BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 10:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] 320i temperatura silnika zbyt mala chyba ??
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 00:03 
Witam jak w temacie auto na postoju okolo 10 min nie nagrzewa sie idealnie tak aby wskazówka byla w pionie najnizej pokazuje na trasie co jest czyzby termostat do wymiany??
Obrazek


Ostatnio edytowano 7 stycznia 2007, 00:07 przez donkol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 00:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
dobrze kombinujesz :D :ok:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 06:46 
Hmm to nie jest odpowiedz na moje pytanie


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 10:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
100%termostat

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 11:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: MysiadÂło
może trzeba kraj na cieplejszy zmienic :P

100% termostat - polecam InterCars

_________________
E36::320i Touring::M-pakiet / E46::320d Touring M-pakiet

po zmianie z e36 na e46, moja ukochana stwierdzi³a ¿e oprócz koloru, niczym siê nie ró¿ni¹ .. hehe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 12:20 
A co to jest InterCars ??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 13:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: PoznaĂą
Pewnie termostat ...... ale może to byc też wskaźnik. Czy nie pali ci więcej?
A tak jeszcze jedno- 10 minut na postoju nie wystaczy aby strzałka była w pionie.
Ja mam strzałkę w pionie albo minimalnie po prawej stronie tylko w korkach...... a tak zawsze minimalnie przed środkiem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 13:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
w betach z reguły wskazówka jest w pionie :] niezależnie czy w korkach czy na trasie jeśli jest inaczej to znaczy że jest coś nietak :dobani:
jak miałem e28 to nawet przy największych mrozach po przejechaniu około 5 kilometrów stała wpionie
w lecie podczas upałów pion miała po 2-3km
i nigdy się nie wychylała ...no pozaprzypadkiem gdy miałem zaśniedziałe połączenie na czujniku to miała gwałtowne skoki między 1/2 skali a 3/4 ale usunołem tą usterkę i było :ok:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 15:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: PoznaĂą
Troche popolemizuje z kolegą....... raczej niemożliwym jest aby wskazówka cały czas stała w pionie. Jak jedziesz szybko (poza miastem) temperatura musi spaść lekko poniżej połowy z racji tego, że ciecz szybciej schładza się w chłodnicy. W korkach w mieście na odwrót - auto prawie nie jedzie i chłodnica ma mniejsze możliwości schładzania stąd temperatura lekko przekroczy połowę skali.
Wspomniałem o wskaźniku gdyż jeśli zepsuty byłby termostat auto wolniej by się nagrzało ale w końcu osiągnęłoby swoja temperaturę (termostat otwiera duży obieg w momęcie osięgnięcia temperatury cieczy chłądzącej wartości około 85 do 90 stopni C.).
Zresztą czy to walnięty jest termostat to bardzo łatwo sprawdzić - trza go wymontować i wrzycić do wrzątku - jak się otworzy jest OK.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 16:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
zamen133 napisał(a):
Troche popolemizuje z kolegą....... raczej niemożliwym jest aby wskazówka cały czas stała w pionie. Jak jedziesz szybko (poza miastem) temperatura musi spaść lekko poniżej połowy z racji tego, że ciecz szybciej schładza się w chłodnicy. W korkach w mieście na odwrót - auto prawie nie jedzie i chłodnica ma mniejsze możliwości schładzania stąd temperatura lekko przekroczy połowę skali.
tak by było gdyby nie było mozliwości sterowania wentylatorem...w jak stoisz/jedziesz wolno to wentylator "dmucha" na chłodnice i masz pęd powietrza...a jak jedziesz szybko to termostat tłumi przepływ plynu i wtedy oddaje ciepła dokładnie tyle ile powinno...
Tak jakmcgiver, mówi jak już wskazówka osiągnie pion(po paru km powinna) nie ma prawa się wychylić w żadną strone. Oczywiście jeżeli tylko minimalnie się "porusza" to nie trzeba odrazu wymieniać (jeżeli mamy nawyk kontrolowania tego wskaźnikai jeżeli to jedyne objawy)- ale ja bym nie wytrzymał i odrazu sie za to brał :hyhy:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 16:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: PoznaĂą
Mając na myśli ruchy wskazówki mam na mysli właśnie ruchy minimalne ale jednak ruchy. Położenie idealnie pionowe z tego co wiem oznacza temperaturę płynu na poziomie 90 stopni. Więc różnice w temp. płynu na poziomie do 10 stopni w czasie różnych warunków jazdy muszą oznaczać delikatną zmianę położenia wskazówki.
Zresztą tu zdjęcie mojej deski gdy ostatnio sobie jechałem prawie 190 km/h i zwróć uwagę na temp płynu (trochę ucięte ale widać położenie wskazówki).
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 17:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
zamen133, miałem co prawda tylko dwie bunie ale nigdy mi nie drgneła ta wskazówka, nie ważne czy się wlokłem za jakimś ciągnikiem(jesieną tego mnustwo bo kartofle do krochmali wożą) przez 5km czy też około 200 leciałem

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 17:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: PoznaĂą
No jest to dla mnie dość zastanawiajace..... ta jest moja pierwszą i tak mam od początku.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 17:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 243
Lokalizacja: WPR
zamen... ja mam tak, ze wskazówka czasami przez długi okres stoi jak Twoja, czasami jest idealnie równo... ale bywa i tak, ze lata na prawo i lewo...

termostat mam nówkę... ale... tak obserwuję, że coś mi chyba "zegary" nie stykają... :kwasny: :hyhy:

_________________
pozdrawiam
Prezes

Moja flota:• Lalka & • Gwiazdeczka
Obrazek
BMW AutoKlub Polska >> http://forum.bmwautoklub.pl <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 19:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
po osiągnięciu temperatury wskazówka ma byś PRZYSPAWANA do pionu :hurra: inaczej nie może być :ok:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 20:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 55
Lokalizacja: Dolny Slask
Prezes napisał(a):
zamen... ja mam tak, ze wskazówka czasami przez długi okres stoi jak Twoja, czasami jest idealnie równo... ale bywa i tak, ze lata na prawo i lewo...

termostat mam nówkę... ale... tak obserwuję, że coś mi chyba "zegary" nie stykają... :kwasny: :hyhy:


Wychylenia wskazowki minimalne w lewo lub w prawo jest to typowy objaw zegarow w e30t-ce :rotfl: Praktycznie w kazdej z ktora mialem doczynienia wskaznik lubial sobie wariowac....

wracajac do tematu: WSKAZOWKA MA STAC W PIONIE !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 23:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Prezes napisał(a):
obserwuję, że coś mi chyba "zegary" nie stykają...
to by mogła też być przyczyna (chyba) ale wtedy wariwało by chyba wszysko a nie tylko temeratura.
jack325e napisał(a):
typowy objaw zegarow w e30t-ce
no chyba ze "ten typ tak ma" :wstyd:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 12:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 208
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E30x2
Kod silnika: M42B18/M52B28
zacznij od wymiany termostatu pewnie to jego wina ale jak pojego wymianie bedzie to samo to wtedy bedziemy sie martwic dalej

_________________
Obrazek
BMW-e30.PL / MyE30.PL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 17:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam.
Może być termostat, sklejone visco, ale dobrze pisze o tym robertbmw. http://vabikbmw.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=646[/b]
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, 18:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 105
Lokalizacja: KÂłodzko
ja bym stawiał na visco. sprawdź czy masz sprawne. Wiatrak chodzi cały czas i masz za mała temperaturę.

_________________
roberto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL