BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 11:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 20:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
gdy dzisiaj jechalem to jak jedzie sie ciut rozgrzanym samochodem i stalym tempem bez przyspieszania chodzi ok, ale przy dodaniu gazu przebiera. Ktos pytal czy mam gaz, montowalem jakis miesiac temu ale kiedys mialem podobne objawy zanim jeszcze gaz byl zalozony. Teraz pracuje tak samo na benie i gazie.

Silnik sie rozgrzeje jest ok :zdziwko:

podlaczenie pod kompa to mnie wygola tyle co przeplywka prawie kosztuje

gdy stalem w korku na zimnym silniku to pierwsza chwila obyla ok, ale po jakiejs chwili kilka razy obroty zeszly do 700 i podskoczyly do 1200, moze ze 4 razy. Dym jakis z rury leci, jakby nie przepalal,ale jak sie doda gazu, silnik i samochod na postoju sie lekko trzesie. Mieszkam na zadupiu i ciezko o mechanika ktory by mi to zdiagnozowal. zanim dojade kilkanascie kilometrow do mechanika to silnik nagrzany i smiga.

problem kiedys mialem ale minal po 2-3 tygodniach i po pol roku wrocil....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 23:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 830
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
najprościej będzie, spróbować wyeliminować ów problem metodą prób i błędów, znajdź kogoś kto posiada podobny model auta i pozamieniajcie się częściami i wtedy będzie wszystko jasne..

_________________
Pozdrawiam Mateusz.

Check my 5er; viewtopic.php?f=6&t=80673 :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 08:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Od początku mówiłem że to przepływomierz ale kolega variant wpadł poraz któryś w dyskusje o sondzie :hyhy: co do reakcji na odpięcie przepływomierza to variant ma rację i nie :P ponieważ różne samochody różnie reagują; w BMW przeważnie spadają obroty biegu jałowego i buja silnikiem, w grupie Volkswagena po wypięciu obroty rosną do około 1200 ale też nierówno pracuje motor. Silnik M43 ma przepływomierz klapowy (pęd powietrza wychyla w różnym stopniu klapę a ta porusza potencjometrem dzięki temu ECU dostaje informację ile przeleciało powietrza) którego w Chinach nie podrabiają (bo im sie nie opłaci ;) tłuką na potęge przepłwomierze typu "gorący drut") więc o nowym raczej możesz zapomnieć :( używka to koszt od 90 pln. na allegro
http://allegro.pl/item625110989_bmw_e36 ... mierz.html
Natomiast co do starego to dziwne że padł, chyba że masz instalację LPG i autko sobie kichnęło.
Tak czy tak w twoim przepływomierzu jest klapa która sie powinna wychylać przy dodawaniu gazu. Jest też inna funkcja w tym urządzeniu mianowicie w przepływomierzu jest wbudowany czujnik temperatury powietrza wlotowego i jak on zdechł to pozostaje wymienić przepływkę na drugą.
Możesz jednak spróbować reanimować swój( fachowo mówiąc) "miernik masy powietrza" :P i tak jest popsuty więc nic nie tracisz.
Trzeba zdjąć z góry (a raczej z dołu, bo w BM-ce przeważnie przepływka jest do góry nogami :D najlepiej odkręcić go od obudowy filtra powietrza) tą czarną kwadratową pokrywę (trzeba pewno nożykiem na około obkroić ten silikon czy klej na który Niemcy to zmontowali), tam znajduje się to co w przepływomierzu najważniejsze, czyli potencjometr ze sprężyną. Jeżeli klapa w środku przepływki chodzi swobodnie i o nic nie zaczepia to możesz się pobawić z tą sprężyną która jest pod klapą wokół potencjometru. Przeważnie pomaga lekkie zluzowanie jej naprężenia (na początek ze 3-4 ząbki) jak reanimacja się powiedzie uszczelnisz pokrywę silikonem i trochę pojeździsz. (tak czy tak proponuje podłączyć pod kompa, lub podmienić przepływkę. Pasuje od 318 E36) :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL