BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 13:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: MyÂślenice
Otóż właśnie, tez się nad tym zastanawiam...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 13:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: jarocin
A może padł ten czujnik czy magnes na wałku , chodzi mi o to cos z czego odczytuje ten czujnik wałka nie wiem co tam jest dokładnie :kwasny:
Naprawde nie wiem gdzie sa te kuce a brakuje ich z 30... Na kompie zadnych błedów, cisnienie na tłokach dobre no praktycznie wszystko juz sprawdzałem :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 14:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: MyÂślenice
Jest jeszcze jeden myk. Sprawdzałem przed chwilą i po włączeniu stacyjki na czujniku wału korbowego pojawia się +4,5V na pinie 1 albo 3, nie pamiętam dokładnie (we wtyczce tej przy silniku). Na czujniku wałka rozrządu natomiast nie ma napięcia na żadnym pinie. I teraz pytanie czy tak ma być? Bo czytałem, że:
W pojazdach samochodowych stosowane są dwa rodzaje czujników:
- czujniki indukcyjne
- czujniki hallotronowe
Hallotronowe wymagają napięcia zasilającego, indukcyjne natomiast chyba nie. I teraz pytanie, czy ten czujnik wałka jest hallotronowy czy indukcyjny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 14:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
<s>To jest hallotron.</s>
W sumie to nie do końca, w M52 mam halla ale to będzie jakoś tak że przy OBD-I jest indukcyjny a przy OBD-II hallotron.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Ostatnio edytowano 25 kwietnia 2009, 14:14 przez Tomek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 14:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: jarocin
Ten od wałka chyba jest indukcyjny ale nie jestem pewien :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 14:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: MyÂślenice
Chyba faktycznie indukcyjny a więc jego zasilanie jest zbędne. Z tego co wiem generuje napięcie zmienne - które zmierzyć można chyba tylko za pomocą oscyloskopu... Cóż, ja się poddaję...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 14:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: jarocin
Ja mierzyłem miernikiem i miałem 0.5V :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 14:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: MyÂślenice
Ha, zrobiłem podobnie i to samo. I wzrasta ze wzrostem V obrotowej do około 1,5V. Nie no, ten czujnik chyba sprawny jest :|
I jeszcze jedno. Znowu wyczytałem (w książce: "Elektrotechnika i elektronika w pojazdach samochodowych" - polecam :hyhy:), że sygnały z czujnika wału i wałka rozrządu nawzajem się uzupełniają i że odłączając jeden z nich komputer steruje pracą silnika za pomocą tego drugiego. Czyli odłączając czujnik wału korbowego silnik powinien pracować tylko na podstawie danych z czujnika wałka rozrządu i odwrotnie. Tylko że jakkolwiek po odłączeniu czujnika wałka silnik działa, tak po odłączeniu czujnika wału nie odpali (pomimo podłączonego czujnika wałka). W beemkach tak ma być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 15:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: MyÂślenice
A czujnik raczej sprawny. Metoda zwyczajnie prosta - wystarczy przy pracującym silniku do styków 1 i 2 przyłożyć zwykłą diodę by zobaczyć jak ładnie mruga. Chyba, że znaczenie ma jeszcze wartość napięcia. W każdym bądź razie nie jest to raczej wina tego czujnika. Trza szukać dalej... :|


Ostatnio edytowano 25 kwietnia 2009, 18:29 przez Gresik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 08:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: jarocin
Skoro jest sprawny to moze komp siadł albo to cos pod kolektorem do którego ida przewody od czujników nie wiem...
A czy spadek mocy o 30 koni może byc spowodowany rozciagnientym łancuszkeim a moze przeskoczył o zabek :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 09:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Jedna rzecz warta przemyślenia,to że przeskoczył o ząbek jest mało prawdopodobne natomiast ten błąd pojawia się często w silnikach z vanosem pomimo tego że czujnik jest w 100 procentach sprawny .Jeszcze nie miałem okazji sprawdzic tego na live dacie ale kiedyś to zrobię ;) chodzi mi o to że czujniki wału i wałka uzupełniają się wzajemnie ale co stanie się w momencie kiedy łańcuch jest już trochę rozciągnięty ,napinacz mniej skuteczny a koła zębate łańcucha wytarte? Otóż punkt z którego wałek zczytuje impuls jest delikatnie przesunięty co sterownik silnika interpretuje jako błąd ,reasumując sterownik wykrywa brak synchronizacji czujnika wału korbowego z czujnikiem wałka .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 10:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: MyÂślenice
Rozciągnięty łańcuch może być przyczyną bo u mnie rzęzi :hyhy: , vanosa nie mam. Ale jest jeszcze jedna rzecz. Napięcie, o którym pisałem wcześniej. Tak sobie przeglądam schematy elektryczne i wynika z nich tyle, że zarówno w czujniku wału jak i w czujniku wałka na pinie nr 1 powinno być +5V. Pin 2 to sygnał a pin 3 - ekran. U mnie napięcie +5V jest tylko na czujniku wału. Jeśli na pinie 1 faktycznie ma być +5V to albo jest coś uwalone w "czarnej skrzynce" albo na przewodach. W ostateczności sterownik - ale raczej to nie on bo +5V jest chyba podawane z tego samego źródła zarówno na czujnik wału jak i wałka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 00:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: jarocin
Ale skoro czujnik wałka jest indukcyjnym czujnikiem no to chyba nie potrzebuje napiecia :] chyba ze ma takie wytwarzac takie napięcie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 06:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: MyÂślenice
No tak, nie potrzebuje napięcia do działania bo sam generuje napięcie. Ze schematu elektrycznego wynika jednak, że powinien mieć napięcie +5V. A może jest ktoś w stanie sprawdzić, czy ma na czujniku wałka 5V na pinie 1? Silnik 1.8is M42.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 16:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: jarocin
Czyli nikt wiecej nie spotkał sie z tym, że silnik wogóle nie reaguje na czujnik wałka kiedy ten jest sprawny... :zalamany: A może Marek ma racje? Tylko czy to mozliwe że łancuszek rozciągnał sie juz az tak przy 160tys. km ? Fakt że auto było pewnie przez całe zycie katowane :niepewny: Ale w takim razie kazda beta z rozciagnietym lancuszkiem musiałaby miec te same objawy...
A moze mógłby ktos jeszcze dla pewnosci sprawdzic jakie napięcie indukuje ten czujnik? Wydaje mi sie ze 0.5v to troche mało, my mielismy tyle samo ale mamy autko z ta samą usterka moze by tak ktos sprawdzil na dobrym ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 11:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: ÂślÂąsk
witam!!! robson1999, problem rozwiązany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 19:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: polska
Witam
Czasami auto mi nie odpala do szczału trzeba pokręcić z 2-5 sekundy. Mam silnik M52B28
Odpiołem czujnik wału korbowego i auto zapaliło cieżej ale pracowało równo. Poźniej odpiołem czujnik wałka rozrządu i podpiłem czujnik wału korbowego. Auto też odpaliło ciężej było słychać lekkie szczały pod maską.
Po odpięci dwuch czujników auto nie opala
Z tego winiki ze oba czujniki są sprawne?
Co o tym sądzicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 21:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Oba czujniki są sprawne, a problem prawdopodobne tkwi w rozkalibrowanym rozrządzie. Też mam podobną teorię jak Marek WGR.
Wiadomo że z czasem łańcuch się rozciąga, a koło zębate na wałku vanosa może delikatnie zmienić swoje położenie, prowadzi to do braku synchronizacji pomiędzy czujnikami, jednocześnie utrudniając rozruch silnika, a także spadek mocy.

Najtańszym rozwiązaniem w celu wyeliminowania tego problemu, jest ponowne skalibrowanie rozrządu. Operacja ta jest możliwa, ponieważ koło zębate na wałku ssącym ma pewien zakres regulacji. Wystarczy zablokować wałki i lekko poluzować śruby koła, a samo ustawi się w pozycji znamionowej. Potem wszystko skręcamy i powinno być po bólu. Tak czy inaczej, kalibracja rozrządu nie zaszkodzi, a może pomóc ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 14:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: MyÂślenice
Właśnie. Wracając do rozkalibrowania rozrządu to u mnie wygląda to tak:

Edit:
Już nie ważne... pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL