BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 11:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problem ze zdjęciem kół
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 15:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36
Kod silnika: M54B30
Witam :D

Mam następujący problem z przednimi stalowymi kołami:
Za pierwszym razem odkręciłem wszystkie śruby i próbuje zdjąć koło, ale nie schodzi. Traktowanie młotkiem gumowym, psikanie WD40 nie pomaga koła nie chcą zejść. Męczyłem się 4 godziny i musiałem z powrotem wkręcić śruby. :kwasny:
Było to około tydzień temu, od tego czasu prawie codziennie psikałem WD40 w otwory w feldze tak, że WD40 leciało na miejsce gdzie felga styka się z tarczą i piastą oraz z przodu felgi między felgę, a piastę. Dzisiaj w nadziei, że to pomogło odkręciłem śruby, solidnie waliłem gumowym młotkiem po rancie, później już zwykłym młotkiem przez drewno i nic. Jak siedziało tak siedzi i znów skapitulowałem po 2 godzinach. :znudzony:
Tył udało mi się zdjąć po kilkunastu mocnych walnięciach gumowym młotkiem.

Dodam, że felgi były malowane i przy ich zakładaniu trzeba było użyć siły, żeby weszły na piastę. Po zdjęciu tylnych widać, że zapiekły się na otworze centrującym.

Nie wiem czy podejmować kolejną próbę czy jechać do warsztatu. Macie jakieś pomysły jak to zdjąć? Potrzebuję konkretnej porady, żeby nie siedzieć i nie tłuc młotkiem znowu bez rezultatu, bo wtedy wolę pojechać gdzieś.

Aż głupio, żeby nie móc zmienić kół. :wstyd: Myślałem, że zajmie mi to godzinę, bez pośpiechu, a tu tyle czasu już i tylko tył zmieniony. :(

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 15:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Usiadz na tylku i kopnij w opone pare razy,co kawalek obracajac ja powinno pomoc ;)

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 15:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
jak masz palnik to podgrzej troche piate od tylu i kopnij tak jak kolega wczesniej napisal musi odpasc a na rpzyszlosc proponuje paste miedziana przed zalozeniem kola :super:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 16:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
Młotek i laga na wszystko pomaga :)

Ktoś może pędzlem malował te felgi? Za dużo farby i się zapiekło. Następnym razem należy na piaste psiknąć miedzi w spraju i potem założyć koło.

Pozdro

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 16:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
może ja bym z palnikiem uważał bo do tego trzeba wprawy a jakbyś ją miał to byś tego postu nie zakładał ;)
może spróbuj rozgrzać hamulce i na szybciora koła zrzucić na ciepłych piastach?
parę razy do 100 km/h i hampel do 10 km/h i powinny być ciepłe choć nie wiem czy na sto procent pomoże :/

kilka razy się na feldze wieszałem muszę przyznać ale żeby nie puściła to jeszcze tego nie grali :szok:

powodzenia
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 17:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1046
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: g30
Kod silnika: b58
Garaż: Jest x5 g05, x3 g45 bylo x3 g01, 5 g31, 5 g30,3 e46
podjedź do warsztatu. Bo domyślam sie że męczysz sie na podnośniku standardowym ? raczej mało stabilna konstrukcja i można sobie problem zrobić. Trzeba sie troche przyłożyc i puści.

_________________
Oceń moje bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 17:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
ja miałem problem z jednym przednim kołem jak ty opisujesz. też psikałem wd40 z tymże ja stosowałem metodę na "kopa". zabezpiecz dobrze auto. usiądz przed kołem i uderzaj nogą w koło. ja starałem się w jeden punkt tak, żeby koło się nie obracało. noga zaczeła boleć, ale po kilkunastu naprawde mocnych uderzeniach zeszło. możesz kilka razy kopnąć, popsikać wd40, odczekać i ponownie tak samo.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 18:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
tylko but i pozadny kop cie moze uratowac

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 18:11 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36
Kod silnika: M54B30
Hehe, gdybym robił na standardowym podnośniku, to miałbym już chyba skasowany bok i pewnie zgniecione coś. Robię na żabie i dwóch podstawkach. Piasta była nasmarowana smarem miedziowym w sprayu, a felgi były malowane proszkowo. Co Wy mi zarzucacie? :P
W oponę kopałem, ale z pozycji stojącej kilka mocnych kopów i nic. Spróbuje siedząc, większa siła.

Wydaje mi się, że rozgrzanie piasty raczej przeszkodzi, rozszerzy ją, a felga nie będzie rozgrzana i otwór centrujący będzie mocniej obejmował piastę.

Nie wiem kiedy będę miał czas, może w przyszłym tygodniu, to spróbuje, a na razie będę jeździł z zimówkami z przodu. :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 18:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
usiądź i uderzaj powierzchnią stopy w koło-część opony i troche felgi. ja pierwszy raz miałem tak bardzo zapieczone koło. normalnie jak już któreś nie chciało zejść to kilka kopów i było ok, ale tym razem to aż noga bolała.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 21:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
co zescie sie czepneli mojego palnika :looka: moz enie wiedzie ale podgrzanie piasty wypali rdze ktora trzyma koło :hyhy: i potem kolo zejdzie nie ma sily

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 22:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
tez miałem zapieczone felgi na piastach:) ale parę mocnych kopów i pomogło, raz kopalem z lewej strony felgi raz z prawej aż ja rozhuśtało i zeszła nieszczęsna :) :) Powodzenia

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 08:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Miałem podobny problem. nic nie dało kopanie, walenie młotkiem przez drewno...
Nie wiem jakie masz stalówki ale w ori bmw takich jak moje są małe otworki i w nie wbiłem cienki pręt między piastę a felgę w kilku miejscach i dopiero zeszły. troche się narobiłem bo wszystkie 4 nie chciały zejsc :P

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 09:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: 3city
Co wy wyprawiacie?zdejme każda felge w 10sek.bez młotka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 10:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 293
Lokalizacja: Gostynin/Plock
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28 :)
Garaż: http://www.thebestof.com.pl/zgloszenia_ ... php?id=162
marcel 666 napisał(a):
w 10sek.bez młotka
:przestraszony: :przestraszony: :przestraszony: no ciekawe :looka:

_________________
Tuleje poliuretanowe !! www.mpbs.pl Zniżki dla forumowiczów! www.mpbs.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 10:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
motem w opone od wewnątrz i zejdzie :D miałem to w astrze :D

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 10:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: 3city
Ciekawe?trzeba myśleć przy robocie.popuszczasz śrube kluczem,tak zeby miała niecałe pol centymetra luzu od felgi,siadasz i robisz kółko.jak prawa felga to kółko w lewo i na odwrót. Tylko za mocno nie popuszczaj śrub bo ci kolo spadnie.proste?i testowane milion razy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 10:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 218
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
marcel 666 napisał(a):
Ciekawe?trzeba myśleć przy robocie.popuszczasz śrube kluczem,tak zeby miała niecałe pol centymetra luzu od felgi,siadasz i robisz kółko.jak prawa felga to kółko w lewo i na odwrót. Tylko za mocno nie popuszczaj śrub bo ci kolo spadnie.proste?i testowane milion razy.


dokladnie tak jest najlepiej i zawsze pomaga. odkrecic sruby, ruszyc delikatnie do przodu i mocno zahamowac. napewno pusci wtedy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 10:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 293
Lokalizacja: Gostynin/Plock
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28 :)
Garaż: http://www.thebestof.com.pl/zgloszenia_ ... php?id=162
marcel 666, :ok: bede musiał to kiedy przetestować bo dotychczas wyznawałem prosta zasade do zdejmowania kół : bez młota to nie robota!!! :super:

_________________
Tuleje poliuretanowe !! www.mpbs.pl Zniżki dla forumowiczów! www.mpbs.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 11:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: 3city
Czasem bez młota nie da rady niektórych spraw rozwiązać. Ale jak nie trzeba to po co sie męczyć 4godz. Jak autor tego posta.powodzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL