BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 maja 2025, 13:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46]328 Jakie są najczęstsze przyczyny padającego dyfra?
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 10:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Jestem ciekaw jak od strony technicznej wygląda "padający" dyfer, bo jeśli chodzi o objawy to wszyscy mówią o wyciu szumieniu itd, a mnie ciekawi co dzieje się w dyfrze jak on już padnie, mój właśnie to zrobił rozebrałem go a tam dwa koła zębate rozpadły się na kilka części, zastanawiam się czy tak powinien padac dyfer, zwłaszcza że u mnie od pojawienia się objawów- cykanie z okolic dyfra rozpadł się może po przejechaniu 40kilometrów, gdy większośc z was opisuje że przejechało na np szumiącym dyfrze pareset lub paretysięcy kilometrów.

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 10:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Mój dyfer rozpadł się podobnie jak twój wyłamało mi 2 ręby na wałku atakującym.
Objawy to na początku ciche stukanie po odpuszczeniu gazu podczas jazdy (na biegu), a później głośnie stukanie i przy prędkości około 60km/h samochód wpadał w drgania praktycznie nie dało się szybciej jechać.
Co do żywotności to w kiedy usłyszałem stukanie przejechałem z 600 km w tracie bez większych zmian, ale kiedy wróciłem do domu po 3 szybszych ruszeniach (strzałach ze sprzęgła) dyfer się rozpadł :kwasny: i tyle.

Więc jednym padają łożyska a innym mieli zęby...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 10:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
To ja miałem właśnie w identyczny sposób, ja słyszałem cykanie z okolic dyfra przy puszczaniu gazu gdy auto było na biegu i z okolic skrzyni biegów na luzie, jedynie przy przyspieszaniu nie bylo nic slychac.

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 11:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
gwaltowne puszczanie sprzegla na biegu przy obrotach wyzszych niz 4tys ekresowo skraca zywotnosc dyfra :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 11:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Cytuj:
gwaltowne puszczanie sprzegla na biegu przy obrotach wyzszych niz 4tys ekresowo skraca zywotnosc dyfra :hyhy:
czyli krótko mówiąc pale gumy, kręcenie kółek, latanie bokiem nie przyczyniają sie do konserwacji dyfra :P

P.S kupcie sobie 1.6 i nie będzie problemu, ten silnik będzie miał spory problem żeby cokolwiek popsuć :rotfl:

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 12:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: PoznaĂą
witam!
przedwczoraj najprawdopodobniej rozpad mi sie dyfer...:/ slyszalem wczesniej juz momentami gluchy stukot,a teraz podczas jazdy slychac jeszcze jak wyje,zauwazylem od tylu wycieki...mam pytanie ile moze kosztowac wymiana tego z robota i czy idzie tam wymienic tylko łożysko jezeli to tylko one,czy lepiej wymieniac caly?? moje autko to e46 Cabrio 3.0 benzyna
czekam na jakąs pomoc!
pozdrawiam!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 13:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
To co mówisz może miec sens, mi padł dyfer po długiej trasie 1000km, tam właśnie hamowałem dużo silnikiem przy obrotach powyżej 4000, i puszczałem gaz gwałtownie...:(

co do kosztów to już pisze, tylko ja wymieniałem w 2.8 beznyna:
dyfer koszt 400-500zł podobno nie opłaca się regenerowac
olej do dyfra trzeba kupic 2litry bo wchodzi 1.1litra, 61zł litr w ASO
robocizna 200zł

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 14:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Podłączę się do tematu, choć po mojej wersji silnikowej nie spodziewam się szybkiego rozpadu dyferencjału :P . Przy jakich przebiegach można się już spodziewać jakichś oznak sypiącego się mechanizmu różnicowego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 14:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: PoznaĂą
z tego co wiem to nie ma reguły na top po jakim czasie moze Ci pasc,wszystko jest zalezne jak kto jezdzi i jak jezdzil ewentualnie poprzedni wlasciciel..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL