BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 20:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Wymiana oleju, jakim zalać?
PostNapisane: 7 maja 2009, 14:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Witam, posiadam BMW e46 Coupe z silnikiem 2.8Ci (M52) z przebiegiem jakies 150 tys km. Kupilem auto ale nie mam mozliwosci dowiedzenia sie juz jaki tam bym wczesniej olej. Jaki polecacie zalac?! (wczesniej auto bylo serwisowane w ASO BMW w Anglii)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 14:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Kolego, półsyntetyk Castrol lub Mobil.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana oleju, jakim zalać?
PostNapisane: 7 maja 2009, 14:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
jaras_pro napisał(a):
Witam, posiadam BMW e46 Coupe z silnikiem 2.8Ci (M52) z przebiegiem jakies 150 tys km. Kupilem auto ale nie mam mozliwosci dowiedzenia sie juz jaki tam bym wczesniej olej. Jaki polecacie zalac?! (wczesniej auto bylo serwisowane w ASO BMW w Anglii)


Jeżeli przebieg jest autentyczny to tylko jakiś syntetyk do do lepkości to niech się wypowie ktoś kto ma instrukcję do E46 :) Polecam Liqui Moly i Valvoline.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 14:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
z tego co wiem od 150 tys nalezy wlewac polsyntetyk malo tego skoro kolega nie wie co bylo bezpieczniej bylo by dac polsyntetyk mobila lub catrola

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
No dobrze ale jak z lepkoscia? 10W40?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Widzisz variant jednak jak sie skupisz to umiesz dać mądrą i celną podpowiedz, a półsyntetyk warto wlać nie ze względu na przebieg, a na nasze warunki klimatyczne. Większość producentów w zakresie temperatur otoczenia od 0 do 40 st. Celcjusza zaleca stosowanie olei 10W40 bądź 10W50 :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Toudi, az tyle postow potrzeba bylo abysmy sie zgodzili? :hyhy: lepiej pozniej niz wcale :rotfl:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jak lubisz auto mocniej pogonić to lepiej dać 10W50 ponieważ zachowuje większą gęstość i smarowność na gorącym silniku :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Ja tam nic do Ciebie variant nie mam, różnice zdań i dyskusje są wskazane, w celu uzyskania optymalnego rozwiązania :hurra:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
myslalem o castrol magnatec 10w40 ale po tym ostanim poscie sam nie wiem..bo pogonic lubie :D 10w50 polsyntetyk powiadasz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
na allegro sa chyba 3 pozycje 10W50, jakis rzadko spotykany..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
variant napisał(a):
z tego co wiem od 150 tys nalezy wlewac polsyntetyk malo tego skoro kolega nie wie co bylo bezpieczniej bylo by dac polsyntetyk mobila lub catrola


To niewiele wiesz.


Toudi napisał(a):
Widzisz variant jednak jak sie skupisz to umiesz dać mądrą i celną podpowiedz, a półsyntetyk warto wlać nie ze względu na przebieg, a na nasze warunki klimatyczne. Większość producentów w zakresie temperatur otoczenia od 0 do 40 st. Celcjusza zaleca stosowanie olei 10W40 bądź 10W50 :P



Takie są zalecenia ale nie dlatego że półsyntetyk najbardziej odpowiada naszym temperaturom tylko dlatego że zwykle nie występują u nas silne mrozy i z ekonomicznego punktu widzenia nie występuje konieczność stosowania olejów 5W-xx i 10W-xx. Co oczywiście nie oznacza że jeżeli ktoś chce mieć dobry olej to nie powinien zastosować syntetycznego -lepsze wrogiem dobrego.


jaras_pro napisał(a):
myslalem o castrol magnatec 10w40 ale po tym ostanim poscie sam nie wiem..bo pogonic lubie :D 10w50 polsyntetyk powiadasz?



Wierzcie mi, że trudno o syntetyki gorszej jakości niż Castrol Magnatec i Edge oraz Shell Helix Ultra 5W-40. A Magnetec w dziedzinie badziewności jest wzorcem. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany to wyjaśnię dlaczego.


Ostatnio edytowano 7 maja 2009, 15:28 przez lizardking, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
skoro wiesz wiecej to pomoz koledze :] podziel sie wiedza a nie do grobu ja zabierasz :]

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
jakby dalo rade chcialbym sie dowiedziec konkretnie jakiej firmy i jaka lepkosc/gestosc jesli mozna...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
lizardking tym razem bronie varianta pewno że przebieg 150 tyś. nie jest wyznacznikiem że należy zalać półsyntetykiem. Ale skoro jaras_pro nie wie czym wcześniej zalany był silnik, to rozsądek nakazuje zalać właśnie półsyntetykiem. Prawda?? :looka:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
lizardking napisał(a):
Wierzcie mi, że trudno o syntetyki gorszej jakości niż Castrol Magnatec i Edge oraz Shell Helix Ultra 5W-40. A Magnetec w dziedzinie badziewności jest wzorcem. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany to wyjaśnię dlaczego

Chodzilo mi o polsyntetyk castola 10W40. powiem szczerze ze wczesniej jezdzilem na 15W40 Castolu w beemce z przebiegiem 240 tys i nie bylo problemow, ale tutaj mam problem bo nie wiem co bylo wczesniej i tez nie znam tego silnika kompletnie..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
wyznacznikiem nie jest aczkolwiek polsyntetyk jest najbardziej odpowiedni pod ten przebieg

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Toudi napisał(a):
lizardking tym razem bronie varianta pewno że przebieg 150 tyś. nie jest wyznacznikiem że należy zalać półsyntetykiem. Ale skoro jaras_pro nie wie czym wcześniej zalany był silnik, to rozsądek nakazuje zalać właśnie półsyntetykiem. Prawda?? :looka:


Nieprawda. NIE MA ŻADNEGO ZNACZENIA JAKI BYŁ OLEJ DOTYCHCZASOWY PRZY WYBORZE TAKIEGO, KTÓRY CHCE SIĘ ZASTOSOWAĆ !!! Ten pogląd to odnoga durnej teorii o wypłukiwaniu nagarów. Era pierwszych syntetyków które rzeczywiście w jakimś stopniu szkodziły uszczelnieniom minęła wraz z przełomem wieków a wyznawcy religii nagarowo-wyciekowej w dalszym ciągu tkwią przy swoim.


Autorze tematu, zalej Motul x-clean 5W-40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
z twojej wypowiedzi rozumiem ze jezeli byl zalany syntetyk a kolega wleje mineralny potem znow syntetyk(rozne sa historie aut) to znaczyz e nic sie nie stanie :hyhy: hmm jakos tak ciezko mi to pojac chyba sie starzeje :rotfl:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
variant napisał(a):
wyznacznikiem nie jest aczkolwiek polsyntetyk jest najbardziej odpowiedni pod ten przebieg


Silniki BMW a szczególnie te o dużych pojemnościach po przebiegu 100.000 nie wykazują śladów zużycia a po 200.000 zużycie jest trudno mierzalne. 150 czy nawet 300 tys. to na ten silnik pestka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL