BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 17:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Jaki dyferencjał
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 21:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Witam.Posiadam e36 320i rok produkcji marzec 1992 (bez vanosa).Strasznie wyje mi dyferencjał.Chce kupić od ręki używany do kwoty 300 zl (szpera mile widziana)....Tylko zasadnicze pytanie jaki?????
Piszę z góry iz nie wiem jakie przełozenie ma obecny ani cokolwiek.....

P.S Jesli ktos ma za taka kwote i jest z wielkopolskiego mogę w ciągu paru godzin byc na miejscu i kupić

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 23:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
no fabrycznie jest przelozenie 3.45 ale niewiadomo jaki masz teraz u siebie, ale wystarczy zajechac na kanał i looknać :)

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 04:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
A na co mam patrzec??? Zbytnio nie mam pojecia.......Gdzieś będzie napisane czy co???

Aha teraz chyba nie mam oryginalnego gdyz na autostradzie z trudem 200 km/h jechałem....

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 05:25 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 503
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
Pod autem na tylnim moście masz tabliczkę z oznaczeniem i tam Ci będzie pisać jakie masz przełożenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 07:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
jezeli bedziesz miał most taki jak w oryginale będzie to powinienies mieć napis 3.45V

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 09:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 293
Lokalizacja: Gostynin/Plock
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28 :)
Garaż: http://www.thebestof.com.pl/zgloszenia_ ... php?id=162
maniek6600 napisał(a):
do kwoty 300 zl
A kupi za tyle most ?

_________________
Tuleje poliuretanowe !! www.mpbs.pl Zniżki dla forumowiczów! www.mpbs.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 09:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Pewnie że kupi :)
Tylko oczywiście o szperze może zapomnieć :P

http://www.allegro.pl/item599149112_bmw ... ancja.html

Ja bym proponował taki jak w powyższym linku 3,38. Mam taki w moim M50b20 bez Vanosa.
Sprzedający jest naprawdę w porządku i bubla nie sprzeda ;)

Pozdro :D

PS. Aha i tak na marginesie od 1.6 do 2.0 są mosty z małą głową.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 12:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa
Podłączę się do tematu. Czy będzie pasował dyfer od m3 (3.2) do 2.8 - czy też będzie potrzebna jakaś przeróbka??

_________________
BMW e36 328 !! ,a chciałem kupić Honde buhaha:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 12:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
sebasol1989 napisał(a):
Podłączę się do tematu. Czy będzie pasował dyfer od m3 (3.2) do 2.8 - czy też będzie potrzebna jakaś przeróbka??

bedzie pasował z e36 m3 do twojego 2,8i

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 15:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
W m52b20jest 3,45 przełożenie przynajmniej u mnie:) Kurczaki co to jest z tymi dyframi że się sypią jak bloki w sarajewie :zalamany: mój też do wymiany :kwasny: heh

_________________
Uniden PRO 520 XL + CTE AP1700 na dachu :D
uaz 469B-gofr 3 2.0GTI - CRX ED9 D16Z5 (czarna strzaÂła najzajebiaszcza popierdalaka) obecnie nudne e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 16:31 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Dyfer lubi szybko paść przy nadmiernej eksploatacji, czyli na przykład przy kręceniu bączków :hyhy:

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 18:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Swoja drogą ja bączków nie kręciłem.Podczas jazdy na autostradzie zaczął wyć.

A teraz pytanie jakie przełożenie polecacie???
Kolega podał link do przełożenia 3,38 a podobno oryginalne było 3,45
Które jest lepsze???

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 20:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Kolego pomiędzy 3,45 (oryginalnym) a 3,38 praktycznie nie odczujesz różnicy.A dzięki 3,38 będziesz miał ciut większą V-MAX :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 10:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 952
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: E36 320i sedan
Kod silnika: M50B20 vanos
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=220
piotrek8113 napisał(a):
Aha i tak na marginesie od 1.6 do 2.0 są mosty z małą głową.
co to Piotrek znaczy ze z mała głowica?? ja u siebie mam silnik 2.0 z vanosem to znaczy ze tez mam ta mala głowice??

_________________
Zwykły sedanik LUUKNIJ
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=180

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 10:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
piotrek8113 napisał(a):
Kolego pomiędzy 3,45 (oryginalnym) a 3,38 praktycznie nie odczujesz różnicy.A dzięki 3,38 będziesz miał ciut większą V-MAX :)


noi ciut mniejsze przyspieszenie :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 22:18 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Dziś kolega z forum chciał mi sprzedać z przełożeniem 2,95 czy jakos tak......Które lepsze??? Oryginalne czy to???

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 23:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
KAMIL 87
http://img261.imageshack.us/img261/3274/6134051971.jpg <- Mała głowa
http://img2.imageshack.us/img2/8695/621923174.jpg <- Duża głowa

Jak widzisz dyferencjały te różnią się budową zewnętrzną jak i wewnętrzną. Dyferencjały od 3,15 przełożenia mają dużą głowę. Z reguły te dyferencjały są bardziej odporne na padanie (szczególnie jeżeli ktoś lubi kręcić bączki :P ) Ale występują one od modelu 325i wzwyż. Także żeby założyć taki dyfer trzeba mieć też moc w aucie :] M50 320i ma 150koni a 325i ma 192konie (dokładnie nie wiem ile ;) ) Kumpel miał w 320i przełożenie 3.15 no i fakt auto miało taką v-max jak 325i ale za to straciło NM :kwasny: Nie polecam osobiście takiej opcji w 320i. Do 320i albo 3,45 albo 3,38 przełożenie ;) Ewentualnie jeżeli ktoś ma fundusze to szpera 3,45 i jest w 320i wtedy bajka :hyhy:

variant
Cytuj:
noi ciut mniejsze przyspieszenie :hyhy:


Jak dla mnie ta różnica jest niezauważalna :) Ale owszem masz rację ;)

maniek6600
Kod:
Dziś kolega z forum chciał mi sprzedać z przełożeniem 2,95 czy jakos tak......Które lepsze??? Oryginalne czy to???


Tej opcji bym osobiście Ci nie polecał kolego bo zyskasz dużo na V-Max ale stracisz też dużo na przyśpieszeniu (NM) :kwasny:

No ale niech się inni wypowiedzą również w tym temacie :D

Pozdro 4ALL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 23:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 293
Lokalizacja: Gostynin/Plock
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28 :)
Garaż: http://www.thebestof.com.pl/zgloszenia_ ... php?id=162
piotrek8113,
piotrek8113 napisał(a):
jeżeli ktoś ma fundusze to szpera 3,45 i jest w 320i wtedy bajka
Ile procent szpery wystarczy?

_________________
Tuleje poliuretanowe !! www.mpbs.pl Zniżki dla forumowiczów! www.mpbs.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 00:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
maniek6600
Cytuj:
Dziś kolega z forum chciał mi sprzedać z przełożeniem 2,95 czy jakos tak......Które lepsze??? Oryginalne czy to???

piotrek8113
Cytuj:
Tej opcji bym osobiście Ci nie polecał kolego bo zyskasz dużo na V-Max ale stracisz też dużo na przyśpieszeniu (NM) :kwasny:


no i spalanie pewnie wzrosnie bo jednak bedziesz musial bardziej silniczek pomeczyc :] aby auto sie rozpedzilo

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 01:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
pemogo napisał(a):
Ile procent szpery wystarczy?


seryjna szpera "wystarczy" - cokolwiek oznacza to slowo...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL