BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 11:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 13:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Co do gaśnięcia na luzie źle wyregulowana instalacja. Na benzynie prawidłowe działanie przepływomierza jest bardzo ważne. Przez niego może dawać większą dawkę paliwa niż silnik potrzebuje. Co do sondy spalanie większe owszem, ale żeby śmierdziało paliwem? Jeszcze się z czymś takim nie spotkałem. Sonde miałeś już dawno sprawdzić.

Co do śmierdzenia paliwem sprawdź czy nie masz nigdzie wycieku. Cholera wie jak to ten Twój grabarz/mechanik to poskładał. Ogólnie jego praca to obraz nędzy i rozpaczy z tego co widziałem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 13:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
jak ci gasnie na dojazdach na skrzyzowanie to objaw krokowca ja tka mialem wymienilem i gites .. reszty nie mam pojecia co jest grane :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 13:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
Silnik czysty 0 wycieków .......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 13:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Sonda też może być tyle tylko że jakby zdechła to na benzynie powinno przejść w tryb awaryjny i jako tako chodzić ale na pewno nie śmierdzieć. To że Ci gaśnie po wyżuceniu na luz to przy tradycyjnej instalacji LPG nic dziwnego porostu instalacja II generacji działa na zasadzie zasysanie przeż silnik gazu z miksera, jak wyrzucisz na tzw. luz to silnik nie zasysa gazu tylko pęd wpycha do silnika czyste powietrze, a ono samo się nie pali :( stąd gaśnięcie. Najprostsze lekarstwo tak przerobić wlot powietrza żeby był zwrucody odwrotnie do kierunku jazdy. Dla niedowiarków proponuje mocniej dmuchnąć we wlot powietrza, nawet ustami, a fura na pewno spadnie z obrotów a nawet zgaśnie :hyhy:

Co do benzyny ja dalej obstawiam przepływkę :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 13:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
oczywiście w autkach z instalacją II generacji :D

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Kolego a smierdzi ci paliwem jak jedziesz na gazie??? Czy tylko jak jedziesz na paliwie?

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Do Toudi to co mówisz wymyślili gazownicy, którzy nie potrafią wyregulować instalacji. Wystarczy zwiększyć dawkę gazu i już nie gaśnie. Sprawdzone na Audi silnik NG, Opel silnik C20NE, Nissan silnik VG30E, więc da się.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
maniek6600 - Tylko na paliwie jak jadę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 19:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
Dodam IŻ Ten nieprzyjemny zapach wydobywa się z tłumnika - nie posiadam katalizatora - przedmuch jest goły od silnika po sam koniec ... Ale czuć go bardzo mocno , za mocno !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 09:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Pinczer ja nie mowie że sie tego nie da zrobić tylko napisałem jak to zrobić żeby było dobrze i po wykonaniu analizy spalin auto spełniało normę przynajmniej EURO2. Jak odkręcisz więcej gazu (wzbogacisz mieszankę) to fura nie zgaśnie ale współczynnik lambda będzie grubo po niżej 0,98 a HC na pewno w 100 ppm sie nie zamknie. Wszystkie samochody które wypisałeś czyli Audi 2.3 z mechanicznym wtryskiem, Astra nie tylko Caravan z dwu litrowym silnikiem, czy ta prawdopodobnie Maxima, oparte są na systemach KE-JETRONIC, MOTRONIC itp. i właśnie one najczęściej gasną. Gazownicy nie po to wymyślili odwracanie dolotu bo sobie z problemem nie radzą tylko jak z autem pojedziesz na przegląd, a pan diagnosta ma diesla i gaz w samochodzie to wróg, wtedy co pierwsze zrobi, a wsadzi rurę od analizatora w komin twojego auta i z uśmiechem na twarzy powie; "no panie wynik badania technicznego negatywny, z taką analizą to silnik nadaje się do remontu" i wytłumacz mu że Ci auto gaśnie i dlatego bogata mieszanka na biegu jałowym.
Więc kolego nie obrażaj mnie tylko zasięgnij trochę wiedzy, zanim kogoś zechcesz ośmieszyć :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 11:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
Byłem u swego mechanika i powiedział , że to nie przepływka bo by na obrotach falował itp . Mówi , że wtryski leja ..... zapiekły się po przez dłuższe eksploatowanie na lpg . Mówi abym więcej pojeździł na paliwie ... a jak nie da rady kupić jakiś środek specjalny który niby się do paliwa leje ....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 12:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Ja tam dla pewności bym jeszcze kompa podłączył, nie widziałem tego w rzeczywistości więc trudno jest ocenić czy mechanior ma rację, ale coś mi się w zapieczone wtryskiwacze nie chce wierzyć (gdyby lały to po przełączeniu z benzyny na gaz cały czas lałoby paliwo i też by sie dusił) Mam w domu VW T4 które na gazie przejechało ponad 200 tyś km przebieg ma coś ponad 360 tyś. i dalej na benzynce śmiga bez problemu :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 12:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
A co do tej przepływki to by sie zgadzało jak by całkiem padła. Jeżeli wystrzał tylko przestawił sprężynę, to na wyższych obrotach będzie problem, a na jałowym będzie ok.

a nie przyszło Ci do głowy zapamiętać gdzie teraz jest regulacja ustawiona i naprężyć ze 3 ząbki sprężynę pod potencjometrem w przepływce ??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 13:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
tzn . napisz prosciej , jak to zrobic..........


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 13:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Już gdzieś komuś pisałem jak to zrobić chyba w E34 ale to taki sam przepływomierz :P

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... c&start=20

Cytuj:
Trzeba zdjąć z góry (a raczej z dołu, bo w BM-ce przeważnie przepływka jest do góry nogami :D najlepiej odkręcić go od obudowy filtra powietrza) tą czarną kwadratową pokrywę (trzeba pewno nożykiem na około obkroić ten silikon czy klej na który Niemcy to zmontowali), tam znajduje się to co w przepływomierzu najważniejsze, czyli potencjometr ze sprężyną. Jeżeli klapa w środku przepływki chodzi swobodnie i o nic nie zaczepia to możesz się pobawić z tą sprężyną która jest pod klapą wokół potencjometru. Przeważnie pomaga lekkie zluzowanie jej naprężenia (na początek ze 3-4 ząbki) jak reanimacja się powiedzie uszczelnisz pokrywę silikonem i trochę pojeździsz. (tak czy tak proponuje podłączyć pod kompa, lub podmienić przepływkę. Pasuje od 318 E36) :hyhy:


Z tym że w tym przypadku jak nie przepala to trzeba sprężynę naprężyć :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 13:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jak będziesz miał jakieś pytania to pisz na gg ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 14:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Toudi nie wiem jakie spaliny były w Audi i Nissanie ale w Oplu diagnosta nie wiedząc że jest katalizator wycięty powiedział je pracuje idealnie i spaliny są gut. Jak to wytłumaczyć?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 15:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Gasło bo ktoś źle wcześniej wyregulował, było za ubogo i jak jeszcze pęd powietrza doszedł to gasło. Nie ma normy, możesz postawić dwa takie same Ople z niby takim samym gazem, jeden będzie gasł dopóki wlotu nie odwrócisz i nic nie wskórasz, a drugi będzie śmigał ino się będzie za nim kurzyć :hyhy: A trochę mnie zajeżyło coś wcześniej napisał bo naprawdę setki aut mi przeszły przez ręce i w niektórych było tak jak pisałem, pomimo że były to instalacje gazowe ze sterownikami gazu bardzo dobrych producentów gdzie mieszanka jest dobierana przy odczycie z sondy lambda, żadne kręcenie regulacjami pierwszego i drugiego stopnia na reduktorze nie pomagały, a wystarczyło ustami dmuchnąć w dolot i auto gasło :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL