BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 maja 2025, 23:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Puchnące węże układu chłodzenia POMOCY !!!!
PostNapisane: 3 maja 2009, 14:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Elblag
Witam,mam problem z puchnacymi wężami od chlodnicy.Okolo miesiaca temu mialem wymieniona uszczelke pod glowica,glowica byla sprawdzana na szczelnosc i planowana.Podobno w jakiej super maszynie z USA.Uszczelki nowe,pompa wody nowa (orginal BMW),uszczelniacze nowe,plyn,zbiornik wyrownawcz wymieniony bo tamten pękł ,korek od wyrownawczego dziala (uklad dostal cisnienia powyzej 2 barow i korek zadzialal),uklad odpowietrzony,termostat mysle ze sprawny,wentylator rowniez dziala a węże puchną. Temperatura na wskazniku ok wskazowka caly czas w pionie. Nie mam juz pomyslow co jest żle.
Ktos ma jakies pomysly,sugestje-prosze o pomoc.Dodam ze wymienilem uszczelke poniewaz bila kompresja i spaliny w plynie sprawdzone jakim plynem ktory zmienia kolor.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 14:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Kolega miał ostatnio podobny problem i okazała się pompa wody. Wiem ,że piszesz ,że wymieniałeś, ale jaką pompę założyłeś z metalowym wirnikiem może???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 15:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Elblag
Mialem dwa razy wymieniana pompe wody poniewaz pierwsza nie dzwala odpowiedniego cisnienia na wolnych obrotach ,nie bylo strugi kontrolnej w zbiorniku wyrownawczym.Dodam ze byla firmy SKF. Podobno dobrej firmy, wymienilem na orginal BMW z metalowym wirnikiem i jest ok daje odpowiednie cisnienie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 15:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: poznan
witam mam problem z moja bmw 320 d poszla mi uszczelka pod glowica po wymianie uszczelki i splanowaniu glowicy pojawily sie komplikacje puchna weze i sa ubytki plynu ! uklad jest odpowietrzony pompa sprawna temperatura ok juz nie mam pojecia co moze byc powodem pomocy!!! czy korek chlodnicy ma cos wspolnego z ciisniieniem?????????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 16:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Elblag
Korek od zbioknika wyrownawczego ma w sobie zawor cisnieniowy ktory otwiera sie gdy cisnienie w ukladzie przekroczy 2 bary i uwalna opary.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 16:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Elblag
Czesc numer 7 w katalogu:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=17_0141&hg=17&fg=05


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 16:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Słuchaj sprawa jest taka, najpierw odpowietrzaj układ, kilka razy, zobaczysz czy coś się zmieni. Może w układzie nadal jest powietrze. Jeśli to nie przyniesie efektu obstawiałbym pompę, pompy z metalowym wirnikiem nie są zbyt dobre, spotkałem się z kilkoma podobnymi objawami i cały problem siedział właśnie w pompie. Nie jestem na 100% pewien w Twoim wypadku, ale jest to najbardziej prawdopodobne. Druga sprawa to odpowiednie założenie termostatu,wątpię jednak w to,że to on sprawia takie problemy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 16:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Elblag
Uklad byl odpowietrzany juz kilka razy, termostatu nie da sie odwrotnie zamontowac poniewaz jak pisalem jest elektroniczny i w obudowie na stale,a co do pompy to jeszcze raz pisze ze jest ORGINAL BMW z serwisu FOTY w GDYNI i pracuje dobrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 19:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: poznan
a jezeli korek bedzie nie sprawny to czy moze to powodowac ubywanie plynu w chlodnicy podzas jazdy dodam ze sprawdzalem czy czasem czegos mechanik nie zchrzanil i uzupelnilem plyn w zbiorniczku i przez cajy dzien na postoju ani troche nie ubylo a po przejechaniu 50 km brakowalo ok 0,5 l plynu????????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 20:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Elblag
Widocznie masz gdzies nie szczelny uklad korkiem tyle nie wyleci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 08:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
A to ponad 2 bary jakie utrzymuje korek to nie za dużo ??? Nie wiem w tej chwili jakie ciśnienie ma utrzymywać w tym silniku ale w innych silnikach trzyma 1,1. /pamiętajmy że ciśnienie względne 1,1 to 2,1 bezwzględne - zależy jaki masz manometr/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 08:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: poznan
cisnienie jakie utrzymuje korek zalezy czy masz autttomatttttyczna skrzynie czy manualna dla auttttomata jest 2 bary a dla manuala 1,4 bar! tak jest zaznaczone w katalogu czesci!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 14:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Miło kompetentnego posłuchać :) Swoją drogą po co ta różnica między manualem a aftomatem ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 09:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Elblag
Panowie prawda jest ze 320d ma dwa rozne cisniena otwarcia korka inne dla manualu i automatu.Ale czy w moim poscie o to chodzi jezeli chcecie popisac sobie o korkach to zalozcie odrebny temat w moim wczesniej wsponmialem ze korek mam sprawny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 11:05 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
lizardking napisał(a):
Miło kompetentnego posłuchać :) Swoją drogą po co ta różnica między manualem a aftomatem ???


Moge sie mylic ale wydaje mi sie ze wynika ona ze zwiekszonego obciazenia ukladu chlodzenia w przypadku automatu - trzeba schladzac olej w ASB, ktory dosc mocno sie grzeje. Dlatego m.in. automaty mozna holowac z mala predkoscia na ograniczonym odcinku a pozniej nalezy zrobic przerwe aby przestudzic olej w ASB gdy nie dziala chlodzenie przy wylaczonym silniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL