BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 18:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] E36, 2.0 1992 rok - nie odpala
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 07:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Legionowo / Warszawa
Sprawa wygląda tak. Żona zaparkowała samochód pod blokiem (dobrze, że pod blokiem a nie gdzieś na mieście) i następnego dnia nie mogła odpalić samochodu. Rozrusznik kręci ale silnik nie zapala. Prawie 2 miesiące jeździła z włączoną inspekcją olejową, czy może to mieć jakiś wpływ, czy po jakimś czasie nie jest blokowany rozruch? Wczoraj tę inspekcję skasowałem (zgodnie z opisem na forum i mam same zielone diody). Kiedyś juz mięliśmy takie przyadki (ale było to około rok temu). Trzeba było poczekać po próbach odpalenia z 10-15 minut, spróbować jeszcze raz i odpalał. Teraz zamilkł na amen... Rozładowałem tymi próbami odpalenia akumulator do cna, podładowałem przez noc na prostowniku (wyjąłem go z samochodu) ale po włożeniu rano dzisiaj do samochodu ta sama bajka. Może podpowiecie mi co i jak sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 07:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
inspekcja nie ma nic wspólnego z odpalaniem,jest to tylko info dla ciebie.a to że nie pali może być wiele przyczyn,na początku zobacz czy masz iskre i czy paliwo dochodzi do świec


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 07:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 293
Lokalizacja: Gostynin/Plock
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28 :)
Garaż: http://www.thebestof.com.pl/zgloszenia_ ... php?id=162
arturmk, zwróć uwage na pompe paliwa. Przekręć stacyjkę i posłuchaj czy słychac jej prace.Jeżeli nie to na 99% pompka (koszt 200zł), 1% że przekaźnik, ale na sam poczatek posłuchaj czy ciagnie paliwo!

_________________
Tuleje poliuretanowe !! www.mpbs.pl Zniżki dla forumowiczów! www.mpbs.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 08:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Przyczyna może być bardziej prozaiczna, ja miałem dziś podobną akcję rano - kręcił, nie chciał odpalić, szybka diagnoza - bezpiecznik pompy paliwa spalony, wymiana i jeździ - o ile pamiętam jest to numer 18 w skrzynce, sprawdź:) U mnie również E36 2.0 M52B20. Pozdro!

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 10:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Legionowo / Warszawa
Dzięki wielkie za odpowiedzi. Postaram sie posprawdzać wszystko. Chociaż nie wiem jak mam sprawdzić np. iskrę - ściągnąć cewkę, przystawić fajkę do bloku silnika i sprawdzić czy przeskakuje iskra? Na pewno sprawdzę bezpiecznik pompy i pompę. Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły to piszcie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 10:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
mógł paść czujnik położenia wału,nie podaje impulsu przez co jest brak iskry i można kręcić do bólu, jest to najbardziej prawdopodobne.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 10:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
tylko ze ciezko to sprawdzic niech najpierw ogarnie bezpieczniki potem to aczkolwiek mzoesz meic racje popieram :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 10:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
sprawdź też przekażnik pompy paliwa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 18:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Legionowo / Warszawa
Sprawdziłem wszystkie bezpiezniki - wyglądają na sprawne. Przekręcam stacyjke i słyszę jakiś cichy (bardzo cichy) szum \pod maską - nie wiem czy jest to pompa paliwa ale nie sądzę. Wyciągnąłem stycznik i nawet bez stycznika słyszę ten cichutki szum. Połączyłem kabelkiem zaciski 30 i 87b i jakby bez rezultatu. Cos jakby ta pompa paliwa. Tylko jak sprawdzić czy to pompa, czy po prostu prąd do niej nie dociera? Miałem już problemy z zaśniedziałymi stykami, kiedyś w trasie pękł mi przewód paliwowy - paliwo ładnie chlapało na komorę silnika, dobrze, że nie było pożaru... Please Panowie, jeszcze jakieś sugestie i jak mam sprawdzić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 18:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego czy to nie jest coś związane z automatyczną skrzynią
która blokuje odpalenie jeżeli jest żle ustawiona
lewarek może stać dobrze ale czy dalej jest ok
poruszaj wajchą może pomóc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 18:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Legionowo / Warszawa
Samochód odpala tylko w pozycji Park i Neutral. W innym nie kręci rozrusznikiem ale ten kręci... Patrzyłem na allegro i kompletny wkład do pompy z filtrem kosztuje 78 złotych. Kupiłbym ale muszę być pewien, że to pompa. Już mam w kolekcji nowe szczęki do ręcznego. Po zdjęciu koła okazało się, że wystarczyło wyregulować a szczęki są jak nowe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 19:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
kolego pompę paliwa masz pod tylną kanapą jeżeli zewrzesz te styki na przekażniku pompy o których pisałeś to na pompie powinno pokazać się napiecie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 20:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 293
Lokalizacja: Gostynin/Plock
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28 :)
Garaż: http://www.thebestof.com.pl/zgloszenia_ ... php?id=162
Lub wyjmij ją i podłącz na któtko do akumulatora wtedy okaże sie czy jest sprawna :]

_________________
Tuleje poliuretanowe !! www.mpbs.pl Zniżki dla forumowiczów! www.mpbs.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 20:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 293
Lokalizacja: Gostynin/Plock
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28 :)
Garaż: http://www.thebestof.com.pl/zgloszenia_ ... php?id=162
Lub wyjmij ją i podłącz na któtko do akumulatora wtedy okaże sie czy jest sprawna :]


NIECHCĄCY MI SIE ZDUBLOWAŁO :kwasny:

_________________
Tuleje poliuretanowe !! www.mpbs.pl Zniżki dla forumowiczów! www.mpbs.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, 19:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Legionowo / Warszawa
Sprawdziłem jeszcze raz bezpieczniki - okazało się, że mam spalony numer 22, na oko nie było widać, miernik dopiero wykrył. Zdjąłem pokrywę pod tylna kanapą, od strony pasażera. Zdjąłem kostkę od pompy paliwa. Podłączyłem przewód pod miernik - daje 0,2V przy przekręconym zapłonie. Jak włączam rozrusznik pojawia się 11,2V. Nie słyszę żadnego cykania - przykładałem nawet ucho... Kiedy byłoby słychac pompę, raczej dopiero przy włączonym rozruszniku? Czy to juz na pewno pompa? PS. Ile jest roboty z wymontowaniem jej (a w zasadzie wymontowaniem wkładu) i wymianą?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 18:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 293
Lokalizacja: Gostynin/Plock
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28 :)
Garaż: http://www.thebestof.com.pl/zgloszenia_ ... php?id=162
arturmk, Pompe powinienes słyszec zaraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Roboty jest 15 min, odkrecasz dekiel, wyjmujesz całe urządzenie, a nastepnie wkład(zamocowany jest na 3 specjalne gumy. Ja aby sie upewnic podłaczyłem ja na krutko do akumla no i nie działała- dopiero po puknieci młotkiem ożyła, ale to tak na marginesie bo i tak nową kupiłem.Powodzenia

_________________
Tuleje poliuretanowe !! www.mpbs.pl Zniżki dla forumowiczów! www.mpbs.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 17:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Legionowo / Warszawa
Panowie jak odkręcić tę dużą plastikową nakrętkę z pompy? W ogóle nie mogę jej ruszyć,
próbowałem dużym śróbokrętem, coś podkładać, siedzi jak zaklęta...!

Po połączeniu na krótko pompy podaje napięcie na kostkę ale oczywiście pompa nie działa.

I tu też ważne pytanie. Mam wymienić całą pompę czy wystarczy wkład z filtrem do kupienia za około 80 zł. na allegro?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 18:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
arturmk, są specjalne klucze do odkręcania tego plastikowego pierścienia który trzyma pompę, jeżeli nie masz takowego to weź w rękę jakiś tępy mesel (przecinak, taki sprzęt co budowlańcy w ścianach kują) oraz młotek i ognia :D (z tym ogniem to znaczy pukać młotkiem w przecinak pochylony pod kątem w stosunku do pierścienia, bo ogień + benzyna = się bum :rotfl: )
A teraz na poważnie :zakrecony: Co do wkładu to nie musisz kupować całej kompletnej pompy, sam wkład da się wymienić. Trzeba się wykazać zdolnościami manualnymi i odrobiną cierpliwości przy składaniu obudowy (złośliwość przedmiotów martwych, zawsze sie nie chce dopiąć z jakiegoś powodu), należy uważać żeby pływak od poziomu paliwa się gdzieś nie zaczepił, oraz żeby przewodów nie poprzecinać :P

P.S. Sprawdzanie pompy poprzez przekręcanie kluczyka, to loteria bo tak jak zauważyłeś niektóre autka tylko przez chwile dopompowywują paliwo do magistrali, a potem cisza, prąd na pompę pojawia się dopiero w momencie rozruchu :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 18:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Legionowo / Warszawa
Próbowałem postukac różnymi rzeczami. Mam wrażenie (obserwując ślady na obudowie), że ktoś włożył sporo zapału żeby zamknąć tę nakrętkę. Poza tym wywaliłem stamtąd odkurzaczem dosłownie z pół kilo piachu wcześniej... Mógł się dostać także pod nakrętkę. Zastanwiam się, czy nie kupić czegoś takiego, tylko znowu koszt i czekanie na przesyłkę a pewnie 2 raz tego klucza nie użyję....

http://moto.allegro.pl/item614243842_kl ... iecki.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 19:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
arturmk nie obraź się, to co mówię traktuj jako żart, ale i podpowiedz. :hyhy: Użyj trochę tego co na szyi nosisz i nazywasz głową. Na allegro masz mnóstwo zdjęcia takich kluczy do pomp.
http://allegro.pl/item626529289_klucz_d ... _sacz.html
Kup metr jakiegoś nie za szerokiego płaskownika (dostać można na każdym składzie ze stalą), wygnij w jakimś imadle na odpowiedni rozmiar (zmierz średnice tego plastiku i rozstaw ząbków,jak płaskownik za szeroki to diaksem go potraktuj :hyhy: ) dziury wiercisz wiertarką skręcasz jakąś śrubą , a najlepiej dwoma obok siebie. I masz na własność swój klucz do pompy za cenę materiałów ok 25 pln.

Jeżeli nie masz narzędzi :( na pewno wśród znajomych znajdzie się ktoś kto ma jakiś garaż i trochę majsterkuje, u niego narzędzia się znajdą :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL