BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 12:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] jaki klucz do wymiany klockow??
PostNapisane: 3 maja 2009, 09:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 952
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: E36 320i sedan
Kod silnika: M50B20 vanos
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=220
witam! jutro zabieram sie za wymiane szczek,klockow i tarcz w swojej bemce i moje pytanie do was jaki klucz jest potrzebny do wymiany klockow/? wiem ze jest tam jakis ampul tylko niewiem jaki i niewiem jaki klucz porzyczyc dzis od kumpla?? z gory dziekuje za szybkie info

_________________
Zwykły sedanik LUUKNIJ
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=180

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 09:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Ampul / imbus 7 mm do odkręcenia zacisku ,imbus 5mm do odkręcenia tarczy i najlepiej się spisuje ze śrubokrętem udarowym bo inaczej potrafi się obrobic ;) i płasko oczkowe 17 i 19 nie pamiętam który z nich dlatego zaopatrz się w obydwa .Przy wymianie dobrze jest posmarowac cylinderek i śruby prowadzące zacisk takim smarem w tubce przeznaczonym właśnie do tego koszt tubki około 5 zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 09:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 952
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: E36 320i sedan
Kod silnika: M50B20 vanos
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=220
dzieki Marek za info tak myslałem ze idzie tam ampul 7 ale nie byłem pewien! jeszcze tylko problem pewnie z odkreceniem docisku mialem przyjemnosc z tym juz walczyc ... musze sobie przygotowac dobra oczkowa 15

_________________
Zwykły sedanik LUUKNIJ
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=180

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 09:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
O znalazłem gotowca :cwaniak: http://209.85.229.132/translate_c?hl=pl ... wB2M0QVt4Q wygląda na to że ani 17 / 19 jak napisałem tylko 16 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 10:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
potwierdzam 16 i to naprawdę solidna ;)

Dwie mi pękły bo bez młotka nie puści :/

powodzenia
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 10:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: Rze
Witam jak będziesz odkręcał te śruby to psiknij wd40 a potem jak będziesz kręcił kluczem "16" to uderzaj młotkiem w klucz (jak by nie chciała puścić)pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 15:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 952
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: E36 320i sedan
Kod silnika: M50B20 vanos
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=220
StraHu napisał(a):
potwierdzam 16 i to naprawdę solidna
a ja jak wczesniej odkrecałem to robiłem to kluczem 15 ;)

_________________
Zwykły sedanik LUUKNIJ
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=180

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 15:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 952
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: E36 320i sedan
Kod silnika: M50B20 vanos
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=220
moze dzis jeszcze wskocze wieczorem do kanału i psikne wd40 na te sroby to przez noc moze puszcza! :hyhy: jeden docisk niedawno odkrecałem a wiec mysle ze pojdzie bez problemu! boje sie tylko 2 bo patrzac na te sruby sa strasznie skorodowane i maja na sobie od groma osadu

_________________
Zwykły sedanik LUUKNIJ
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=180

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 15:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
KAMIL 87 zacisk jest przykręcony imbusem , to co musisz odkęcic to jarzmo zacisku .Nie panikuj dobrym kluczem odkręcisz bez problemu ,zanim spryskasz odrdzewiaczem oklep śruby konkretnie młotkiem to skuteczna metoda ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 17:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 952
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: E36 320i sedan
Kod silnika: M50B20 vanos
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=220
tak ze pozniej bedzie sie klucz krecił do okoła :P
Marek WGR napisał(a):
oklep śruby konkretnie młotkiem to skuteczna metoda

_________________
Zwykły sedanik LUUKNIJ
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=180

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 18:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
KAMIL 87 napisał(a):
tak ze pozniej bedzie sie klucz krecił do okoła :P
Marek WGR napisał(a):
oklep śruby konkretnie młotkiem to skuteczna metoda
Eeeeee tam przesadzasz oklep i oklep można różnie rozumiec :hyhy: wiesz co przy dużo starszych autach odkręcam tą metodą i ani śruby się nie urywają ani klucze nie obmykają ,także można młotkiem tylko trzeba wiedziec gdzie uderzyc ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 19:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 324
Lokalizacja: Łuków - Konstancin
Moje BMW: 325i , R1150GSA
Kod silnika: N52B25
Fiat, Polonez, Czy BMW - bez młota h. nie robota :hyhy:
Powodzenia przy wymianie!

_________________
Zobacz moją piąteczkę
A tu moja była
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 20:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: Rze
Najlepiej jak weźmiesz klucz oczkowy ja tak zawsze robię i jak nie chce pójść to uderzaj młotkiem i mocno ciśnij żeby odkręcić zawsze się udaje pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL