BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 05:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Gdzie można sprawdzić model silnika? Oszukali mnie?!?!
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 15:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Stronie ÂŚlÂąskie
Niedawno kupiłem BMW e-36 i obawiam się że zostałem oszukany:/ W polskich papierach jest napisane 325i, a w niemieckich 323i... Powiedzcie proszę jak to sprawdzić (oprócz hamowni:) lub gdzie mogę sprawdzić oznaczenie silnika...!!! Z góry wielkie dzięki!!![/b]


Ostatnio edytowano 6 stycznia 2007, 23:53 przez darkenemy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 15:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 834
Lokalizacja: warszawa
który rok? a i przeslij zdjęcie na forum zebysmy mogli zobaczyć. A druga sprawa to 323i ma pojemność 2.5L wiec mogła zajść pomyłka typowo biurokratyczna

_________________
zanim sie zastanowisz pomyÂśl o tego konsekwencjach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 15:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Stronie ÂŚlÂąskie
Rocznik 1995. I wiem że 323 miały silniki 2.5L ale koleś mówił że ma 192 konie a w karcie pojazdu jest napisane 125 kW... I dlatego nie wiem o co chodzi... Jeżeli chodzi o zdjęcie to postaram się później dodać (o ile bede umiał:)!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 16:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
125kW(170 KM) ma M52B25 (323) i napewno były one w 95 roku ale M50B25 na początku 95 też były(niewiem do jakiego miesiąca.

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 16:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Stronie ÂŚlÂąskie
Dzięki! Ale proszę jeszcze o jedną rzecz... Właśnie chodzi mi o to że chcę sprawdzić czy jest to M52B25 czy M50B25. Czy jest to gdzieś napisane na silniku albo gdziekolwiek...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 16:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 666
Lokalizacja: WGR
Moje BMW: ciemne coupe
zobacz w tym temacie tu jest napisane jak to sprawdzić http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... a897#48301

_________________
Bokiem Można Wszędzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 16:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 211
Lokalizacja: XXXXXXXXX
http://www.e34.de/vin/
Wpisz tu swój VIN to powinieneś wszystkiego sie dowiedzieć....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 16:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
i tutaj również: http://www.realoem.com/bmw/select.do

jeśli trafiłeś m52b25 to akurat na Twoim miejscy bym się za bardzo nie martwił ;)... wręcz przeciwnie.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 17:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 211
Lokalizacja: XXXXXXXXX
bartus napisał(a):
jeśli trafiłeś m52b25 to akurat na Twoim miejscy bym się za bardzo nie martwił ;) ... wręcz przeciwnie.


Też mi sie tak wydaje :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 17:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Stronie ÂŚlÂąskie
Już wszytsko wiem... Wlew oleju mam od strony chłodnicy ( a raczej bardziej po środku). Dziękuję wszystkim za pomoc!
bartuś dlaczego mówisz że nie martwiłbyś się że trafiłeś na taki silnik?? Czy jest lepszy od M50B25?? Wiem tylko że jest słabszy i mi to za bardzo nie odpowiada ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 17:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
osiągi te same, spalanie mniejsze, dzięki lżejszemu silnikowi lepiej sie prowadzi, zwiekszenie mocy do tych ok 190 KM to kwestia zmiany dolotu ... naprawde nie masz sie czym martwić.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 17:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Stronie ÂŚlÂąskie
NIKI napisał(a):
bartus napisał(a):
jeśli trafiłeś m52b25 to akurat na Twoim miejscy bym się za bardzo nie martwił ;) ... wręcz przeciwnie.


Też mi sie tak wydaje :]


Dlaczego się wam tak wydaje :P Czym one się różnią oprócz mocy...?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 17:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
przede wszystkim m52 to aluminiowy blok silnika.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 17:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Stronie ÂŚlÂąskie
No to już jestem troche spokojniejszy :) Dziękuję wam wszystkim za pomoc!!! Pewnie jeszcze się kiedyś odezwe z zapytaniami ;) pozdrowionka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 19:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
Może cie podać jakiś link albo przynajmniej mniej więcej opisać sposób zwiększenia mocy do 190KM.
Kiedyś gdzieś czytałem że jedną z rzeczy do wymiany to kolektor z silnika 2,5l.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
Może cie podać jakiś link albo przynajmniej mniej więcej opisać sposób zwiększenia mocy do 190KM.
Kiedyś gdzieś czytałem że jedną z rzeczy do wymiany to kolektor z silnika 2,5l.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 20:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
wymiana kolektora dolotowego: http://www.bmw-syndikat.de/bmw-syndikat ... ugbruecke/

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 23:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
już to mówiłem ale powtorze 323 nie ustępuje pod ŻADNYM względem 325 jeżeli chodzi o osiągi.
główna różnica to właśnie blok aluminiowy.poztym M52B25 jest rozwinięciem M50B25 czy też inaczej mówiąc umowocześnioną wersją...
Gdzieś słyszałem że w M52B25 po założeniu kolektora od M50B25 jedyna zauważalna różnica to spalanie :hyhy:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 23:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
a ja sie zaloze o zgeweczke zywca (24szt):), ze moje 325 (bez vanosa) zachipowane zje z butami to 323 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, 23:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Ukasz napisał(a):
już to mówiłem ale powtorze 323 nie ustępuje pod ŻADNYM względem 325 jeżeli chodzi o osiągi.
główna różnica to właśnie blok aluminiowy.poztym M52B25 jest rozwinięciem M50B25 czy też inaczej mówiąc umowocześnioną wersją...
Gdzieś słyszałem że w M52B25 po założeniu kolektora od M50B25 jedyna zauważalna różnica to spalanie :hyhy:


a dlaczego niby 323 z kolektorem od 325 ma mniej palic ? skad w takim razie bierze sie ta wieksza moc.... z samego powietrza?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL