BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 03:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39]530d uciekające paliwo
PostNapisane: 6 maja 2009, 10:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 235
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: f11
Kod silnika: 535d
Mój problem polega na tym że przy gdy wracam do domu i odstawiam auto do garażu i każdego dnia kiedy nim wyjeżdżam mam zawsze mnie paliwa ubywa go za każdym razem. Sprawdzałem wężyki i nie widziałem żeby gdzieś ciekło, moim zdaniem to wina webasto ale czy powinien ciągnąć paliwo nawet gdy auto stoi nie mam ogrzewania postojowego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 15:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
W 530d(a może i we wszystkich E39, nie jestem pewien) masz dwa zbiorniki paliwa (a raczej jeden podzielony), jeden mały i drugi większy (nie wiem co to ma na celu ale tak jest). Zwróć uwagę że jeśli silnik trochę pochodzi, przejedziesz kawałek to "spowrotem" masz to paliwo. Też mnie to czasem irytuje.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 19:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Normalna sprawa że po nocy widzisz jakby mniej paliwa bo pływak nie podnosi się do końca, podczas jazdy wszystko wraca do normy.
Ostatnio chciałem sprawdzić czy prawdziwie działa funkcja "zasięg" na komputerze 16:9 i zawiodłem się, średnie spalanie było na poziomie 7.5l/100km, zapaliłą się rezerwa i dystans był koło 130-140km, jechałem na trasie i zauważyłem że dystans bardzo szybko się zmniejsza, spalanie nie rosło a dystans malał 1km na zegarach to 2-3km na komputerze "zasięgu" :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 20:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
530dA napisał(a):
Normalna sprawa że po nocy widzisz jakby mniej paliwa bo pływak nie podnosi się do końca, podczas jazdy wszystko wraca do normy.
Ostatnio chciałem sprawdzić czy prawdziwie działa funkcja "zasięg" na komputerze 16:9 i zawiodłem się, średnie spalanie było na poziomie 7.5l/100km, zapaliłą się rezerwa i dystans był koło 130-140km, jechałem na trasie i zauważyłem że dystans bardzo szybko się zmniejsza, spalanie nie rosło a dystans malał 1km na zegarach to 2-3km na komputerze "zasięgu" :kwasny:


Tak, ale jadac dalej zasieg po jakims czasie zaczal by sie podnosic. Generalnie mam tak ze po zatankowaniu do pelna to pokazuje mi zasieg ~880-920 km i jest to realny zasieg do zrobienia.

Nie chce zakladac nowego watku, wiec moze ktos mi pomoze.
Dlaczego po zatankowaniu do pelna(+-10 odbic pistoletu) wskaznik nigdy mi nie pokazuje pelnego tylko jakies 2-3 mm przed max.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 16:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Szamil napisał(a):
Dlaczego po zatankowaniu do pelna(+-10 odbic pistoletu) wskaznik nigdy mi nie pokazuje pelnego tylko jakies 2-3 mm przed max.


Jak ja zaleje swoją na VOLL to wskazówka trzyma się przy 70l, nie przechodzi dalej poza linie na zegarach, dopiero po przejechaniu 100km spada.
A jak masz rezerwe to spada do końca, czy zatrzymuje się przed linią 0 ? chodiz mi o wytuacje kiedy zasięg ma mniej niż 50km.

PS. nie tankuj pod korek z 10 odbiciami pistoletu, jak Ci odbije to już odpuść, przy zbiorniku jest taki filtr węglowy kóry ma za zadanie wyłapywanie oparów paliwa ze zbiornika, jak będziesz tak tankował to po jakimś czacie wymienisz ten filtr, który jest teoretycznie dożywotni. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 16:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
530dA napisał(a):
Jak ja zaleje swoją na VOLL to wskazówka trzyma się przy 70l, nie przechodzi dalej poza linie na zegarach, dopiero po przejechaniu 100km spada.


U mnie nie dojdzie do max nigdy, zawsze jest kilka mm przed ostatnia linia. Co ciekawe zrobilem przed chwila TEST02 i wskazowka od paliwa odchyla sie bez problemu do konca skali(a nawet kawalek za) wiec pewnie nie moge poprostu zatankowac do pelna. Ale dlaczego??

530dA napisał(a):
A jak masz rezerwe to spada do końca, czy zatrzymuje się przed linią 0 ? chodiz mi o wytuacje kiedy zasięg ma mniej niż 50km.


O ile dobrze pamietam to zchodzi do ostatniej kreseczki, ale na 100% nie pamietam. Dam znac jak wyjade zbiornik bo mam jeszcze jakies 3/4.

530dA napisał(a):
PS. nie tankuj pod korek z 10 odbiciami pistoletu, jak Ci odbije to już odpuść, przy zbiorniku jest taki filtr węglowy kóry ma za zadanie wyłapywanie oparów paliwa ze zbiornika, jak będziesz tak tankował to po jakimś czacie wymienisz ten filtr, który jest teoretycznie dożywotni. ;)


Dzieki, bede pamietal:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Sprawdź to czy wskazówka opada do końca, jeśli nie to zawsze można troszke podgiąć pływak w zbiorniku, może ktoś wymieniał pompe paliwa ze zbiornika i podgiął, może zrobiła się dziurka i pływam jest nieco cięższy.
Ale jak mówiłem jeździj, aż zostanie paliwa na 50km wg kompa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 11:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 640
Lokalizacja: Bydgoszcz (4DON)
Moje BMW: e28
Kod silnika: m30b35
Garaż: E28 M535i
E39 B10 V8
R56 1.6D
panowie a jak jest u was z prawidłowością wskazań całkowitego spalania? mi pokazuje niestety ok 1,5 litra mniej niż spali faktycznie :wstyd:

_________________
Черный Bymep
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 12:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 640
Lokalizacja: Bydgoszcz (4DON)
Moje BMW: e28
Kod silnika: m30b35
Garaż: E28 M535i
E39 B10 V8
R56 1.6D
panowie a jak jest u was z prawidłowością wskazań całkowitego spalania? mi pokazuje niestety ok 1,5 litra mniej niż spali faktycznie :wstyd:

_________________
Черный Bymep
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 18:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
W trasie mniej więcej ok, w mieście też zaniża ok, 1l. Gdzieś czytałem jak to poprawić (chyba nawet na tym forum)

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, 18:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
bialy napisał(a):
Gdzieś czytałem jak to poprawić (chyba nawet na tym forum)


Mozna skalibrowac to zuzycie w w TEST20 w OBC.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 12:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 640
Lokalizacja: Bydgoszcz (4DON)
Moje BMW: e28
Kod silnika: m30b35
Garaż: E28 M535i
E39 B10 V8
R56 1.6D
Szamil, dasz radę rozszerzyć swoją myśl o wskazówki praktyczne?

_________________
Черный Bymep
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 14:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Pisze wlasnie z ASO(wymieniaja mi przeplywomierz:))

Po poludniu jak bede w domu to poszukam i postaram sie cos przeslac.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 17:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
To powinno pomoc

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 07:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 640
Lokalizacja: Bydgoszcz (4DON)
Moje BMW: e28
Kod silnika: m30b35
Garaż: E28 M535i
E39 B10 V8
R56 1.6D
dzięki !! jednak chodziło mi o ustawienie tego TEST'u 20 :)

_________________
Черный Bymep
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL