BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 10:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530d tłumaczenie błędów
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 16:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
Witam, po podłączeniu INPA wyskoczyły mi następujące błędy.

1.131 Tacho A
2.40 thermal sensor for oillevel defect
3.5 fresh air flap motor - error frequency 17
4.41 additional heater - error frequency 18
5.2 error front sensor
6.7728 charge pressure control or charge – air pressure control actuator (poniżej skan wartości)

Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Czy ktoś może powiedzieć mi co oznaczają te błędy, jak poważne one są i jak je zlikwidować. Ponadto jako że nie dysponuje żadnymi danymi porównawczymi czy wartości podane na skanach dotyczące pracy silnika są prawidłowe. Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 12 sierpnia 2009, 08:14 przez masmisza, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 16:47 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Ostatnio edytowano 24 kwietnia 2009, 22:01 przez masmisza, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 17:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 698
Lokalizacja: Południowa WLKP
Moje BMW: E90 LIM
Kod silnika: M47N2
"1.131 Tacho A" - dosłownie tachograf, ale niestety nie moge skojarzyc o co chodzi byc moze chodzi o zegary
"2.40 thermal sensor for oillevel defect" - czujnik od oleju,a dokladnie ten ktory sprawdza czy zostala przekroczona dozwolona temp oleju
"3.5 fresh air flap motor - error frequency 17" - silnik zaworu [klapowego] swiezego powietrza
"4.41 additional heater - error frequency 18" - dodatkowa nagrzewnica
"5.2 error front sensor" - blad przedniego czujnika
"6.7728 charge pressure control or charge – air pressure control actuator" - regulator/sterownik cisnienia mieszanki paliwowo-powietrznej

jesli gdzies sie pomylilem to przepraszam i niech ktos poprawi
pozdrawiam [byc moze to Ci cos pomoze]

_________________
Pomoc z ICOM, ISTA+, ISTA P, Esys, NCS Expert, polskie menu, mapy nawigacji, kodowanie opcji, zmiana USA na EU, dorabianie kluczyków seria Exx oraz Fxx itp ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2009, 17:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
a czy któryś z przedstawionych błędów może odpowiadać za brak mocy w aucie z automatyczną skrzynią biegów.
Sytuacja jest taka:
- np. przy jeździe ze stałą prędkością ok. 100km wciskając gaz w podłogę nic się nie dzieje, jedynie wzrasta chwilowe zużycie paliwa - do 20 a auto nic - wskazówka obrotomierza bardzo wolno pnie się na ok 3 tyś obrotów
- gdy auto rozpędzam od zatrzymania wszystko idzie bardziej płynnie,
- auto nie kopci w ogóle (odpukać) :)
- na jałowym biegu jałowym wszystko jest ok - silnik chodzi równo,
-może to też będzie miało znaczeni - bardzo rzadko zdarza się że auto nie chce odpalić wówczas muszę wcisnąć troszkę gaz i zapala


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2009, 19:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Simoniak napisał(a):
"6.7728 charge pressure control or charge – air pressure control actuator" - regulator/sterownik cisnienia mieszanki paliwowo-powietrznej

Moim zdaniem ten błąd tłumaczy twoje problemy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2009, 22:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
nie chcę sobie wykrakać ale czy ten błąd oznacza problem z turbiną??? w komunikacie dotyczącym błędu mam również dodatkowe informacje:

m. in Boost pressure 1408.00 mbar oraz poniżej

Error not present
pos. deviation / Boost pressure too low


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2009, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: TarnĂłw
Rozwiązałeś problem?

Bo widzę jeszcze, że masz trochę słabe ciśnienie wstępne paliwa wytwarzane przez pompkę paliwa, tą pod siedzeniem/podłogą po stronie kierowcy. Na wolnych obrotach powinno być około 3,9-4,2 mbar, a u ciebie widzę, że jest 3,5 mbar i jak dołożysz gazu to pewnie schodzi poniżej 3.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 12:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
no niestety nadal walczę:)
wskazaną przez Ciebie pompę paliwa wymieniłem ale ciśnienie się nie poprawiło wiec zastanawiam się teraz nad jej reklamacją:) a teraz walczę ze sterowaniem podciśnieniowym turbiny i z przepływomierzem:) elektrozawory wyczyszczone, szczelność dolotu sprawdzona i jest lekka poprawa plan pracy na następny okres:
- zamiana elektrozaworów miejscami coby wykluczyć niesprawność któregoś z nich,
- sprawdzenie oprogramowania i ewentualna adaptacja przepływomierza bo nie wiem czy przy wymianie przepływomierza zrobił to poprzedni właściciel (tylko musze znaleźć serwis który mi to zrobi bo w ASO zażyczyli sobie 600zł) :)

jeżeli masz jeszcze jakieś sugestie to dawaj:) pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 13:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: TarnĂłw
Zacznij może od przepływomierza, bo jakoś koło 1999r. była zmiana i chyba BMW zaczęło montować nowsze. Wiesz jaki był u Ciebie? Bo jeśli ten nowszy to zmiana na nowy egzemplarz nie wiąże się z koniecznością adaptacji (sam u siebie zmieniałem i nic nie musiałem adaptować, mam auto z 2002r), zaś jeżeli miałeś jeszcze ten starszy i został założony nowy to z tego co czytałem wymaga adaptacji.

Porównaj jeszcze masy powietrza w inpie. Zawsze robi się to przy około 3500 obr, podczas jazdy.

Obrazek

Tu było auto po lekkim "podkręcaniu" ale wartości mieszczą się w normach.

Pozdrawiam.
PS: Widzę, że auto ma przejechane ok. 350 tyś więc turbina też ma juiż prawo siąść:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 20:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: irlandia
witam mam identyczny problem 140 to max co moge wycisnąć ale czasem zalapie i pujdzie do końca wymieniłem już wszystkie zaworki podciśnieniowe erg czujniki ciśnienia przepływke i dalej ten sam problem ale ostatnio odłączyłem czujnik ciśnienia w kolektorze i auto jedzie jak rakieta czujnik nowy sprawny . Możesz sprawdzić u siebie czy będzie tak samo po odłączeniu tego czujnika.A i mi pokazał błąd p1470 .Jutro jade na kompa do serwisu to napisze co dalej wynikło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 09:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
wyszło że padł jeden z elektrozaworów - po zamianie miejscami z tym który jest przy EGR- ze i skasowaniu błędów pojawił się błąd zaworu EGR także przynajmniej jeden problem jest rozwiązany

co do turbiny to była sprawdzana przy wymianie elektrozaworów i z tego co mi mówił mechanik jest w dobrym stanie teraz elastycznośc zdecydowanie się poprawiła autko idzie do przodu tylko ma jeszcze takie "przestoje" - gdy wcisnę gaz idzie do przodu chwilka przestoju (wówczas obroty lekko spadają) i znow do przodu

z racji tego że autko zaczęło dużo więcej palić koło 12l/100 teraz czeka mnie jeszcze sprawdzenie przepływomierza i ew jego wymiana - adaptacja

mógłbyś mi podać gdzie mniej więcej znajduje się ten czujnik i jak wygląda - to wyczyszcze go tak pro forma:) z gory dzięki pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 10:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Ja mam rowniez 530d z '99 roku i wymienialem przeplywomierz w ASO. Nowy ma numer 13 62 7 787 076 i musiala byc przprowadzona adaptacja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 10:47 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
z tego co sprawdzałem to ja też mam włożony już nowy przepływomierz (ten z siatką) ale poprzedni właściciel nie przeprowadził adaptacji to wiem na 100% tylko wymienił przepływomierz i teraz nie wiem błędna praca przepływomierza jest wynikiem braku adaptacji czy też błędu samego przepływomierza to dopiero będę sprawdzał...a jak mówiłem za samą adaptację w ASO zaśpiewali sobie 600zł:) wiec na razie szukam w okolicy mechaników którzy mają sprzęt do sprawdzenia oprogramowania i potrafią zrobić adaptację:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 11:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Chore te ceny!!!!

Ja w DE przyjechalem do ASO z nowym (oryginalnym) przeplywomierzem i za wymiane lacznie z programowaniem zaplacilem 89ojro.

Aha i bunie jeszcze umyli. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 11:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
a mi pan najpierw powiedział że się nie przeprowadza a potem jak mu nakreśliłem sprawę po chwili namysłu....cyt. to będzie jakieś 600zł :) po czym dodał oczywiście bez ironii w głosie to jak umawiamy:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 12:10 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
witam niestety po małych perturbacjach dopiero teraz mogłem zająć się pomiarami przepływomierza, i tak przy od razu po ruszeniu, praktycznie w całym zakresie obrotów wartości: soil air-mass oraz 1st-air mass są poza zakresem w granicach 750 czy to oznacza że przepływomierz jest padnięty??? czy może być to wynikiem braku adaptacji z góry dzięki za odpowiedzi pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 12:33 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Mialem podobny problem z mocą, tzn. autko zaczynalo przyspieszac i nagle takie zamulenie i za chwile juz ciagla dalej i okazalo sie ze byl wymieniony przeplywomierz ale nie zrobiona byla adaptacja i po wgraniu nowego oprogramowania bylo super. Kosztowalo mnie to w ASO ok 280 zl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 13:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
rozumiem że robiłeś to w ASO w Krakowie??? bo jak widzisz u mnie kosztuje to ok. 600 zł:) a możesz mi powiedzieć gdzie dokładnie to robiłeś i ile mniej więcej to trwało:) może mi się uda podskoczyć przed weekend albo znajdę u mnie w okolicach kogoś kto mi przeprowadzi adaptację pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 13:35 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Robilem to W ASO MISIAK w lutym 2006 r. ale zadzwon sobie do M-CARS Krakow bo chyba taniej robia niz u MISIAKA. Trwalo to ok 30 min ale oni jeszcze diagnozowali usterke bo nie wiedzialem ze nie mam adaptacji zrobionej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 22:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 62
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: BMW 530d 1999r.
Kod silnika: M57D30
ok dzięki wielkie:) spróbuje poszukać może wśród klubowiczów ktoś w okolicy zajmuje się tymi sprawami, a jak się nie uda to uderzę do ASO:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL