałkowane na forum i zawsze dochodzono do wniosków że z 1,6 potwora mocy nie zrobisz, no chyba że ma się worek pieniędzy, no ale to i tak lepiej wychodzi swapa zrobić bądź zmienić samochód... Najtańsze metody typu wycinka kata, sportowa wkładka i wydech kończą się często spadkiem a nie przyrostem mocy... :kwasny:
Sam mam 1,6 i już dawno się z tym pogodziłem, staram się wymieniać wszystko na czas w samochodzie i dbać o silnik, grunt to utrzymać serie w dobrym stanie :) A jak tam kiedyś trochę floty wpadnie to się wymieni samochodzik na jakieś 2.8 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 12:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Przy 1,6 szału nie będzie nigdy... zrób to co koledzy piszą i tyle... moje skromne zdanie jest takie że jak nie ma się mocy to zapodaj autku chociaż porządny wygląd... fela 18" gleba i M-Pakiet... zrób autko na pokaz... bo na mocy nie zyskasz więcej niż 10 KM :ok:

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 14:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Morfii napisał(a):
ak nie ma się mocy to zapodaj autku chociaż porządny wygląd... fela 18" gleba i M-Pakiet... zrób autko na pokaz... bo na mocy nie zyskasz więcej niż 10 KM :ok:


michal_bmw316ti chce aby auto lepiej jechalo, przez kola 18 i inne bajery bedzie tylko gorzej, wiec to zla droga.

michal_bmw316ti - zadzwon tutaj tel./fax (022) 614 66 77
uzyskasz fachowa porade i dowiesz sie jakie moga byc koszty zwiekszenia mocy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL